Dag Dames Y is nu 13 mnd. En altijd live BV gehad. Ze komt naar mijn idee te veel snachts om BV. Maar lees hier en dar dat het normaal is. Nu vraag ik de Mamas zelf hoe het bij hun is. Hoe zij het ervaren. Y komt snachts makkelijk 3keer om BV. Öok al is het maar enkele min. Hoe is/was het bij jullie??
Onze oudste had daar ook een handje van, de jongste veel minder. Het brak mij op een gegeven moment op. Al ruim een jaar lang gebroken nachten. En dan inderdaad niet 1x, maar inderdaad meerdere keren per nacht. Afijn, je weet hoe dat voelt. De één zal daar beter tegen kunnen dan de ander, maar ik trok het niet meer. Wij wilden afbouwen, maar hoe leg je zoiets uit? Een kind van net een jaar snapt niet waarom hij de ene keer wel mag drinken 's nachts en de andere keer niet. Omdat mama 23:00 uur of 6:00 wel oké vindt, maar 2 uur en 4 uur niet... Wij zijn er dus uiteindelijk helemaal gestopt. Hij mocht drinken als ik hem naar bed bracht en weer als het ochtend was. Werd hij 's nachts wakker, dan ging mijn man. Ik zal eerlijk zeggen: dat was een week lang drama. Ik vond het heel moeilijk. Maar gelukkig heeft mijn man voet bij stuk gehouden. Daarna was het klaar. En onze zoon is er echt niet slechter van geworden. Sterker nog: hij was zelf ook beter uitgerust overdag, toen hij de nachts ging doorslapen.
Hier kwam Lotte nog drie keer per nacht. We sliepen dan ook maar samen. En als haar zus wilde drinken dan ruilde ik ze om Pas met 15 mnd naar 1 voeding bij Lotte. Sanne was al eerder zo ver. Ging vanzelf eigenlijk. Dat hebben beide gehad tot ze denk ik 20 mnd waren. Waarvan de laatste 5 ik geen borst meer gaf. Ze vraten mij inmiddels op hihi. Dus een fles pap ivm reflux van Lotte. En gewoon flesje voor Sanne.
Zoontje 11 mnd hier en heb het afgeleerd. Moest wel want hij kwam gewoon de héle tijd! Trok he took niet meer. Vreselijk, drama, maar hij snapt het nu en krijgt flesje om 23 uur en boob om 5/6.
Al maanden (zoon is nu 9 mnd) kwam hij maar 1 keer per nacht. Nu valt die 1e keer steeds vaker weg. Ik voed hem wel even voor ik ga slapen. De voeding rond zijn bed tijd geeft hem niet genoeg voldoening dus krijgt hij erna pap tot hij genoeg heeft gehad. Zo ging het ook met de oudste. Ondanks zijn flinke eetlust hebben wij geen gebroken nachten.
Ja hoor... Heel normaal. Hier kwam hij altijd 6 keer per nacht... Met 14 maanden heb ik een gedeelte van de nacht afgebouwd met behulp van deze methode. http://drjaygordon.com/attachment/sleeppattern.html Ook omdat ik soms avonddiensten draai en het heel ingewikkeld was voor mijn man als ik er dan niet was... Nu komt hij nog zo'n 3 keer per nacht en daar ben ik al heel blij mee...
Hier anderhalf en we hebben pas 2 nachten gehad zonder nachtvoeding (1 keer echt doorgeslapen en 1 x zonder voeding verder geslapen), het is nu wel regelmatig maar 1 minivoeding, dus denk dat die er bijna vanaf gaat (misschien als ze eindelijk weer eens niet verkouden is). Zoon stopte overigens met 10 maanden al met de nachtvoedingen.
Zowel de jongste van een als de oudste van vier komen hier nog voor borstvoedingen gedurende de nacht. De oudste is tijdelijk gestopt toen ik zwanger was en geen bv meer had gedurende de nacht en is weer beginnen met drinken toen de jongste geboren was en er weer melk was. We slapen samen dus kom ik meestal wel aan voldoende rust.
hier rond het eerste jaar ook zo wat elk uur. vermoeiend!! duurde wel een tijdje. Was een pittige periode. Nu is ze bijna 1,5 en komt meestal 23:00 uur, 4 uur en dan 7,30. Dat vind ik prima te doen.
Ik heb beide kinderen 14 maanden bv gegeven maar volgens mij heb ik hele bijzondere kinderen . Beide sliepen na ongeveer 13/14 weken het klokje rond, met af en toe periodes dat ze 's nachts wakker werden en wouden drinken maar dat duurde nooit langer dan een week. Misschien een idee om je man naar je kindje te sturen 's nachts? Als mijn man 's nachts kwam was er niks aan de hand en sliepen ze zo weer, maar als ik kwam moesten ze aaaaaltijd drinken
Hier ook een snelle doorslaper. Ik vind 13 maanden wel pittig om nog nachtvoedingen te doen hoor, hoe eet hij overdag? Ik weet dat nachtvoedingen bij new borns heel goed zijn voor de hersenontwikkeling, maar waar ligt die grens, weet iemand dat hier?
Hier 21 maanden en ook minstens 3x per nacht Hij ligt naast mij Als ik weiger dna brult die alles bij elkaar en word de tests wakker Ik probeer tot 2 jaar en dan wil ik stoppen