Overdag slapen vanaf 4,5 maand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SushiLover123, 21 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Volgens mij heeft Ilias net zijn 19 weken sprong achter de rug... Hij is in korte tijd best veranderd. We zijn ook net verhuisd en nu krijgen we zijn kamertje ook echt veel beter donker. Nu heeft Ilias de afgelopen 2 nachten resp. 11 en 12 uur doorgeslapen. Maar overdag slaapt ie minder en korter. Echt een paar kleine dutjes gisteren. En vandaag is hij al wakker sinds 7:15 uur en hij heeft nog niet geslapen. Hij is het afgelopen uur wel heel druk geweest. Allemaal gillen/kraaien tegen zijn speeltjes. Maar ik vraag me dus af, moet hij niet slapen? Als ik hem in bed leg, gaat ie huilen...

Hoe vaak en hoe lang slapen jullie kindjes overdag? En hoe lang dan 's nachts?

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik vind dat idd wel erg lang...
    Het schema van mijn zoontje is ongeveer:
    Wakker rond half 7/7uur, komt bij ons liggen tot ong 7 u a half 8 en krijgt dan zijn fles.
    Daarna terug in bed tot ong 10u half 11.
    De fles rond half 12 en daarna slaapt hij weer 2 uurtjes
    en rond half 4 de fles en rond half 5 nog een uurtje slapen.
    Rond 7u half 8 zijn laatste fles en slapen tot de volg. ochtend...
    Maar ieder kind is natuurlijk anders... Ik bof dat hij sochtend nog wil slapen, want dat is (hoor ik) meestal niet meer...
    Het beste is naar je kind kijken, jengelig, ogen wrijven, dat is bedtijd... Is hij vrolijk dan kan hij langer wakker blijven... Maar bij 7 uur wakker, zou hij er rond 12 uur wel weer in liggen bij mij denk ik...

3. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    het ochtendslaapje varieerd ook per kind hoor wanneer dat stopt. Ik ken kinderen van bijna 1 jaar die nog 2 a 3x per dag slapen.

Toen Kirsten 4,5 maand was sliep ze zeker nog 3x per dag dus ik vind het wel raar dat jouw kindje niet slaapt overdag.

Je zegt dat hij gaat huilen, wat bedoel je daarmee? Stopt het na 5 a 10 minuten of gaat hij zeker een half uur door?

Kirsten huilde ALTIJD een kwartier voordat ze ging slapen, dat was haar manier om in slaap te komen. Toen ze ongeveer 7/8 maanden was nam dat af. Nu valt ze gewoon rustig in slaap.

4. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Ooh hier is er nog zo een hoor!
    Hij slaapt hoorguit 3x overdag, ongeveer 20 minuutjes tot een half uur, langer niet.
    En 's avonds ligt hij na de fles ongeveer om 22:00 te slapen, soms wat eerder, en soms wat later.
    En dan is hij meestal weer rond 09:00/09:30 wakker.
    Ook wel paar nachten geweest dat hij ietsie eerder wakker was, maar toen was 'ie ziek, maar hij vroeg toen niet om een fles.

Weet ook niet wat het is.. maargoed, als ik hem dus ook neerleg om extra te slapen overdag, gaat hij ook huilen...

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik denk dat dit de aankomende tijd nog wel een paar keer gaat veranderen hoor, Lady. Want met slapen is het net als eten: waar ze maar behoefte aan hebben.
    Mini heeft een tijdlang iedere ochtend tot 8 uur geslapen. Heerlijk! :D En toen weer een tijde iedere dag rond 6.45 wakker en nu rond 7, 7.15 uur. En overdag wil het ook nog weleens wisselen, maar meestal na elke voeding zo'n beetje.

Maar elk kindje is anders hoor, als jouw Ilias lekker wakker is en verder vrolijk en niet oververmoeid (dus superdruk) dan heeft hij op dit moment misschien gewoon iets minder slaap nodig.
    Een vriendin van mij heeft een kleintje die overdag nooit sliep, alleen 's nachts. Sliep dus al wel gauw de nacht door, maar moest overdag altijd bezig gehouden worden. En ineens was het over en werd er ook overdag geslapen...

Deel Deze Pagina