wie weet of bij 8weken het hartje al te horen is?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Ninetje, Oct 3, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    Nou de titel zegt het al,

Ik mag met iets meer dan 8 weken naar de vk voor mijn intake.

Gaan ze dan hartslag luisteren? En is het dan al te horen met 8 weken?

Ze vertelde me dat ik met 10 weken pas een termijn bepalende echo krijg...dan nog 2 weken extra spannend!

Bedankt alvast voor de antwoorden.

2. moontjejl

moontjejl Bekend lid

Jun 15, 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    nee normaal niet alleen via de inwendige echo...
    Het is echt een intake, vragen over jou en partner en evt àfwijkingen in de familie...etc..

3. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    Hoihoi!

Dankjewel voor je snelle antwoord.

Ik was er al bang voor, dus nog even iets langer in spanning!

4. MarieLize

MarieLize Actief lid

Jul 16, 2006
    431
    0
    0
    Het hartje is ook maar hoogst zelden te horen, zo vroeg in de zwangerschap. Je kan hem via een inwendige echo wel zien. Meestal gaan ze pas vanaf een week of 14 luisteren naar de hartslag.

Als je geluk hebt, kan je proberen of je diezelfde dag je termijn echo al kunt krijgen. Ik heb het gevraagd en kon meteen doorrijden naar een ander filiaal van de praktijk voor de termijn echo, dat was echt geweldig!

Maar misschien is 8 weken wat vroeg om de termijn goed te bepalen, dat weet ik niet zeker. Ik had mijn intake later dan jij hem gaat hebben, met bijna 10 wkn.

5. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    Hoihoi!

Ik heb mijn intake eerder wegens een mk in mei, de echo krijg ik idd bij 10 weken heeft ze gezegd,

Wel leuk want dan kan mijn menneke er ook bij zijn!

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik blijf maar op je reageren volgens mij :)

Als je een MK hebt gehad krijg je toch standaard al eerder een echo?

7. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    Hoihoi!

Leuk juist dat je me zo helpt!

Ik heb geen idee eigenlijk, ze zei dat ik eerder een intake mocht omdat ik een mk heb gehad maar wel pas met 10 weken de echo.

Ik zal t nog eens navragen anders ffkes aan mijn ha.

Bedankt!

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Beslist doen! Omdat m'n zus een miskraam heeft gehad (missed abortion) loopt ze zelfs volledig bij de gynaecoloog nu.
    Dus het is zeker het navragen waard!

9. s1980

s1980 Fanatiek lid

Aug 24, 2006
    1,213
    0
    0
    Beste Ninetje,

Ik heb in januari een miskraam gehad en ben nu acht weken zwanger en heb al twee echo's gehad. één bij 5 weken en één bij zeven en volgende week zit in in week 9 en krijg ik weer een echo. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat dit bijzonder is omdat ik in verwachting was van een tweeling en 1 vruchtje is al drie weken met afstoten, dus heb ook bloed/bruinverlies vandaar al die echo's. Maar volgens mij kan je wel vragen om een extra echo als je al een miskraam heb gehad. Trouwens bij mij kon je in week 7 het hartje zien kloppen via een inwendige echo. SUcces

10. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    Hoihoi!

Ik heb toch duidelijk gezegd dat ik in mei een mk heb gehad maar de vk heeft t niet over een eerdere echo gehad alleen eenrdere intake, met 8 ipv 10 weken.

Ik heb vaker gehoord dat vrouwen die een mk hebben gehad wel eerdere echo's krijgen.

Ik ben morgen ochtend dan maar ffkes mijn ha, denken jullie dat ik een vervroegde echo kan eisen met bijv 6/7 weken met oog op de mk?

11. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    Hoi!

Nou ik heb net contact gehad met de ha en hij zegt dat t niet nodig is om een vervroegde echo te maken ivm de vorige mk.
    De kans dat je dan met 6/7 weken een hartje ziet is nog geen garantie voor een goede zwangerschap.

Als ik erg gestressed raak moet ik wel een afspraak maken, zei de lieverd.

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik snap eigenlijk niet zo wat voor zin een eerdere intake heeft als je een MK hebt gehad?
    Bij 8 weken is het alleen nog maar gegevens opvragen en bloeddruk/ijzergehalte meten.

Maar goed... gewoon naar jezelf luisteren! Als je idd te gestressed bent gewoon verzoeken om een vroegere echo.

13. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    Meid, precies mijn gedachte!
    Geen idee, de dame die ik aan de tel had was ook een beetje abuis,

IK moest de eerste dag van de laatste ongie doorgeven dus toen ik 1 september zei, zegt ze, oke dus je bent nu 2 weken overtijd :confused:
    Ik zeg euhm, 2 dagen pas.

Kort daarop vroeg ze de hoeveelste zwangerschap dit was, dus ik zeg dit is de 2de, ik heb een dochter van 9 en in mei een mk gehad.

Aan het einde van het gesprek zegt ze: ik noteer, 2 keer bevallen en nu in verwachting van nr 3 :(

Dus ik bleef haar verbeteren maar goed ze zal t wel duk hebben.

Als ik gestressed raak dan ga ik ook zeker naar mijn ha, tot die tijd laat ik het gewoon op haar beloop :)

14. moontjejl

moontjejl Bekend lid

Jun 15, 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    jeetje druk kan best maar ze moet toch de aandacht bij het gesprek houden!Stel dat ze verkeerde info geeft ofzo..Jeetje....En meestal zijn de VK heel erg behulpzaam hoor! Tenminste die van mij wel.Sta voor dinsdag op de lijst voor echo nr 3 ivm bloeding.Maar vandaag de intake gehad bij de VK en doorgenomen over mijn onzekerheid en spanning ze bood toen zelf aan de echo te vervroegen en nu weet ik dus vanavond of alles goed is met mijn Priegel....
    Als jij er behoefte aan hebt gewoon zeggen.
    En een garantie op het leven heb je nooit, denk ik maar....
    Succes

15. henriet

henriet Actief lid

Jul 22, 2006
    230
    0
    0
    ermelo
    ik heb ook een miskraam gehad in juli dit jaar en ben nu weer zwanger omdat ik bang ben dat het weer mis gaat,terwijl ik me mega zwanger voel,heb ik gevraagd of ik eerder een echo kon krijgen en dat kan al volgende week!dan ben ik precies 7weken dus dring lekker aan en wie weet mag je ook eerder!

16. moontjejl

moontjejl Bekend lid

Jun 15, 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Hoi hoi,

Nog een berichtje van mij.Mocht gister nog een echo laten maken en die was uitwendig!Heb ook van het hartje mogen genieten!Het kan dus wel!
    Ben zelf nogal dik en dacht echt dat het niet kon maar wel dus!

Share This Page