lodger bunker...wat aan te doen eronder?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lotte38, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotte38

lotte38 Lid

24 nov 2008
    19
    0
    0
    Hoi Hoi,

Ik heb ff een vraagje. Ik heb sinds afgelopen week een lodger bunker aangeschaft. Nu ben ik gister gaan wandelen, en m'n zoontje had een luierpakje, met daarover een luierpakje met mouwtjes, en een dun vestje en z'n winterjas, en een mutsje pfffff.......wss veel te warm, want toen ik hem eruit haalde was hij enorm bezweet en had natte haartjes. Maar met dit weer weet ik dus echt niet wat ik dan aan moet trekken als ik hem in de voetenzak ligt. Luierpakje, truitje, dikker vestje, en geen jas? Alle tips zijn welkom! Oja mijn zoontje is 9 maanden en flinke kerel van bijna 10 kilo, dus hij kan wel wat hebben denk ik, maar ik weet het nu ffies niet, Wie wel? Groetjes, Lot

2. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Hier gewoon haar kleertjes ( dus een broekje ( evt een maillot eronder) een romper met lange mouwtjes en een shirtje of truitje erover) en dan met sjaal en winterjasje in de bunker.
    Ze wil namelijk niet dat de hele bunker dichtgesnoerd zit, dus het is nu een soort voetenzak met muts. Werkt prima!

Als je kereltje het okee vindt dat de bunker helemaal dichtgaat zou ik alleen de extra vulling erin doen. Is meer dan voldoende, aangezien er altijd geadviseerd wordt om ongeveer hetzelfde aan te trekken als wat jij aanhebt.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise heeft het ook snel warm en ik deed haar gewoon met haar kleertjes in de bunker en een mutsje op. Verder geen vestje of jasje. Als ik dat wel deed begon ze te huilen omdat ze het te warm had.

4. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik doe mijn meisje haar gewone kleertjes aan en dan een dun vestje/jasje (zo'n joggingvestje) erover zodat ik de bovenkant vd bunker iets losser kan laten.
    Als ik een winkel binnen ga dan doe ik de bunker helemaal open (en geef mijn meisje een speeltje ;) ) en buiten doe ik de bunker weer dicht.

Wel moet ik erbij zeggen dat ze na een lange wandeling erg warm aanvoelt wanneer ik haar uit de bunker haal. Het is eerder te warm dan te koud in dat ding dus volgens mij is een echte winterjas veeeeeeeeeeel te warm!
    Wanneer een kindje er geen problemen mee heeft als de bunker helemaal dicht gaat van boven dan zou ik er zeker geen extra jas bij doen.

5. lotte38

lotte38 Lid

24 nov 2008
    19
    0
    0
    Thanks meiden! Ik ga het straks uitproberen met alleen een vestje over de kleding heen, kijken hoe het dan gaat. Hij vind het idd helemaal niet erg dat ik de bunker helemaal dicht doe. Was gewoon ff een onzeker puntje van mezelf. Groetjes lotte

6. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Je kan dan wel een das omdoen, tegen het tochten bij de hals/ nek! (en een muts) En dan geen winterjas (misschien wel een vest)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.210
    35.969
    113
    Ik deed toen hij nog helemaal erin ging ook alleen een vestje aan, anders zweette hij verschrikkelijk. Nu mag dat ding alleen nog over zijn voetjes heen en draagt hij wel een winterjasje erbij.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

hier heb ik de shelter, en Thirza krijgt alleen haar gewone kleertjes aan als ze in dat ding zit. Nu heb je de shelter natuurlijk ook nog eens tegen je aan hangen, dus je eigen lichaamswarmte pakt ze ook nog eens mee, maar mijn ervaring is dat het warm zat is. Sowieso wanneer je hem helemaal dicht hebt. Als ie een stukje open is, is een vestje nog wel een goed idee denk ik, maar zeker als je zoontje zich goed warm houdt, zou ik dat winterjasje absoluut weg laten: ik redeneer steeds maar dat de shelter dan als winterjas fungeert. En ook Thirza is zelfs dan af en toe nog hardstikke bezweet, zelfs met de kou van de afgelopen dagen!

Deel Deze Pagina