13 weken echo afwijking hersenen

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by lisjeee, Sep 5, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisjeee

lisjeee Bekend lid

Oct 25, 2016
    540
    81
    28
    Hallo allemaal,

Even een vraag ik hoop dat er iemand is die hier meer over weet...
    Enkele weken geleden de 13 weken echo gehad, op het laatste moment werd ons verteld dat er verschil zat tussen de groei van de linker en rechter hersen helft. We moesten voor een GUO naar het Erasmus. Wat zaten wij in zak en as.. er moest gekeken worden of er aan 1 kant wel degelijk "iets' aanwezig is.

Na een slapelozen nacht mochten we gelukkig de volgende dag komen. De 13 weken echo opnieuw uitgevoerd en na overleg met andere artsen werd ons verteld dat het mag met dit termijn zwangerschap.
    Opgelucht zijn we naar huis vertrokken en direct op vakantie wat ook de planning was.

De 20 weken echo hebben we volgende week, ook deze wordt gedaan in het Erasmus, waar we enorm tegen op zitten.. Er is toch iets gezien wat niet in orde is en wie zegt dat het er nu goed uit ziet.

Gisteren hebben we een pretecho gehad omdat we van het weekend een feestje geven, ik en mijn dochter zijn allebei zondag jarig en willen we Gender reveal doen. Met de pretecho kon ik het niet laten om te vragen naar de hersenen. Er zit duidelijk aan beide hersenhelften wat. De meneer van de echo noemde het ' worstjes ' die normaal gesproken aan beide kanten even groot zin.
    Wat we gisteren duidelijk konden zien is dat ze er anders uit zien van vorm en verschillende grootte hebben.

Wat dit betekent geen idee op google kom ik geen stap verder ... de slapeloze nachten zijn wel weer terug! :(

Ik hoop heel erg dat iemand me wat meer info kan geven ... duurt nog zo lang tot woensdag en ik heb er zelf zo een slecht gevoel over.

2. Mya

Mya Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    2,727
    2,228
    113
    Wat ontzettend naar moet dat zijn om zo in onzekerheid te verkeren, ik heb geen ervaring, maar kon niet, niet reageren. Heel eerlijk, als t ook bij de pret echo gezien wordt dat t anders is, zal dat best zo zijn, maar het kan ook maar iets kleins zijn, of dat t nog goed komt, ik hoop echt t beste voor jullie, maar denk dat je weinig kan doen dan de guo afwachten, misschien mag ie iets vervroegd worden als je verteld over de pret echo. En anders heel veel afleiding zoeken, en zo min mogelijk googlen, weet makkelijker gezegd dan gedaan…. Wens je heel veel sterkte, en ik duim mee dat er goed nieuws komt. Dikke knuffel!

3. lisjeee

lisjeee Bekend lid

Oct 25, 2016
    540
    81
    28

Bedankt voor je lieve berichtje! we hopen maar dat het snel woensdag is en we meer duidelijk hebben ...

Mya likes this.
  4. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

Nov 30, 2018
    2,666
    1,603
    113
    Female
    En hoe ging het??

5. Mya

Mya Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    2,727
    2,228
    113
    Hoe is de echo gegaan, hoop dat je goed nieuws hebt gekregen!

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,468
    8,617
    113
    Female
    Hoe is het gegaan?

Share This Page