Alles in de mond

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BabyBergen, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Mijn dochter is 17 maanden. Ik ben al maanden bezig om haar af te leren dingen in haar mond te stoppen.

Zij snapt heel goed wat ik bedoel ,want als ik zeg; niet in je mond, of nee bah, dan wordt ze woest en gooit hetgeen dan neer of weg met veel boosheid. Maar nog geen minuut later gaat het weer haar mond in :x

Ze heeft speelgoed waar ze haar tanden flink op los mag laten gaan dus dat is het probleem niet.
    Maar ze wil juist andere dingen.
    Inmiddels zijn er al heel veel dingen gesneuveld door haar gesabbel en geknaag.
    Want tegenwoordig doet ze het "stiekem"
    Gaat dan rustig en stil in een hoek zitten....

Iemand nog tips hoe ik dit af kan leren? Begin onderhand wel een beetje radeloos te worden :(

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik denk dat ik alles waar ze niet aan mag sabbelen maar weg zou halen. Dat in de mond stoppen is toch een tijdelijke fase maar....

3. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Hummm ik zou niet zo vaak nee zeggen, maar ervoor kiezen om datgeen wat ze niet in haar mond mag doen weg te halen en iets anders voor in de plaats geven. Met continu nee zeggen, geef je het veel aandacht dat het helemaal niet verdient.
    Met 17 maanden onthouden ze nog echt niet dat ze iets niet mogen. Op het moment suprême begrijpen ze wel dat het niet mag, maar een half uur later zijn ze het al vergeten. Ik geloof dat ze pas met 3 of 4 jaar gaan onthouden wat ze niet mogen.
    Voor nu gewoon negeren en iets anders voor in de plaats geven. Maar dat ben ik.

4. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Alles wat niet in haar mond mag zo plaatsen dat ze er niet bij komt.

Kinderen ontdekken veel met hun mond en oefenen ook hiermee hun gezichtsmotoriek.

Ik snap dat het wel "vervelend" is maar het is een fase, die gaat voorbij ;)

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ruilen voor speelgoed wat wel in der mond mag en al het andere opbergen.

Tis gewoon ook de leeftijd en een fase en hoord bij de ontwikkeling.
    De oudste hier is 3 en doet het nu inmiddels weer met bepaalde dingen.
    Vind het nu dus ook echt niet meer nodig.

6. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Ik zou niet zo snel zeggen dat het een fase is die voorbij gaat..

Mijn dochter is inmiddels ruim 3 en als ze geconcentreerd is en de kans krijgt gaat nog steeds alles haar mond in..
    het is voor haar ook echt een gewoonte geworden en mijn zoontje lijkt precies hetzelfde te zijn want die stopt ook veel meer in zijn mond dan een ander kind van zijn leeftijd zou doen!

7. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja dan stuit ik tegen het volgende probleem, als ik het afpak dan krijg ik echt een woede aanval van haar
    hetgeen wat ik in de plaats wil geven wordt absoluut niet geaccepteerd

en dat zou betekenen als ik alles wat niet in haar mond mag op moet bergen,dat is het halve huis :$
    ze bijt in de bank, tafel,kasten,krabpaal,sokken,schoenen, nou ja zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan, echt overal zet ze haar tanden in.......

8. happymama

happymama Niet meer actief

hier ook alles iin de mond , mijn zoontje is dan wel maar 11 maanden . maar moet echt zorgen dat de vloer leeg is en dat ik stof gezogen heb dat hij veilig kan kruipen

9. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter deed dat met 17 maanden ook nog, maar nu is ze 22 maanden en ik kan er haar eigenlijk niet of nauwelijks meer op betrappen.

10. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn kleine jongen heeft er ook een handje van om van alles in z'n mond te stoppen. Het hoort bij het ontdekken van alles om hem heen. Iemand anders hier gaf al een goede tip, iets geven wat wel de mond in mag. Hier werkt 'nee' of 'bah' zeggen heel goed, maar als D dan alsnog het in z'n mond wil doen pak ik het af en geef iets wat wel mag.

Babybergen: In jouw geval begrijp ik dat afpakken een woede-aanval als resultaat. Ik denk dat je het beste die woede aanval moet negeren, en als ze rustig is dan weer datgene geven waar ze wel mee in de mond mag. Als ze dat doet dan ook positief bekrachtigen.

En ik weet het, het is zo makkelijk gezegd, maa rik hoop dat je er wat aan hebt! Succes!

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Nina is nu bijna 1,5jaar oud en die doet alles in haar mond sinds ze 6 maanden oud is.... Echt je kan het zo gek niet verzinnen of ze loopt er mee in haar mond.
    Ik ben het eigenlijk gewoon gewend soms zegt weleens iemand Nina heeft dit of dat in haar mond ik kijk er niet meer van op eerlijk gezegd.

Deel Deze Pagina