Hoi! Ik heb afgelopen week een zwangerschapstest gedaan en die was positief ! We zijn heel blij! Nu heb ik een vraag: ik ben alleen basis verzekerd (en een aantal aanvullende modules) maar niet een aanvullende module voor zwangerschap. Ik zit bij FBTO en wil graag de module gezinsplanning aanzetten. Maar ben ik hier al te laat mee? En wat zijn daadwerkelijk de voordelen van deze aanvullende formule? Ik word op hun website niet veel wijzer. Het ziet er uit alsof het niet veel extra's geeft. Zijn er mensen die alleen basis verzekerd zijn en al een kindje hebben gehad? Wat waren de dingen waar je apart voor moest betalen, buiten de verzekering om, tijdens je verzekering?
Gefeliciteerd!! Ik zit ook bij FBTO en er staat volgens mij wel duidelijk wat er volgens de aanvullende verzekering wel vergoed wordt. Als de eerste echo goed is zetten wij hem aan ivm de pretecho. Je hebt geen wachttijd (dat is alleen voor sterilisatie) dus je zou ook nog even kunnen wachten.
Ik zou het wel doen. Wij zijn volledig verzekerd en hoeven niks te betalen voor de bevalling en kraamzorg; als je in het ziekenhuis wilt bevallen zonder medische indicatie dan moet je vaak betalen zonder aanvullende verzekering vaak moet je een eigen bijdrage voor de kraamzorg betalen als je niet aanvullend verzekerd bent. Maar verschilt dus per verzekeraar. Zou gewoon even bellen
meestal kun je bij je zorgverzekeraar tot 31 december wel wijzegingen doorgeven, maar die gaan dan per 1 januari in
Helemaal bij fbto zou ik hem aanzetten, Zoveel voordelen, Zo krijg je met die module borstvoedingsbegeleidibgspakket t.w.v. 450 voor 50,- van de organisatie makibo. Ook wordt een pretecho vergoed tot 100,-. Je kunt nannycare matje bestellen gratis. En idd geen eigen bijdrage meer voor kraamzorg. Ook krijg je leuke cadeautjes, 9 maanden zwanger, kraambezoek boek en baby's eerste jaar. Maar weet niet of dat alleen bij de module is of ook gewoon standaard.
Ik heb 'm vorige week net aangezet. Even overlegd daar, maar je kan 'm op elk moment aanzetten, dan gaat ie de eerste van de volgende maand in. Je hoeft 'm in het begin nog niet aan te zetten, dan kost het je alleen maar geld. Maar je moet het wel voor de zesde maand doen, omdat je anders geen kraampakket meer kunt aanvragen. Ik heb 'm dus nu vanaf de vijfde maand aanstaan. Zoooveel voordelen inderdaad, dat het zonde is om het niet te doen en het kost ook niet zoveel per maand. Wel jammer dat je moet kiezen tussen vergoeding eigen bijdrage kraamzorg óf ziekenhuisbevalling. Maar voor de rest zit je helemaal goed met FBTO!
Ik zou hem zeker aanzetten. Je krijgt bij fbto echt waar voor je geld. Je betaald maar iets van 4 euro nog wat extra. Je krijgt een leuk zwangerschapsboek van pauline out. Je kunt een pretecho laten maken word tot 100 euro vergoed. En nog een aantal dingen. Heel veel voordelen voor weinig geld.
Wow wat een reacties! Super, nou dan ga ik hem zeker aan zetten nadat we de eerste echo hebben gehad!