13 weken en geen hartje gehoord

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door priscilla1982, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nee hoor, niets om je ongerust over te maken.

Liep in eerste instantie bij de gyn (wegens mmm) met 6 weken en 8 weken een goede echo gehad. Hartje zien kloppen. Toen met 12 weken moest ik bij de verloskundige zijn en hun beginnen er niet eens aan voor de 16 weken om naar het hartje te luisteren, omdat het zo diep weg kan liggen.

Waarschijnlijk hebben ze geen echo gemaakt, omdat hun zich ook geen zorgen maakten, omdat het vaker voorkomt. (voor je eigen gemoedsrust is een ander verhaal)

2. melissa73

melissa73 Lid

19 apr 2008
    96
    0
    0
    leidster KDV
    Hoi hoi,

Bij mijn vorige zwangerschap liep ik nog bij de verloskundige.
    Met zeven weken had ik een bloedinkje gehad en was ik voor een echo naar het ziekenhuis gestuurd en daar zag alles er gelukkig goed uit.
    Rond de twaalf weken ben ik weer bij de vk geweest.
    Bij die controle ging ze met de doptone luisteren.
    Ze vertelde er heel duidelijk bij dat je Niet Altijd de hartslag kan horen.
    Het één en ander ligt inderdaad aan hoe jezelf in elkaar zit, hoe ver het kindje ligt en of de placenta ervoor ligt.
    Pas na heel lang zoeken hoorde we een hartje.
    Het kan dus best zo zijn dat er wel degelijk een hartje is, maar dat het nog net even te vroeg is. Het kan zo maar een dag of twee schelen of ze het kan vinden of niet ( of de doptone hem duidelijk kan 'vangen')
    Maar wat let je om niet even te bellen om te vragen of ze nog even kan luisteren omdat je ongerust bent.

Gewoon doen hoor! Ik doe dat soort dingen ook niet zo snel, maar niets zo vervelend als zo onzeker voelen terwijl er misschien helemaal niets aan de hand is.

gr, Melissa73

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    mijn vk zei ook altijd bellen als je je ongerust maakt. afgelopen woensdag moest ik weer heen voor hartje luisteren. ik was zoo zenuwachtig dat mijn bloeddruk megahoog was. hartje luisteren lukte trouwens wel maar ze maakte zelf ook nog even een echo. gewoon omdat ik danook nog even kon kijken. De volgende keer moet ik gewoon bellen als het me te lang duurt. Dus zou gewoon nog even bellen hoor. ze zijn er om je gerust te stellen. komt vast wel goed!

Groetjes

4. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Ik was er eerder verrast over dat ik het hartje hoorde kloppen de eerste keer dat ik bij de VK kwam. Ik had namelijk overal gelezen dat de kans groot is bij 12/13 weken dat je het nog niet kunt horen, omdat de baarmoeder dan nog best wel ver achter het schaambeen ligt.
    Ik kan me voorstellen dat je bezorgd bent, maar het hoeft echt niet te betekenen dat het niet goed is. Sterkte meid, het komt vast wel goed!

5. Mijn vk zei dat het wel veel vaker voorkwam dat je geen hartje te horen krijgt. Dit zou inderdaad aan de ligging kunnen liggen. Ze deed er eigenlijk ook heel luchtig over. ik moet aankomende vrijdag gewoon weer komen. dan ben ik veertien weken. Mijn echo met 9 weken was trouwens ook direct mijn 12 weken echo. Dus krijg pas weer een echo met 20 weken. Ik was erg nieuwsgierig naar jullie verhalen, maar die zijn dus blijkbaar erg verschillend. Ik moet maar deze weke afwachten en hopen dat alles goed is.
    Bedankt voor jullie reacties.

6. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    meis maak je geen zorgen.
    ik heb vandaag ook geen hartje gehoord. aankomende donderdag heb ik een 2e echo.
    Bij mij ligt het kindje erg diep en ze zei al dat het waarscheinlijk heel moeilijk zou worden.

7. Niet meer actief

hoi
    ik heb zelf een doptone aangeschaft. dit met als reden dat ik onzeker was door eerdere bloedingen en soms tussentijds behoefte had om zelf te horen dat het kindje nog leefde.
    met een doptone hoor je het hartje de ene keer beter dan de andere idd afhankelijk van ligging enz.
    misschien is dat ook een idee voor jou om zelf een doptone of zoiets (angelsound is een vb) aan te schaffen en zelf op zoek te gaan naar het hartje. ik heb ook wel eens ghad dat ik het niet kon vinden, deed ik het later weer en hoorde je het wel. je hoeft dan tussentijds geen weken te wachten
    kan gebruikt worden vanaf 10-12 weken.

in ieder geval hoeft het niet horen van het hartje niets te zeggen hoor.

groetjes
    xandra

8. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Bij mij was het hartje al goed te horen gister, en dat bij pas 10 weken en 3 dagen

wist niet dat dit al kon, want mij werd verteld dat je het hartje pas kan horen tussen de 11 en 12 weken

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik kan hem zelf ook niet vinden met een angelsound want mijn placenta lig ook aan de voorkant. maar een doptone bij de vk is 3 keer beter dan zo angelsound. die wij aanschaffen zijn qua prijs gewoon minder goed van kwaliteit dan die de vk heeft ik heb met 14 week laatste 7de echo gehad in ziekehuis en nu 15 juli na de vk

10. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Met 10 weken heeft de verloskundige het hartje al kunnen vinden, wel ver weg maar was er wel. Gisteren heb ik hem zelf ook gevonden met de angelsound, wat erg goed en duidelijk te horen was.

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja het licht er ook aan of je de placenta aan de voorkant heb liggen of tegen je rug aan

Deel Deze Pagina