13 mnd, hoe laatste fles laten vervallen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Fem, 30 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hallo mama's,

Onze dochter is bijna 13 maanden. Ze krijgt nog steeds 3 flessen;

1 x 's morgens pap uit een fles
    1 x tussen de middag
    1 x 's avonds voor het slapen gaan

Bij het eten krijgt ze ook altijd een toetje, yoghurt o.i.d. maar die laatste fles gaat nog steeds tot de laatste druppel leeg. Niet dat ik de laatste fles wil laten vervallen, maar hoe oud was jouw kindje toen hij of zij de laatste fles niet meer kreeg? Want op en gegeven moment gaat deze fles er toch af?

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Liefs,

Fem

2. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Bij Gwen is sinds 2 weken de laatste fles eraf!en is nu ruim 10 maanden!

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey Joma, hoe is het daar dan ;)?

Ging dat gewoon vanzelf? En hoelaat gaat Gwen dan slapen? (Wat een mooi meisje trouwens!)

4. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hoi Fem, op geven moment dronk ze niet meer veel of weigerde na 20 cc de laatste fles, toen ben ik er mee gestopt ze had zelf aangegeven dus, en ze mist hem niet en slaap gewoon even lang door als toen ze de fles nog had, ik geef nu wel haar avond eten iets later rond een uurtje of 17.30 en dan een toetje en dan een beetje drinken(diksap of dergelijke) en gaat om 18.30 naar bed!
    dus ik zou het gewoon proberen met een beetje ander drinken voor het slapen!

en hoe doe jij het nu?

thanx jij heb ook een heerlijk meissie zo te zien ;)

5. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Oh, doe je goed!

Nu krijgt ze het avondeten en na nog een toetje, yoghurt met fruit krijgt ze meestal, daarna is ze echt hartstikke druk, dan wilt ze spelen, dat duurt ongeveer een half uurtje, dan is het ongeveer 19.15 uur en dan gaan we naar boven om haar om te kleden. Vervolgens mag ze nog even met papa of mama kroelen, dan de fles en daarna slapen. De fles gaat helemaal op! Vandaag heb ik zelfs 7 scheppen gegeven.... :confused: en tot de laatste druppel op, daarna gaat ze heerlijk slapen en dan slaapt ze altijd wel tot ca. 7.30 uur door.

Misschien moeten we het een keertje proberen... niet geschoten is altijd mis he....

6. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ik zou het gewoon een keer proberen en anders wat meer verdunnen met water waardoor ze minder idee heeft dat ze vol zit en toch heeft gedronken en als ze het warme lekker vindt kan je altijd nog een flesje slappe thee geven! en ja proberen kan altijd wie weet mist ze hem niet, maar wel iets geven waardoor het drinken voor haar gevoel blijft ;)

7. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    en hoeveel krijgt ze nog in de andere flessen? en geef je nog gewoon opvolgmelk?

8. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ze krijgt peutermelk, ook van Nutrilon, daar moet ze minimaal 300 CC van binnen krijgen (staat op het pak), in de ochtend krijgt ze pap, dus melk vermengd met ontbijspul (kan niet op de naam komen), tussen de middag een gewone fles en in de avond krijgt ze avondpap van Nutrilon (een blauw pak). Per fles is het ongeveer 200 cc.

9. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    oh ja nou dan krijgt ze als de avondfles eraf zou gaan in ieder geval genoeg melk binnen!

zou het gewoon een keer proberen weg te laten en dan merk je vanzelf wel dat ze zonder kan of niet!

Toen Gwen nog de avondpapfles( nutrix kreeg) dronk ze sochtends nooit de bambix papfles leeg maar nu heeft ze sochtends echt wel trek en gaat hij helemaal leeg, en vindt dat nu ook wel prettiger heeft ze een goed start van de dag!

nou succes met proberen! en wel ff laten weten ik ben heel benieuwd !

liefs joma

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    We hebben hem hier gewoon weggelaten toen hij net een jaar was. Zonder problemen gegaan, hij heeft er nooit weer naar getaald.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier weggelaten rond de 9 maanden. Om 17.30 eten + toetje. Om 18.30 flesje diksap of thee en om 19.00 uur naar bed. Geen problemen mee gehad...

12. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    En Fem hoe is het nu? heb je het al geprobeerd?

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Vanaf een jaar wordt geadviseert om 300cc zuivel te geven. Hieronder vallen inderdaad melk, maar ook toetje, boter, kaas etc...Je zit eerder aan die 300cc dan je denkt, dus pin je niet teveel vast op wat er op dat pak staat...

14. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Thanx voor alle adviezen, we hebben het nog niet geprobeerd omdat ik het nog niet nodig vind, ze drinkt de fles nog steeds helemaal op en slaapt er goed op, maar ik denk anderzijds dat het niet meer zo lang gaat duren als ik eerlijk ben.

Maar ik heb zeker wat aan alle adviezen, thanxxxxx!

Deel Deze Pagina