13 weken echo gehad!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door -, 4 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hallo, :) :)

    Wil dit toch even met jullie delen:

    Vandaag weer een echo gehad (wat duurt het wachten daarop toch altijd lang).

    Grote verrassing: de cyste is verdwenen (het was er 1 van ruim 7 cm).!Wat een opluchting! Het was dus toch een zogenaamde functionele cyste die bij de zwangerschap hoorde, wat de gyn. al dacht.
    Er was nog wel wat vocht te zien op de plek waar ie heeft gezeten, maar hij is weg! Geen operatie o.i.d meer in het vooruitzicht dus.

    Dan nog een verrassing: ik zou 12 weken en een paar dagen moeten zijn, maar ik ben al 14 weken heen. Was de uitgerekende datum 12 april, dat is nu 4 april geworden. Het kindje was de hele tijd aan het draaien en spartelen, erg leuk gezicht. Ook het hartje konden we goed zien. Helaas konden we het niet horen, de knop op het echoapparaat deed het niet.

    Onze 2 dochtertjes (5 en 6 jaar oud) waren deze keer mee en die wilden alleen maar weten of ze een broertje of een zusje kregen! Helaas was het nog iets te vroeg om dat te kunnen zien. Als het goed is laten we met 20 weken een "pretecho" maken en tot die tijd moeten ze nog even gissen naar wat het wordt.

    Mag nu dus voor controles deels naar de VK en deels naar de gyn. Heerlijk hoor niet meer de hele tijd naar het ziekenhuis te hoeven.

    Meteen toen ik thuis kwam de VK gebeld en daar mag ik a.s. dinsdag 10 oktober al heen. Ze vond het zo sneu dat we het hartje niet konden horen, dus bood ze ons aan om z.s.m. even te komen voor kennismaking en om het hartje dus te horen.

    Voelde trouwens afgelopen week af en toe wat "plopjes" in mijn buik en ik had het idee dat dit mijn darmen niet waren, want dit voelde anders. Eerst dacht ik dat het aan mij lag, omdat dat volgens mij helemaal nog niet zou kunnen met 12 weken zwangerschap, maar nu ik dus 14 weken blijk te zijn begin ik toch wel sterk te denken dat ik het goed gevoeld heb!

    Mijn bloeddruk was helaas wel wat te hoog (de bovendruk) en ze hebben ook weer een hele rij buisjes bloed afgenomen. Dit omdat ik nogal last van duizelingen heb en daarbij flink wat hoofdpijn (komt meestal tegelijk opzetten, kan nog geen 5 minuten staan of het gaat mis). Maandagmiddag mag ik bellen voor de uitslag en hoor ik of er iets is gevonden waardoor ik toch wat rustiger aan moet gaan doen.

    Ondertusen geniet ik gewoon verder en kijk ik uit naar a.s. dinsdag.

    Gr. Natasja :D :D
     
  2. Silla

    Silla VIP lid

    31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Wat heerlijk meis!
    Nu wel wat rustiger aan doen en lekker genieten!
     
  3. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Zo dat is nog eens goed nieuws! Geweldig voor je meid! :D
     
  4. Niet meer actief

    Dank jullie wel.

    Heb net een (gelukkig zeer positief) gesprek om mijn werk gehad en ga vanaf nu officieel vier halve dagen werken (werkte 4 hele dagen).

    Vond het best wel moeilijk, je hebt toch het idee dat je je collega's wat in de steek laat, maar op dit moment is het wel het beste en het geeft mij wat meer rust.

    Dus nu wat meer tijd om te genieten en te rusten.

    gr. natasja
     

Deel Deze Pagina