Hoewel we redelijk de dag doorkomen met van alles en nog wat ben ik zo langzaamaan aan het kijken naar soort kleine gezelschapsspellen om samen te doen. Nu heeft hij nog het geduld een aandachtsspanne van een vis, maar toch ik zie dat hij uit zichzelf wel eens aan een puzzel begint. Wie weet er leuke gezelschapsspellen voor mensjes van 2?
Hiernfan van zoekspelletje. We hebben een Nijntje. Die maakt elke 10 Sec geluid. Er zijn ook van Bumba of dora ed. Nu met 2,5 kunnen ze beetje op hun beurt wachten. Soms pak ik het spelletje met kralen op een stokje. Ben even de naam kwijt.... ze moeten dan dobbelsteen gooien en die kleur mag op t stokje. Best moeilijk want elk is er maar een. Verder ben ik benieuwd wat anderen nog weten
Mijn dochter heeft voor haar verjaardag 'Nijntje stoelendans' gekregen. Ik heb eigenlijk nog geen idee of dat al te doen is, want hij zit nog in het plastic. Maar je kunt hem volgens de doos nog wel heel lang gebruiken. Volgens mij tot een jaar of 4
Mijn eerste boomgaard van Haba kon hij ook al vrij vroeg. En memory en domino kun je ook al een begin mee maken door de spelregels wat makkelijker te maken bijv.
Hier deed hij toen hij net 2 was graag een lotto spel, dus kaarten en daar dan het juiste plaatje op leggen. Zitten ook nog kaartjes bij met alleen kleurtjes, dan moet je dus de goede kleur op elkaar leggen. Dat vind hij nu weer een leuke uitdaging nu hij de kleuren redelijk goed kent. Het heet ik leer vormen en kleuren. Heb ook nog zoiets van mij van vroeger, zelfde principe en vind hij ook erg leuk. Kleurentorentje vind hij ook erg leuk, noemde iemand hier boven ook al. Dit is het spel dat ik bedoelde: Ik Leer Vormen en Kleuren | Intertoys
Hier 2 spelletjes van Haba. Eentje is een soort Memory gemengd met puzzelen en het andere is een beer helpen eten geven. Maar voor beiden vind ik ze nog net iéts te jong (Bijna 2 jaar).
Hier niet echt iets educatiefs maar wel heel erg grappig, die krokodil waarbij je de tanden moet indrukken en waar dan de bek van dichtslaat op een gegeven moment. Gekregen van mijn collega en mijn dochtertje vind het hilarisch. En het is een heel kort spel dus prima voor ze te doen.
Oh ja die krokodil ken ik van m'n nichtje 😊 Nijntje verstoppertje hebben we, wat echt hilarisch is op dit moment, want dan verstopt hij Nijntje zelf om vervolgens met opgetrokken schouders en vragende blik te zeggen "nijne nou?" Die haba spelletjes toch eens naar op zoek en de ik leer vormen en kleuren. Tnx voor alle tips!