Wachten op de dag dat ze doorslapen zal!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sjotefle, Aug 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

Aug 14, 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    De jongste is nu al ruim 1 jaar, en ik kan het op mijn handen tellen de nachten die ze doorgeslapen heeft. Ik zal vast niet de enige zijn die hier weleens een topic over heeft geopend, maar wie weet heeft iemand DE oplossing voor mij :D
    Het zou misschien wel mijn eigen schuld kunnen zijn, omdat elke keer als ze wakker werd kreeg ze standaard een flesje van mij, en daar is ze nu natuurlijk aan gewend geraakt. Ik heb het weleens geprobeerd om geen flesje te geven, maar dan zet ze het op een brullen. Sinds afgelopen week heb ik de melk dan ook maar afgeschaft, en krijgt ze van mij nu alleen nog maar wat water. Alleen het wakker worden doet ze nog steeds, en dat ook nog rond vaste tijdstippen...Het is zo vermoeiend!

2. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

Aug 11, 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn
    jeetje wat vermoeiend idd !!
    ik denk dat water ook beter is misschien leert ze het dan vanzelf af.

had je in die tijd wel eens een speen geprobeerd ipv een fles? ( vast wel haha )

de dag komt vast en zeker ..

3. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

Aug 14, 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Met een speen valt ze altijd in slaap, alleen als ze midden in de nacht wakker werd neemt ze met dat speentje geen genoegen ;) Ze heeft ook weleens dat ze wakker wordt omdat ze het speentje dan kwijt is, vaak ligt die naast haar maar dan gaat ze er niet actief naar op zoek. We zullen wachten tot de dag komt, kan niet wachten :D

4. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

Aug 11, 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn
    Wij hebben de bibi speen die licht geeft in het donker , die is echt onwijs handig.
    Mijn dochter pakt hem nu zelf het lukt nog niet altijd maar ze kan hem.wel zien.
    Miss ideetje ?

5. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

Aug 14, 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Oh dat is misschien wel een goed idee! Thanx voor de tip, wist niet eens dat die bestonden...wie weet gaat me dit helpen :)

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier ook een jongetje van bijna 14 maand die slecht slaapt 's avonds en 's nachts.

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Idd een handige speen. Maar hier wordt ze ook vrijwel elke nacht nog wakker. Meestal 1x, momenteel om de 2u zo'n beetje. Maar ik denk dat er weer een tandje doorkomt.
    Mijn oudste wordt in elk geval een paar keer per wk s nachts nog wakker dus zelf doorslapen gebeurt weinig.

8. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

Aug 11, 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn
    van bibi is ie, in t roze en blauw.

ik ben bang dat wij straks ook in die fase komen van niet of slecht slapen..
    :$ maar begrijp dat dat echt vermoeiend is helemaal als je er naast nog werkt ook .. pff

9. Inge36

Inge36 Actief lid

Apr 16, 2013
    181
    0
    0
    Hoi meid! Hier een prinsesje van bijna 9 maanden. Ook de nachten dat ze doorgeslapen heeft zijn op 1 hand te tellen :( ik vrees dat ook ik hier de oorzaak van ben. Telkens ze wakker werd, spurtte ik erheen (omdat ze het anders op een brullen zette) en gaf de borst. Resultaat: elk uur van de nacht wakker. Wij zijn nu samen met de hulp van een slaapcentrum ons meisje aan het helpen doorslapen doormiddel van slaaptraining. De 1e week is nu achter de rug en was VRESELIJK! Met uitzondering van zaterdagnacht. Dan zijn mijn man en ik elk 1x moeten opstaan. Jammer genoeg kan het 6 tot 8 weken duren alvorens haar kwartje valt :) We zetten door ... Voor haar welzijn ... En het onze... Want bijna 9 maanden van 4uur slaap per nacht in kleine blokjes van 45 minuten begint zich echt te wreken. Geen tip jammer genoeg wel heel veel sterkte. Uiteindelijk slapen alle babietjes door ;)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik kan je het boek "baby in een droomritme" en "dreumes in dromenland" aanraden, van Stephanie Lampe.
    Haar methode is gericht op leren zelfstandig te slapen zonder huilen, en is gecentreerd rond het aanleren van slaapassociaties: rituelen die helpen om weer in slaap te komen.
    Jullie slaapassociatie is het flesje geworden en dat is een onwenselijke slaapassociatie, omdat ze jullie dan nodig heeft. Bij een flesje water is dit nog steeds het geval.
    Het is dus beter om andere dingen als slaapassociatie te gaan aanleren, waarbij ze jullie niet nodig heeft. Een speentje, een vaste knuffel, dat soort dingen.

Hier eea toegepast voor onze jongste. Zij viel, hier wel vanwege medische klachten- alleen met een flesje in slaap: overdag en 's nachts. We waren hard bezig de pijnklachten onder controle te krijgen, maar ondertussen ben ik gaan werken aan een goed slaapritueel. Toen vorige week ze eindelijk pijnvrij werd, konden we starten met zelfstandig in slaap vallen en binnen 2 dagen lukte dat ook. Ze heeft ook niet lang hoeven huilen alleen in bed.
    Inmiddels duikt ze gewoon voorover haar bedje in als ik 'r op bed breng, (boekje lezen bij ons op bed, muziekje aan naast haar bedje en dan wil ze er ook in en gaat zo slapen).

Dus Inge36: misschien voor jullie ook nog handig, een iets zachtere aanpak dan wat je nu op het slaapcentrum mogelijk moet doen? :(

Share This Page