Verborgen reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rebelleflower, 4 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Helaas heeft ons meisje verborgen reflux wat steeds erger wordt :(
    Een week geleden vermoede ik al dat ze het had, ben naar de huisarts gegaan en kreeg te horen dat baby's nou eenmaal huilen en dat ik eventueel d'r voeding kon verdikken met johannesbrood pitmeel maar hij zei dat zou ik niet te snel doen..
    Paar dagen erna heb ik toch maar besloten het te gaan indikken omdat het steeds meer terug kwam en m'n meisje ongelukkiger werd. Ik merkte dat ze hiervan verstopt raakte en ben na 1 dag gestopt ermee. Ze kreeg toen nog infacol tegen krampjes en heeft de dag dat we gestopt zijn meteen gepoept. Alleen kwam er steeds meer voeding terug omhoog bij d'r! Van kleine mondjes terug maar flinke mondjes terug en veel huilen na d'r flesje.. Zag gewoon aan d'r gezicht dat het zeer begon te doen. Ze steekt ook de hele tijd d'r tongetje uit na het drinken en trekt zure gezichtjes.
    Ben toen gestopt met infacol omdat ik dacht misschien ligt het daar aan.. maar het ging niet beter.. Dus ben ik gisteren weer begonnen met johannesbrood pitmeel toe te voegen aan d'r flesjes. Ze krijgt nutrilon standaard 120/4 en een dikke halve schep Nutriton/johannesbrood pitmeel. Ze heeft gisteren de hele dag gehuild en ze was ontroostbaar! Tijdens een wandeling in de kinderwagen was ze even stil maar zodra we thuis waren begon ze weer.. Vanaf een uurtje of 9:00 tot 17:00 uur ben ik met d'r in d'r weer geweest met troosten en doen. Na elke fles kwam er alsnog wat terug omhoog en dat doet er gewoon zichtbaar pijn! Je hoort het terug komen in d'r keeltje en dan slikt ze het weer in om vervolgens heel hard te huilen en te overstrekken.
    Uiteindelijk heb ik d'r rond 17:00 gegeven tegen krampjes en daar werd ze wel rustiger van waardoor ze eindelijk in slaap is gevallen samen met mij.
    Tot een uurtje of 19:00 uur toen ze dr nieuw fles kreeg. Hier heeft ze een uur over gedaan omdat ze elke keer los niet en dan weer niet wou drinken en dan weer wel en tussendoor druk met d'r handjes en beentjes..
    Heb d'r daarna weer 3 druppels cinababy gegeven dit hielp wel tegen krampjes maar alsnog kwam elke keer de melk terug omhoog. Ze viel af en toe in slaap maar werd tussendoor wakker van de pijn.
    Na d'r flesje van 23:00 uur is ze in slaap gevallen en heeft ze geslapen tot 4:00 uur, toen een flesje gegeven en daar is ze meteen na in slaap gevallen. Vanmorgen rond 8:00 uur werd ze wakker en ze had niet gespuugd ofzo dus dat is heel fijn! Heb d'r aangekleed en verschoond en weer een fles gegeven en meteen daarna viel ze weer in slaap.. Heb d'r rechtop gehouden even kwam het weer terug omhoog en huilde ze weer maar daarna heeft ze alleen bellen geblazen met d'r mondje en sliep ze.. Ze ligt nu in bedje en ze slaapt.

Nou heel verhaal maar ik ben een beetje ten einde raad en voel me zo schuldig en machteloos. Ik vrees dat het indikken niet voeldoende zal werken en ik vind het verschrikkelijk dat ze zoveel pijn heeft na d'r flesje!! Elke fles voelt alsof ik d'r zelf weer pijn ga doen!
    Morgen heb ik een afspraak bij de osteopaat staan.. Ik heb eigenlijk hoop dat die een klein wonder kan verrichten..
    Op internet lees ik veel verschillende verhalen van andere voeding enz maar ik durf niet zomaar over te stappen zonder dat ik zeker weet dat iets werkt! Het indikken wil ik nu een tijdje proberen maar m'n gevoel vreest er gewoon voor dat dit niet goed genoeg is.. nu wordt er gezegd dat de er misschien even aan moet wennen dus daarom wil ik dit eerst even aankijken en niet teveel wisselen in dingen want dat is natuurlijk ook niet goed voor die kleine..
    Ze is nu overigens 4 weken oud en symptomen van verborgen reflux vermoed ik al sinds ze z'n 2 weken is.. Met 3 weken ben ik naar de huisarts gegaan.
    Matrasje staat al schuin, hou d'r omhoog na elke fles maar het ziet er niet uit dat dit echt werkt.. Is het een geval doorzetten of zijn er andere dingen die we kunnen doen? En heeft iemand toevallig ervaring met een osteopaat?

