13 weken en geen hartje gehoord

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door priscilla1982, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

Met 9 weken heb ik mijn eerste echo gehad. Er was toen heel duidelijk een hartje te zien. Vandaag ben ik voor de tweede keer naar de vk geweest. Alles was goed behalve ze kon geen hartslag vinden. Ze zij dat het kindje waarschijlijk dieper in de baarmoeder lag of dat het in iedergeval goed verstopt was. Nu moet ik volgende week weer komen. Toch ben ik er niet gerust op. Zijn er meer meiden die wel duidelijk een hartslag op de echo hebben gezien, maar dat de vk het later niet kon vinden?

2. Niet meer actief

Bij mij was het met 6 weken en 6 dagen een ramp.
    Het was wel veel vroeger, maar toch..
    's ochtends was ik naar de gyn geweest. Helaas kon mijn man niet mee. De gyn ging de echo maken. Eerst uitwendig, maar dat ging niet goed, daarna inwendig. Toen zag ze wel een babytje, maar ze kon geen hartslag vinden. Na het opmeten zou het 6 weken en een paar dagen zijn. Maar het was allemaal moeilijk, en de volgende afspraak was al heel snel daarna en moest ik ook mijn man meenemen (waarschijnlijk omdat ze verwachtte dan ook geen hartje te kunnen vinden, dat gevoel kreeg ik heel sterk).
    Omdat mijn man niet mee kon 's ochtends stond er voor 's avonds een pretecho bij babyvision gepland. Volgens eigen berekening zou ik dan net 7 weken en een paar dagen zijn. Dus een uitwendige echo bij babyvision zou kunnen.
    Omdat ik bij de gyn ook geen foto mee had gekregen wilden we toch de pretecho laten maken. Als er inderdaad geen hartslag te zien was, dan hadden we altijd nog een foto...
    Maar al heel snel had de echoscopiste met een uitwendige echo het hartje gevonden! Wat waren we blij zeg! Na opmeten bleek ik 6 weken en 6 dagen zwanger te zijn.
    Maar goed, in het ziekenhuis was het dus niet te vinden, terwijl een paar uur later het WEL te vinden was... De hartslag was er dus wel, maar de gyn kon het gewoon niet goed vinden....

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    13 weken is wel op het randje ook hoor... Vaak vinden ze het dan wel, maar soms dus ook niet. Was je 9 weken echo gelijk de '12-weken' echo? of krijg je nog een echo? Dan heb je gelijk wat meer zekerheid. Het zegt nu nog niet zo heel veel. Maar tis wel erg eng kan ik me voorstellen!

sterkte meid!

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb op de echo van 9 week ook hartje gehoord via echoapparaat van de gyn goed te horen
    maar met 13 weken ja kon ze bij de nekplooi het hartje ook moeilijker vinden want de kleine die draaide elke keer dan was het super zacht te horen en ineens hoorde we het weer erg goed
    ligt er net aan hoe je kindje ook lig en hoe diep het ligt

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij mijn konden ze met 12 wk wel het hartje horen maar met 17 wk niet. na 20 minuutjes zoeken gaf ze de moet op en kreeg een spoed echo. ikhad al eerder ene mk gehad en dacht dat het weer mis was. ik heb ruim 30 minuutjes moete wachten tot ik aan de beurt was en was al aan het bedenke of ik dit keer weer een curetage ging doen of bevallen enz en had echt de hoop opgegeven. de echo werd gemaakt en alicia was er nog en jawel met hartje en al dat klopte als een gek. ze lag heel diep in me buik verstopt en lag lekker te slapen. het was heel raar want ik ging dus toch moeder worden en bleef verlopig nog wel even zwanger. heb nog best een tijdje hier aan moeten wenne omdat ik al afscheid had genomen. ik vond het al raar want voelde haar heel de ochtend nog gewoon gevoelt maar vertrouwde volledig op hun

het hoeft dus niks te betekene en hij/zij kan gewoon lekker diep zitten en relaxe

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Bij mij konden ze 'm gister ook even niet vinden. Lag daar zeker 5 minuten te wachten op zijn hartje, met mijn hart in m'n keel. Ben al 23 weken, dus dan zou het makkelijker te vinden moeten zijn. Gelukkig alles goed, maar zo zie je maar dat het soms gewoon even moeilijk is.

7. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    ik ging ook in mijn 1ste zwangerschap in de 13de week voor een echo, had al 3 echo's gehad (lang verhaal), maar helaas konden ze het hartje niet vinden (eerder dus wel), en is het toen ook fout gelopen. er is me verteld dat je in de 13de week het hartje zeker moest horen, hopelijk gaat het bij jou allemaal goed, succes!

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    raar dat ze dan niet gelijk een echo laten maken?

9. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Bij mij konden ze met 13 weken ook geen hartje vinden.
    Ik had gelukkig die week toch al de '12' weken echo en toen bleek dat mijn baarmoeder naar achteren was gekanteld waardoor het heel moeilijk is om van buitenaf het hartje te horen.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Er is een groot verschil tussen het hartje zien en het hartje horen. Bij jou was er geen hartje te zien en dat was niet goed. Maar een hartje niet horen met 13 weken is echt geen drama hoor. Je maakt haar hier onnodig bang mee.

11. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Bij mij was bij alle drie de kinderen hethartje met 12 weken te horen. Bij de derde zelfs thuis met 9 weken al. Dit is alleen afhankelijk van zoveel factoren (ligging lacenta, ligging baby, bouw van de vrouw) dat het ook zomaar niet kan lukken. Wat ik alleen wel vervelend vind is dat ze je niet meteen doorsturen voor een echo. Bij mij zeiden ze er toen nl ook bij dat ik niet moest schrikken als we het niet konden horen maardat zedan even met een eco zouden kijken vandaar. Misschien vor je gemoedsrust een pretecho latenmaken. Op een echo moet het hartje wel te zien zijn.

12. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    MerleQ:

Bij mij konden ze het hartje zeer zeker wel zien, alleen klopte het niet (meer), bij eerdere echo's klopte die wel, was dus wel te horen. Aangezien je mijn verhaal niet kent, kun je geen conclusie eruit halen
    Ik vertel mijn verhaal, wil niemand bang maken; was me er niet van bewust dat hier alleen positieve ervaringen mogen worden uitgedeeld.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Zien kloppen bedoelde ik ook. Ik weet niet in hoeverre ik je verhaal moet kennen om te kunnen oordelen dat je haar onnodig bang maakt? Volgens mij niet namelijk. Het hoeft gewoon niets te betekenen dat het hartje niet te horen is en jij beweerde wat anders. Maar vooralsnog is er een groot verschil tussen het hartje zien KLOPPEN en het hartje horen kloppen. Met een echo is het hartje veel beter op te sporen dan met bijvoorbeeld een doptone (of wat ze ook precies gebruiken bij een vk). Volgens mij heeft topic starter geen echo gehad bij de keer dat het hartje niet te horen was en denk jij van wel :) Dan zou je verhaal wel op gaan namelijk.

14. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    MerleQ:

Laten we hopen dat er niets a/d hand is.
    Wat is van mijn ervaringen weet is dat je tijdens echo's het hartje ziet (en ziet kloppen), en dan krijg je ook het geluid te horen (hartslag), hoor voor het eerst dat er verschil kan zijn tussen hartje zien kloppen en horen kloppen!

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mja alleen het hartje kloppen is dus gewoon met een ander apparaat dan een echo waarbij je alleen wat te horen krijgt. Deze krijg je altijd bij je vk te horen. Mijn vk heeft niet eens een echoapparaat.
    Het voornaamste is inderdaad dat alles goed is ;)

16. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    snap nu wat je bedoelt; tijdens mijn zwangerschappen heb ik tig echo's gehad, nooit met een doptone, waarschijnlijk heeft priscilla het over een onderzoek met doptone....?

17. buikje Essie

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Penelope, bij de meeste verloskundiges maken ze en echo voor de 12 weken en kun je inderdaad het hartje zien en horen kloppen. Bijons ga je met 12 weken terug voor gewone controle en maken ze geen echo maar luisteren ze alleen mete en apparaatje naar het hartje van de baby. Dit wordt gewoon op je buik geplaats en moet met geluidsgolven de hartslag vinden. Het kan dus best dat als de baby diep ligt of veel beweegt dat dat moelijk t evinden is met 12 weken want de baby is dannog erg klein. dat wil dan absoluut niet zeggen dat er wat mis is. Ik evrbaas meer wel over dat ze daarnaniet meteen een echo hebben gemaakt. Injouw geval hebben jullie naar het hartje gekeken dmv echo en ja als je daarop het hartjeniet ziet kloppen zal je dat ook niet horen maar dat is een heel andere situatie als wat priscilla becshrijft.

18. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    Ja, snap het. Ik verbaas me er ook over dat ze niet een echo maken voor de zekerheid, kan ze weer rustig slapen!

19. buikje Essie

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    ja zag het toenik op het knopje verzenden had gedrukt hahahaha maargoed laten we er het beste van hopen! Ik zie dat jij 1 dag overtjd bent spanennd!

20. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    ja, inderdaad, vandaag moest ik eigenlijk ongesteld worden, maar wacht nog een paar dagen (denk ik!), maar goed, dit is iets voor een ander topic denk ik (voordat ik een opmerking erover krijg, ha, ha)

Deel Deze Pagina