pap(glutenallergie) en koorts

Discussie in 'Voeding' gestart door sillaah, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Maik kreeg al een poosje de fijne granen bambix pap
    en had wel al zo nu en dan wat verhoging maar dat schoof ik maar op zijn tandjes af omdat ik verder weinig merkte aan hem.

Nu kreeg hij vanmorgen een bord volkoren pap vanaf 8 maand,
    en helaas 1 uur later kreeg hij ineens koorts. Hij werd lijkwit, had buikpijn. En ja hoor begin van de middag een dunne luier.. alle vezels van de pap zaten erin ;)

mischien reageerd hij dus toch op gluten.. :( Zijn er meer baby's die glutenallergie hebben en koorts krijgen na het binnenkrijgen van gluten ?

Hij heeft KMA en reflux. En hij kan geen enkel fruitsoort verdragen.
    Als de gluten nu ook nog afvallen weet ik echt niet meer wat ik hem geven moet.. morgen heb ik een gesprek op het Cb omdat ze willen dat hij verder onderzocht word, nu nog hopen dat ik de kinderarts zover krijg. Ikzelf heb KMA en gluten dus het zou niet raar zijn als hij het heeft.

2. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Geen ervaring mee.. Van de Nutrilon hebben ze griesmeelpap, daar zitten geen gluten in, misschien een idee om deze eens te proberen?

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Niet ieder graan bevat gluten. Volkoren is iets anders dan gluten. Je hebt dus ook glutenvrij volkorengraan.
    Wat is het voor graan die in die pap zit? Biobim heeft een variant rijst met boekweit, te koop bij biowinkels.
    Misschien waren al die vezels wat te veel of is het een virus. Hoe is het nu?

4. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Na de flinke poepluier is de koorts gezakt.. het was eruit.
    Hij had de gewone bambix 8 mnd pap. Met gluten dus.

Ik ben vanmorgen op het Cb geweest en hun gaan in samenwerking met de dietist een brief schrijven naar de kinderarts, ze willen dat hij verder onderzocht word omdat hij overal op reageerd en hij nu niet voldoende binnenkrijgt. Dus EIN-DE-LIJK actie ! Want wij weten het echt niet meer. We willen een mannetje dat lekker in zijn vel zit.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik denk dat als je een kindje hebt met gevoelige darmen dan wel voedselallergieen je langzaam bepaalde voedingsstoffen en allergenen moet introduceren. Het hoeft helemaal geen Coeliakie te zijn, het kan ook komen dat de darmpjes die vezels uit volkorengranen nog niet aankunnen.

Deel Deze Pagina