De gene die dit heeft willen lezen alvast heel erg bedankt!!!
    Ik moet ook gewoon even m'n verhaal kwijt en ik weet niet meer wat ik nu moet doen en waar ik nou goed of niet goed aan doe :(

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Misschien tijdelijk wat kleinere flesjes geven? 135ml is voor zo'n kleintje van 4 weken een behoorlijke hoeveelheid. Jbp gebruiken wij ook, ik doe 1schepje op 100ml voeding. Dus die zou je wel wat kunnen ophogen.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Lastig he? Ik begrijp dat je op zoek bent naar oplossingen, maar je bent nu wel heel veel zaken door elkaar aan het gooien op zoek naar een oplossing. Infacol, cinababy, jbpm... Dat creëert mogelijk extra problemen.

Allereerst zou ik focussen op de leefregels. Je zegt wel dat je omhoog houdt en dat het bedje schuin staat, maar wat met de wandelwagen bijvoorbeeld, of het kussen of de box? Zijn die ook flink schuin gezet? Of heb je een draagdoek, dat is nog beter. De flesjes die je geeft zijn best groot voor de leeftijd, en zeker bij een kindje met reflux. Ik zou proberen vaker kleinere flesjes te geven, maar dan zeker te zorgen dat het minstens twintig minuten duurt. Zorg ook dat je de voeding roert bij het klaarmaken ipv schudt.

Met de jbpm kan ik je niet adviseren. Hier creëerde dat meer onrust dan het oploste. Osteopaat deed hier overigens ook absoluut niks, al hoop ik dat hij of zij voor jou natuurlijk wel iets kan betekenen.

Als je na een week Nog geen resultaat ziet, zou ik teruggaan naar de dokter en medicatie vragen. Ik weet dat je in Nederland naar de huisarts moet en van wat ik hier altijd lees, zijn die niet echt onderlegd in pediatrie en geen fan van medicatie. Maar soms moet het gewoon, omdat je kindje ook letsels aan de slokdarm kan overhouden aan reflux. Dus laat je in dat geval niet afschepen.

4. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik zal eens proberen naar flesjes van 90/3 te gaan, die kreeg ze maar de had vaak nog steeds honger erna dus vandaar dat we het hebben opgehoogd.
    Flesje roeren doen we altijd vanaf het begin al.
    Wiegje van de wandelwagen en box staan nog niet omhoog nee dat ga ik meteen doen. Heb een draagdoek maar ik vind het niet z'n handig ding eerlijk gezegd..

Ik ben eigenlijk al op het punt dat ik medicatie wil voor d'r maar ze zijn hier idd niet al te gretig op. Ik snap het wel maar als m'n meisje zoveel pijn blijft houden ga ik niet blijven aantobben ermee!

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar was het honger erna of zuigbehoefte? Ze moeten meestal minstens twintig minuten kunnen zuigen voor aan dat laatste voldaan is.

Welke draagdoek heb je? Misschien kan iemand tips geven?

6. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Wat betreft de reflux kan ik je helaas geen tips geven sorry..

Welke draagdoek heb je?
    Ik heb een bykay en in het begin vond ik het ook maar onhandig. Mn zoontje lag er zelf ook maar wat onhandig in dus we werden er beide niet gelukkig van.

