Nu al gekriebel voelen? 2de kindje

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sitalita, Mar 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    3,223
    0
    36
    Ik weet niet of ik het goed voel, maar voel sinds een paar daagjes al wat gekriebel in mn buik. Alsof er luchtbelletjes ontsnappen, het kriebelt gewoon iets. Bij de vorige zwangerschap voelde ik met 14 weken dit gekriebel (werd later steeds meer), en dat terwijl de placenta toen voor lag. Geen idee hoe de placenta nu ligt, kon de vk nog niet zien met de echo.. Ben er ook niet specifiek op gefocust, vorige keer veel meer.

Zijn er meer meiden die dit ook al zo vroeg hadden?

2. Flipske

Flipske Fanatiek lid

Mar 25, 2011
    1,330
    0
    36
    overijssel
    Hier met 13 weken iets herkent. Kwam toen echt maar om de paar dagen. Vanaf 17 weken dagelijks heel duidelijk. Lekker van genieten.

3. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

Nov 2, 2011
    1,055
    0
    0
    Ik vraag me dus precies het zelfde af!! Vandaag 11.4 en voelde vandaag ook iets waarvan ik dacht dat het de baby wel eens zou kunnen zijn...maar dat kan toch niet nu al???

Mijn derde voelde ik met 12.6

4. firstone

firstone Bekend lid

Apr 27, 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Hallo, ik voelde de eerste met 16 weken, de 2e met 12 weken en de 3e voel ik ook al een paar weekjes. Soort verschuivinkjes, plopjes, belletjes. Volgens mijn verloskundige wordt je baarmoeder steeds gevoeliger door het oprekken en herken je ook eerder het gevoel. Ik vind het heerlijk! Geniet er lekker van!

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ik voelde het bij de eerste met 13 weken, precies op onze tweede trouwdag. Zal het nooit meer vergeten!:D

En nu in deze zwangerschap zweer ik toch echt erbij dat ik het met 10 weken al voelde kriebelen. Dat gekriebel werd alleen maar erger dus ja, het is de baby.

Ik ben er daarom ook echt van overtuigd dat het kan, zo vroeg de baby voelen.

Lekker van genieten meid!

6. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hier nog steeds niks.

7. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik had zelf met 14 weken het idee dat ik de kleine voelde, maar ik durfde het niet met zekerheid te zeggen. Maar dat wat ik voelde bleef aanhouden, werd steeds duidelijker... dus ik zou zeggen: ja, dat kan!
    Bij mij is het de tweede zwangerschap, wel na bijna 7 jaar.

8. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Het is ook maar net waar de baby zich verschuilt... Ik voel alles heel goed aan de zijkanten en aan de onderkant van mijn baarmoeder. Aan de voorkant zit mijn placenta en daar voel ik echt beduidend minder. Nu is mijn kleine uk al zo groot en sterk dat mijn buik wel eens helemaal op en neer gaat als de kleine dame begint te draaien. Helemaal geweldig... hier ga ik nog 14 weken volop van genieten hihi

9. e1ke

e1ke Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,042
    9
    38
    NULL
    NULL
    ik ben zwanger van mijn eerste en ik voelde het met bijna 14 weken kriebelen, omdat mijn vroedvrouw me er attent op maakte dat ze wel heel veel beweegt en ze me duidelijk maakte wat ik waar moest voelen. dat de kans groot was dat ik ze zou voelen als ik er attent op was. Misschien had ik het dus.al eerder kunnen voelen. mijn placenta ligt half voor en half opzij. dus ik voelde het toen enkel links. ik denk dus wel dat dit mogelijk is zeker bij een 2e waar je denk ik toch iets meer alert bent, omdat je weet wat je moet voelen.

10. wens09

wens09 Fanatiek lid

Dec 1, 2013
    1,028
    224
    63
    Ik heb dus ook t idee dat ik t voel. Als een soort krabbeltjes/kriebeltjes (maar geen plopjes/belletjes). Zou dat t kindje kunnen zijn? Is mn eerste zw namelijk :)

11. e1ke

e1ke Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,042
    9
    38
    NULL
    NULL
    ik heb zo "electrische" kriebeltjes. soms begint het dan lichtjes te jeuken van de kriebels. en dat wordt altijd meer en meer. bij mij zijn er soms pauzes van een uur en dan begint ze weer. ik twijfelde in het begin ook, maar nu weet ik dat zij hetis.

12. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    2,091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik ben nu 11 weken en ik het ook het vermoeden dat ik de kleine voel. Ik voel popjes maar het voelt anders dan darmplopjes.

13. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

Dec 23, 2013
    1,584
    601
    113
    Female
    HA dus ik ben niet gek haha ik ben nu 11 en een beetje en voel sinds een paar dagen soort plopjes en ook het gevoel als een zenuw trilt (in je oog of lip o.a) maar dan in mijn buik. Ik dacht dit zullen gewoon mijn darmen zijn (kan dit het niet ook zijn), dit is wel mijn 1ste wondertje dus kan het niet vergelijken... Maar wel heel mooi als het zo vroeg kan. Mijn moeder zei dat het in het begin lijkt op vlinders, vond ik ook een mooie vergelijking :)

14. loqka

loqka Actief lid

Jun 2, 2013
    395
    1
    16
    Ik denk zeker dat dit mogelijk is!
    De eerste voelde ik met 16 weken en de tweede met 12 weken!
    Geniet ervan!

Share This Page