Hallo Dames, Mijn zoon is 2 weken geleden begonnen op basisschool. Hij is nu 4 jaar. Mijn vraag is wat voor een onbijt geven jullie aan je kinderen s'ochtends voordat ze naar school gaan? Ik geef zelf beker melk en 1 brood. Soms wil hij de brood niet opeten of het duurt te lang voordat de brood is en dan is het tijd om weg te gaan naar school. Wat kan ik hem nog meer geven?
Hier een dubbele boterham en een beker (aangelengde) appelsap. Moet zeggen dat ze soms ook wel van 7.30 tot het moment dat we weg moeten om 8.25 met haar brood zit. Gelukkig is er een inloop tot 8.50 waarbij je met je kind kan spelen, en weet ze dus nu dat als ze haar broodje niet op heeft er niet samen gespeeld kan worden op school. Sinds dat een keer voorgekomen is gaat het een stuk sneller en let ze zelf keurig op de klok dat ze eerder klaar is Alternatieven zijn hier niet zo'n succes (bord pap/havermout/muesli e.d.) houdt ze gewoonweg niet zo van. Maar misschien jullie zoon wel?
Brinta, havermout, muesli, cornflakes, crackers al geprobeerd? Ik hou ook niet van brood 's ochtends. Bij pap/muesli heb je vezels en zuivel gecombineerd en kan je eventueel nog een glaasje thee of sap erbij geven.
Hier hielpen twee dingen: tijd en eten dat ze lekker vonden. In hun geval betekende dat er een tijdlang niet met brood, maar met nasi goreng of soep ontbeten werd. Zelf vind ik in de ochtend pap of rijst ook beter op de maag vallen.