Baby poept keuteltjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vica86, Apr 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn zoontje van ruim een week poept regelmatig keuteltjes. Het was de eerste dagen veel aanwezig en daarna was het even weg. Nu heeft hij weer keuteltjes sinds vannacht.

Waar kan dat door komen en wat kan ik er aan doen?

Hij weegt 4 kilo en krijgt 6 keer 90+3.
    Dit drinkt hij niet elke keer op maar laat ook niet veel staan.

Hij krijgt comfort voeding en als ik extra water ga toevoegen zal dit conceuenties hebben voor de werking ervan denk ik. De voeding wordt dan dunner terwijl hij juist dikker is.

Ik heb nu een paar druppeltjes olijfolie in zijn flesje gedaan en ben benieuwd naar het resultaat, maar wat kan ik anders nog meer doen?

Is het slecht als ze keuteltjes poepen?

(Mijn dochter heeft altijd obstipatie en er ook medicatie voor, maar als baby had ze gewoon breierige poep.)

2. Loe

Loe Niet meer actief

Lactulose gaan halen, onze baby had dit ook. En wel water toevoegen aan de voeding, erg belangrijk. Je kunt het evt. ietsie indikken, als t echt te dun blijft met nutriton, maar het water is heel belangrijk. En dus de lactulose.

3. misa

misa Niet meer actief

Wat je doet is goed denk ik. Wacht het even af met de olie, kijken of dat gaat werken.
    Ik denk dat je kindje er wel last van kan hebben zulke harde ontlasting.
    Misschien kun je anders af en toe of 20 ml water tussendoor geven.

Succes!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb hem net wat gestimuleerd te poepen na de voeding en toen kwam er best veel uit. Wel iets zachter (wellicht door de olijfolie) en de fles van net heb ik iets verdund met 10cc extra water.

Wat ik mij afvraag is dat hij wellicht meer voeding nodig heeft (o.a. voor het vocht).
    De heoveelheid die hij krijgt pas bij een baby van 3 tot 3,5 kg.
    Hij is 4 kilo.

Wel heeft hij echt de 6 voedingen nog nodig (snachts komt hij nog altijd, dus naar 5 voedingen lijkt mij onmogelijk).
    Want de hoeveelheid ophogen lijkt mij ook weer dat je een fles moet laten vallen en dat kan dus echt niet.

Nou ja, morgen komt het cb hier langs. Ik wil het liefste niet met lactulose beginnen als er iets op te lossen valt met de voedingen. Nu dus maar wel verdund en kijken hoe hij erop reageerd.

5. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik zou niet op eigen inititatief lactulose geven ,
    eerrst proberen met extra water tussen door en idd de olijfolie.
    als het niet lukt even t cb of de HA bellen .

6. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook even advies vragen over lactulose. En eerst aankijken hoe hij reageert op de olijfolie (niet te veel..!) en het extra water. Je kunt ook de fles niet verdunnen met water, maar extra water tussendoor geven. :)

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tot op heden heeft hij geen last van de verdunde voeding. Het zet natuurlijk nog verder uit in de maag dus de hele werking ervan zal niet weg zijn.
    Als hij er geen last van krijgt ga ik daar gewoon even op verder en eventueel 1 flesje per dag een paar drupjes olijfolie.

8. misa

misa Niet meer actief

Succes! Hopelijk werkt het!

9. Fransa

Fransa Niet meer actief

Je kunt qua hoeveelheid gewoon 6x 120 aanbiden. Hebben wij ook een poos gedaan. Krijgt 'ie echt niet teveel mee binnen hoor.

10. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey Vica,

Wij hadden dit ook met Jesley.
    Wij hebben sindsdien bij elk flesje 2 druppeltjes olijfolie erin gedaan.
    En wij geven infacol....

Sindsdien gaat het super! Hij poept heel goed:)
    We zijn met de olijfolie al aan t afbouwen. Hij krijgt nu nog maar bij 2 flesjes 1 druppeltje.

Maar wel even volhouden, werkt niet meteen dezelfde dag

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ga ook maar eens proberen 120+4 aan te bieden (plus 10cc extra water) om te kijken hoe dat gaat.

Wellicht is het wel gewoon een teken dat zijn lichaam extra vocht nodig heeft, zeker voor zijn gewicht.

12. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

Jun 13, 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Keuteltjes is niet erg in principe..let er wel goed op dat ze kontje zelf niet te rood wordt ervan..Mijn zoontje wilde er op een gegeven moment niet meer door poepen omdat het pijn deed..kreeg toen speciale zalf mee en lactulose (lactulose heeft trouwens niet geholpen)..
    Probeer idd wat extra water bij de fles...

Share This Page