Maar na een aantal keer "oefenen" vond hij het heerlijk! Hij kon gerust 2-2,5 uur slapen in de doek en ik had lekker mijn handen vrij. Heb toen echt dagenlang met de draagdoek rond gelopen :)

7. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Refluxklachten worden vaak verward met honger. En dan worden flesjes idd opgehoogd, terwijl dat het probleem alleen maar versterkt.
    Echt terug dus naar 90/3.
    Medicatie moet je echt pas doen als de gewone dingen niet helpen.
    Echt dus nog even de bovenstaande tips ook toe gaan passen. Als je een draagdoek niet zo handig vindt, kun je ook goede draagzakken krijgen. Het helpt vaak wel enorm namelijk, als je kindje gewoon rechtop tegen jou aan kan hangen :)

8. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Heb d'r nu 2 keer een flesje met 90/3 gegeven. Ze sabbelt daarna nog wel op d'r handje maar dan geef ik dr fopspeentje.
    Wel doet ze maar 10-15 minuten over d'r fles nu..
    Hou d'r daarna even over m'n schouder en daarna beetje schuin in m'n armen. Ze heeft wel veel krampjes na d'r fles. Ik geef d'r dan cinababy en dat werkt goed.
    Ze heeft net nog wel een beetje gespuugd maar leek er weinig last van te hebben. Ze liep beetje rood aan en deed even ongemakkelijk en toen kwam er een flinke mond terug en daarna sliep ze weer verder.
    Het gaat in ieder geval al een stuk beter dan gisteren!!
    Ik denk alleen dat ik d'r vanavond 120ml flesjes geef (120/4 maar beetje eruit laten lopen) dan heeft ze vaak meer honger en vannacht weer 100ml.

Qua draagdoek heb ik idd bykay.
    Ik wordt er wel wat handiger in merk ik maar blijft toch even uitvogelen. Ik vind het alsnog handiger als ze in bedje slaapt haha.

Overigens heb ik van de Dr. Brown flessen speentje 2 erop zitten maar die verstopt zo snel!! De ene keer gaat het goed en de andere keer zit ie wel 10x dicht! Ik heb nu speen 4 laten halen want op hun site zeggen ze dat die het beste is bij jbpm.
    Ik heb heb net met een gebaksvorkje in het gaatje geprikt in speen 2 zal speen 4 dan ongeveer de zelfde grote hebben?

9. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Je geeft aan dat ze veel spuugt, dan heb je het niet over verborgen reflux, maar gewoon reflux. Maatregelen zijn veelal hetzelfde.
    Jbpm werd hier absoluut niet aangeraden. Kan averechts werken bij darmkrampjes en werkt vaak simpelweg niet. Persoonlijk zou ik daar dus mee stoppen.
    In eerste instantie allee leefregels toepassen bij reflux. Als je van de cinababy zo'n positief effect bemerkt kan je daar nog mee doorgaan.
    Nog even aankijken en als verder niks lijkt te helpen nexium in poedervorm vragen bij de huisarts op proef om even te kijken wat dat doet. Je moet dan in een week echt vooruitgang merken.

Nadat ik eerst zelf alles had geprobeerd kreeg ik vrij eenvoudig een receptje van de huisarts. Maar bij mijn kindje met reflux bleef ook de groei wat achter. Qua spugen was het ook geen mondje teruggeven, maar complete verschoonsessies van mijn kindje en mezelf. Had altijd en overal Spuugdoekjes en hydrofielen.

10. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ah, wat rot voor je uk en voor jullie. Hier ook ervaringsdeskundig wat betreft (verborgen) reflux. Mijn ervaring is dat het blijkbaar voor ieder kindje anders is en vervelend genoeg een hele puzzel wat werkt.
    Jammer dat je huisarts er zo makkelijk over doet. Vaker hebben kindjes reflux, vaker huilen kindjes, maar een hele hoge zuurgraad door je slokdarm doet pijn en in dat geval is medicatie nodig om deze te verlagen (vind en ondervond ik).
    Dan zijn er ook oorzaken, maar eerst moet de pijn weg. De leefregels opvolgen helpt daar zeker bij, hier hadden we echt maagzuurremmers erbij nodig. Bij ons hielp jhbpm (1 op 50ml) wel maar wij hadden inmiddels ook pepti (vanwege mogelijk koemelkeiwitallergie als oorzaak). Zelf vermoed ik dat onze dochter een trage maaglediging had. Een osteopaat bracht me op de hoogte van de theorie dat reflux ook kan ontstaan door slecht boeren. Dit laatste was inderdaad ook echt een probleem hier. Maar wat nu uiteindelijk het echt is geweest..??
    Veel sterkte en doe wat je gevoel je ingeeft, het gaat echt over.
    Ik zou iig een doorverwijzing naar kinderarts proberen.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

10 tot 15 minuten is veelste snel, echt!

