Ik vroeg mij af welke zorgverzekering jullie hebben, en waarom? Ik heb nu VGZ Gezin & Zeker, gekozen vanwege de extra 20 uur kraamzorg, maar aangezien dat vanaf 1 januari 2009 niet meer is, kan ik dus weer gaan shoppen. Dus: wat voor zorgverzekering vinden jullie het beste voor de zwangerschap/kraamtijd e.d. en waarom? Alvast super bedankt voor jullie antwoorden!
Normaal gesproken krijg je 49 uur kraamzorg als je borstvoeding wilt gaan geven. Dat vond ik ook meer dan voldoende. Hiervoor zou ik dus geen extra pakket regelen. Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? Als je van plan bent om thuis te bevallen, dan zou ik een zorgverkering kiezen die je eigen bijdrage voor de kraamzorg (ongeveer 3,80 per uur) gedeeltelijk of volledig vergoed. Als je van plan ben om in het ziekenhuis te bevallen, dan zou ik kijken wie een poliklinische bevalling (is zonder medische indicatie) gedeeltelijk vergoed.
Ik heb ook VGZ Gezin en Zeker en op IZZ na is dat de beste volgens mij... Eigen bijdrage kraamzorg volledig vergoed, ziekenhuisbevalling op eigen verzoek volledig vergoed... IZZ vergoed nog net iets meer, maar dan ben je al gauw 20 tot 30 euro per maand duurder uit: is dus alleen handig als al die andere dingen die zij ook meer vergoeden, voor jou allemaal van toepassing zijn.
Ik heb nu de Agis compleetpolis en laat dat voor komend jaar omzetten naar de comfortpolis. Had dat tijdens de zwangerschap en bevalling van mijn dochtertje ook en dat is goed bevallen.
Ik zit bij delta Lloyd en heb het Comfort pakket. 8 dagen kraamtijd (geloof 5uur per dag) en hoef niks bij te betalen. Verder prima verzekeraar
Wij zitten bij Ohra (pakket Ohra compleet). Die vergoedt zelfs de huur van je telefoon en televisie als je in het ziekenhuis ligt. Kraamzorg ook volledig inclusief alle eigen bijdagen. Een absoluut perfecte verzekering! Ook een uitstekende service. Vinden wij dan...
Ik ben bij het zilveren kruis en heb nog nooit voor iets moeten betalen (zelfs geen nekplooi terwijl ik pas 27 ben) op niet med.indicatie krijg ik ook volledig vergoed maar wel van mijn eigen bijdrage af..
ONVZ, vooral voor alle extra's. Ik krijg 455 euro om extra kraamzorg in te kopen, maar je kunt het, als dat niet nodig is ook gewoon in eigen zak steken. Ik heb het gebruikt voor een kolf, mijn zwangerschapscursus en de laktatiekundige. Ook krijg je babymassage vergoed.
Wij zijn bij IZZ verzekerd, niet omdat we de verzekeringen nou allemaal zo goed onder de loep genomen hebben, maar omdat m'n man via z'n werk collectiviteitskorting krijgt.
Wij stappen over naar FBTO. De aanvullingen kun je per maand regelen ook met zwangerschap, ideaal. Eigen bijdrage kraamzorg wordt vergoed, kraampakket en nog meer zaken. Daarbij krijgen we ook nog eens een pretecho kado hoorde ik van de week toen ik ze belde. Dus wij zijn om, maar we hebben ook bijna alle verzekeringen daar lopen en nooit geen problemen. Nu zitten we nog bij vgz en administratief is het daar chaos,na 2 jaar zijn we het dus ook helemaal zat.
Je hebt recht op 49 uur kraamzorg als je tenminste borstvoeding wilt gaan geven. Ik heb hier niet voor gekozen, wel voor de borstvoeding maar niet voor 49 uur zo'n vrouwtje over de vloer. Heb gekozen voor 3 uur per dag, vind ik meer dan zat.
Voor mijn bevalling hoef ik niet meer over te stappen ben daar ook helemaal niet voor verzekerd, wij hadden nog niet op eenkindje gerekend Nu zag ik wel dat CZ een nieuw aanvullende verzekering heeft voor gezinnen, en aangezien ik via CZ collectief kan verzekeren via mijn werk (en dat nu ook al ben) is dat wel een optie voor mij!
ik zit ook bij vgz en die 20 uur extra konden ze dit jaar niet garanderen, en hebben we ook niet gehad, maar dat was ook echt niet nodig geweest, want ik vond het meer als zat dat de kraam er was. die 20 uur die we niet konden krijgen i.v.m. tekort kraamzorg hebben we uitbetaald gekregen a 20 euro per uur. was toch ook wel fijn. en we hebben echt wel volle dagen hulp gehad tot 16.30 iedere dag, alleen de laatste dagen tot 13.00 maar ik snap wel dat ze het eraf doen, want ze zullen veel kosten gemaakt hebben met uitbetalen
Kun je tijdens je zwangerschap nog overstappen dan? Ik heb ooit weleens gelezen dat bepaalde vergoedingen pas gelden als je ergens langer dan 9 maanden verzekerd bent. Ik ben trouwens verzekerd bij DSW, aanvullend. De uren waren daar de vorige keer onbeperkt en ik heb ook nog eens extra op medische indicatie gehad, bij elkaar zo'n 79 uur! Vond het heerlijk, moest achteraf alleen de helft van de eigen bijdrage betalen. Bij de aanvullend top verzekering hoef je die bijdrage volgens mij niet te betalen.
ik ben gewoon via cz verzekerd en heb mijn polis per 1 januari 2009 laten omzetten naar de aanvullende verzekering, gezinnen. De tandarts erbij, extra kraamzorg na medische indicatie en extra fysio.
ik ben bij izz, vanaf 1 januari ff aanvullende regeling erbij, voor extra kraamzorg ed. is voor mij t goedkoopst en zit alles in wat ik wil.
Op www.independer.nl kan je alle zorgverzekeringen met elkaar vergelijken: wat ze vergoeden, wat ze kosten etc.
Ik ga naar IZZ, heb nu VGZ Jong en Zeker, moest toch overstappen maar nu ik zwanger ben al helemaal, aangezien aanvullende kraamzorg etc niet vergoed wordt. Ik heb dadelijk IZZ regeling extra vergoedingen plus pakket 1...130 euro, maargoed..mijn kindje komt dadelijk bij mij in de verzekering, aangezien mijn vriend IZZ basis en basisaanvullend heeft...En bij mij wordt orthodontie etc best ruim vergoed dus.