ontbijt voor school

Discussie in 'Voeding' gestart door marleen3, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Hallo Dames,

Mijn zoon is 2 weken geleden begonnen op basisschool. Hij is nu 4 jaar. Mijn vraag is wat voor een onbijt geven jullie aan je kinderen s'ochtends voordat ze naar school gaan?

Ik geef zelf beker melk en 1 brood. Soms wil hij de brood niet opeten of het duurt te lang voordat de brood is en dan is het tijd om weg te gaan naar school.
    Wat kan ik hem nog meer geven?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier een dubbele boterham en een beker (aangelengde) appelsap.

Moet zeggen dat ze soms ook wel van 7.30 tot het moment dat we weg moeten om 8.25 met haar brood zit. Gelukkig is er een inloop tot 8.50 waarbij je met je kind kan spelen, en weet ze dus nu dat als ze haar broodje niet op heeft er niet samen gespeeld kan worden op school. Sinds dat een keer voorgekomen is gaat het een stuk sneller en let ze zelf keurig op de klok dat ze eerder klaar is ;)
    Alternatieven zijn hier niet zo'n succes (bord pap/havermout/muesli e.d.) houdt ze gewoonweg niet zo van. Maar misschien jullie zoon wel?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

eerder beginnen met het ontbijt?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Brinta, havermout, muesli, cornflakes, crackers al geprobeerd? Ik hou ook niet van brood 's ochtends. Bij pap/muesli heb je vezels en zuivel gecombineerd en kan je eventueel nog een glaasje thee of sap erbij geven.

5. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Ik ga jullie tips proberen bedankt hoop dat het lukt

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Marleen: Hier helpt ook maar één ding: Tijd. Op tijd opstaan, zodat je rustig kan ontbijten.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier hielpen twee dingen: tijd en eten dat ze lekker vonden. In hun geval betekende dat er een tijdlang niet met brood, maar met nasi goreng of soep ontbeten werd.
    Zelf vind ik in de ochtend pap of rijst ook beter op de maag vallen.

Deel Deze Pagina