Voor elk kindje geldt minimaal 15 minuten, bij reflux is zelfs het advies van 20 minuten.
    De kans is dus ook groot dat het geen honger is, maar zuigbehoefte.

Een baby heeft minmaal 15 minuten, bij een fles, drinktijd nodig voor de hersenen het signaal kan geven dat het volraakt. Binnen die 15 minuten lukt dat doorgaans niet.

Door te snel drinken heb je dus geen verzadigd gevoel, krijg je meer krampen en sneller last van reflux.

Als cinababy helpt krijgt ze teveel lucht binnen. Cinababy heeft namelijk maar 1 werking; lucht binden. Als jij zorgt dat er geen lucht in je baby komt hoeft dit er ook niet uit. Beter is dus om de lucht te voorkomen en te stoppen met cinababy.
    Lucht voorkomen is ook een van de leefregels bij reflux. Lucht geeft extra druk op de maag en dus extra last van reflux.

En als er zoveel verschil tussen 2 flessen zit bij het geven kwa drinken zou ik veel liever daar de oplossing in zoeken dan nog een grotere gat in de speen maken/kopen, want dan krijg je alleen nog sneller drinken. Je kunt altijd kijken of ar voeding beter voor jullie werkt als je moeite hebt met de dosering van jbpm en het wel werkt.
    Hoewel ik geen voorstander ben van jbpm. Het voorkomt vaak niet het daadwerkelijke omhoog komen en dikke voeding in de slokdarm doet meer pijn dan dunne voeding...

Hieronder even alle leefregels voor reflux.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Leefregels;
    - zorg voor rust en regelmaat (niet per definitie op de klok, maar een vast ritme zoals: verschonen-fles-boeren-knuffelen-'spelen'-naar bed, of waar je kindje slaapt, bij eerste vermoeidheids signalen-slapen-verschonen etc).
    - wel slapen is belangrijker dan waar je kindje slaapt
    - zorg voor niet te veel prikkels.
    - geef je kindje vaker kleine porties per dag.
    - maak de flesvoeding op de juiste manier klaar; heet water (net van de kook af) in de fles, poeder erbij en roeren. Aanvullen met koud water tot de juiste hoeveelheid water en nogmaals roeren. (Warm kraanwater wordt voor elk kindje afgeraden, schudden zorgt voor extra lucht en extra lucht zorgt voor druk op de maag waardoor er meer voeding in de slokdarm komt).
    - zorg dat de voeding minimaal 20 minuten duurt.
    - houd je kindje zo rechtop mogelijk, waarbij de fles zo horizontaal mogelijk is zonder (!) dat er lucht in de speen komt.
    - zorg dat je kindje goed boert.
    - houd je kindje na elke voeding een half uur rechtop.
    - zorg dat alles waar je kindje in ligt schuin staat.
    - til bij het verschonen niet de beentjes te hoog op, maar draai je kindje.
    - niet (onnodig) laten huilen. Huilen zorgt voor extra lucht in de maag waardoor je de reflux verergert en ook krampen kan veroorzaken. Laten huilen zorgt vaak voor meer huilen.
    - een ergonomische draagzak/doek kan wonderen verrichten.
    - sommige kindjes slapen liever op hun buik.

13. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties! Zeer nuttig allemaal :)
    Vanavond heeft ze gretig d'r fles leeg gedronken en als gevolg idd veel last van d'r reflux (verborgen).. hele avond huilen en strekken.
    Het jbpm werkt hier wel tegen het omhoog komen. Zonder is het helemaal geen doen.
    Qua speentje is het echt lastig want de ene keer doet ze netjes rustig over een fles en de andere keer slokt ze het naar binnen alsof ze een week geen eten gehad heeft!
    We maken de flessen vanaf het begin al aan met warm kraanwater.. wist niet dat het niet mocht. De kraamverzorgster deed het ook namelijk..
    Ik hoop dat morgen bij de osteopaat iets qua verbetering kan komen. Wie weet!

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Warm kraanwater word door de waterbedrijven afgeraden, vaak zit warm water in een boiler waar het niet 100°C word en dus bacterien goed kunnen blijven zitten of zelfs groeien. Ook is er meer kans op metalen in het water.
    Ik ben niet van de bacterie vrij houden, maar flesvoeding vond ik daarin echt anders. En helaas hoor je wel vaker dat kraamverzorgsters iets doen wat beter niet kan....
    Zo staat er ook op de pakken dat je de fles moet schudden, terwijl je dat dus eigenlijk absoluut niet moet doen ivm lucht in de fles.

Probeer te zorgen dat bij het meest gulzige drinken het minimaal 15 minuten duurt, daar valt echt zoveel winst uit te behalen.

15. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Nou vannacht was me toch een nachtje.. alleen maar huilen!! Het begon om 21:00 uur ongeveer na d'r flesje en ze sliep om 23:00 uur eventjes tot 1:00 uur toen ze weer een flesje mocht... ja toen begonen we opnieuw.. ze sliep uiteindelijk geen idee hoelaat ik durfde niet te kijken en werd rond 5:00 uur weer wakker voor d'r fles.. daarna zelfde gedoe niet willen en kunnen slapen.. vriendlief moest naast werk dus heb ik d'r bij mij in bed genomen. Waar ze uiteindelijk rond half 7 denk ik pas sliep en tussendoor veel knorren en doen.
    Er zit gewoon iets niet lekker bij d'r na d'r flesjes.. elke fles denk ik nou daar gaan we weer.. voelt alsof ik d'r vergiftig! Ze drinkt die flessen ook zo snel leeg sinds gisterenavond en daarna wil ze niet boeren waardoor ik een half uur op d'r rug aan het kloppen ben en er nog niets komt..
    Ik denk dat dit allemaal door die jhbpm komt..
    Ik ben er echt helemaal klaar mee en ik ga straks H.A voeding halen voor d'r.. ik denk namelijk echt dat zij gewone flesvoeding moeilijk kan verteren en helemaal met dat jhbpm er nu doorheen..
    Plus dat mijn schoonmoeder een koemelk allergie heeft gehad en ik zelf heb last van eczeem en hooikoorts allergie.
    Ik hoop dat we hiermee iets kunnen oplossen samen met de osteopaat.
    Mijn gevoel zegt al vanaf dat ze een paar dagen oud is dat ik H.A moet halen voor d'r (ze piept met adem halen en helemaal tijdens het drinken van d'r flesje daarom had ik meteen zo iets van dit klopt niet..) maar elke keer krijg ik weer andere adviezen en denk ik ja oké dan niet..

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    HA is enkel licht verteerbaar. Het helpt op geen enkele manier tegen een eventuele kma. Dan moet je bijvoorbeeld pepti hebben. Het is maar dat je het weet.

Let trouwens ook op dat je niet te veel ineens verandert. Als je zowel jbpm schrapt als andere voeding neemt en de klachten blijven, dan weet je niet of het met jbpm en pepti bijvoorbeeld wel zou werken... Bovendien is er nog steeds die kwestie van het veel te snel drinken die je eerst moet oplossen.

17. Alicia1984

7 apr 2016
    37
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje had toen ook veel last van reflux. Ik heb er nog filmpjes van hoe ze in haar bedje lag te slapen en dan wakker werd, met haar hoofdje naar achter ging en steeds slikte. Lastig uit te leggen maar ik zag dat ze niet comfortabel was. Wij hebben eerst het bedje een behoorlijk eind schuin gezet en de voeding dikker gemaakt.. althans wij hadden Hero Comfort. Daar zit al johannesbroodpitmeel in. Het leek wel iets te helpen. Totdat ze op een gegeven moment een paar uur na de voeding maagzuur op ging geven. Ik heb het op mijn eigen kleding gehad en er zat geen melk meer bij.. echt maagzuur en zo rook het ook. Dat was het punt waarop ik medicatie voor haar wilde. Zij kreeg toen ranitidine en dat heeft wel geholpen.

Inmiddels krijgt zij al langere tijd andere voeding wegens KMA vermoeden. Ze heeft ook eczeem. We zijn nu aan het testen.

Als we zelf nutriton erbij doen dan is het een hele tijd lang 3 schepjes op een fles van 180 ml water geweest. Dus meer dan wat je nu erbij doet. Voor jou zou het op 120 ml zeker 1.5 schepje zijn. Op een gegeven moment gingen we naar 2.5 en we zitten nu op 2 schepjes. Voor 180 ml dus. De ranitidine gebruikt zij nog steeds. We hebben eens geprobeerd het af te bouwen.. maar toen leek ze meer last te hebben. We laten haar er nu uit groeien zeg maar.
    We merkten later ook dat ze last had als ze aan het spelen was. Dan speelde ze leuk en vertrok haar gezichtje.. slikte.. en hop dan had ze weer de hik. Dan wisten we alweer dat er iets omhoog gekomen was.

Kijk goed naar je kindje. Ik vond het persoonlijk echt achterlijk hoe mensen van het CB mij betuttelden in die tijd. Toen was ze 3 weken oud en ik was verdrietig omdat ze zo'n last had. De verpleegkundige ging alleen maar doorvragen over MIJ. "Ja, heb je dat vaker, dat je je zo bezorgd maakt om dingen? Eerst was het de ontlasting, nu weer dit." Nou ik had in de week ervoor een paar keer gebeld, gewoon rustig en netjes om vragen te stellen, omdat ik dacht dat ze daar juist voor waren. Nooit meer gedaan daarna. De huisarts heeft toen beter geholpen. Een jonge man, niet enorm nauwkeurig, maar wel heel bereid om mee te werken en te helpen. Ohja mijn dochtertje is nu 7 maanden trouwens.. dus een stuk ouder. Ze krijgt nu vaste voeding erbij en dat gaat heel goed.

Sterkte en kijk goed wat je kindje nodig heeft.

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik denk dat je ook nog een deel van het probleem kan verhelpen door de voeding klaar te gaan maken met gekookt water. JBPM lost veel beter op in gekookt water en dan verhelp je direct het probleem van de klontjes. Gebruik 1/3-1/2 deel gekookt water, voeg de poeder en JBPM toe en roer dit goed door met een vork. Voeg vervolgens koud water toe tot de 100cc voor een fles van 90+3.
    Wellicht gaat de voeding dan ook beter door de speen, want speen 2 is eigenlijk al groot, maar met speen 4 vrees ik dat je de voeding gewoon letterlijk naar binnen giet.
    Als ze d'r flesjes zo snel drinkt dan is het juist slim om een speen te zoeken die een kleiner gaatje heeft zodat ze er zo'n 20minuten over doet.
    Daarom dus deze tip, wellicht als je het op de juiste manier klaar maakt heb je geen last meer van klontjes en wordt de voeding sowieso ook wat dikker, i.p.v. gewone voeding met klontjes JBPM erin en heb je best kans dat ze met speen 2 al 15-20 minuutjes drinkt en ander zou ik speen 1 nog eens proberen.
    Dit zou ik dus eerst proberen voordat je weer andere voeding gaat geven.

19. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Oké ik ga eerst nog even proberen met gekookt water dan idd en speentje 1 erop zetten.
    Speen 4 heb ik geprobeerd maar het kwam er echt uit gezet bij de eerste slok al dus die heb ik er meteen af gehaald.

Ik ben echt teneinde raad ermee :( wil alles proberen om te zorgen dat het maar weer goed gaat met d'r :( ben dood moe van alle zorgen en stress ook..

20. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Heb net een fles gemaakt met 1/2 gekookt water en de rest koud. Ik die idd veel minder klonters al die aan de fles blijven zitten. Had speentje 1 erop gezet maar hier kreeg ze niets uit gezogen dus speentje 2 erop en ze heeft net 30 minuten gedaan over 80ml ik had 120 gemaakt maar ze viel in slaap. Heb de geprobeerd te laten boeren maar wr komt niets.. ze werd wel eventjes wakker maar de rest van de fles wil ze niet meer.

Ik snap echt niet dat ze nu 30 minuten over 80ml kan doen en andere keer 10 minuten over 100ml...
    Ik blijf in ieder geval d'r flesje aanmaken met gekookt water. Voor de nacht zet ik wel de flessenwarmer neer op d'r kamertje en dan met koud water de fles maken.

Edit:
    Ze heeft net toch nog 10ml gedronken en een boertje gelaten en tussendoor nog een scheetje.

Deel Deze Pagina