13 weken en geslacht bekend

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Maagd, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hallo,
    Bij 13 weken hebben we een echo gehad en daarbij dacht de echoscopist te zien wat het geslacht is van het kindje. Nu vroeg ik mij af, of elk geslacht al zo vroeg te zien is.
    We hebben dit namelijk ook aan vrienden verteld en die zeggen nu te weten wat het is omdat je bij 13 weken maar 1 geslacht al kan zien. Klopt dat?

2. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Nee, bij meisje groeit de clitoris ook nog wat aan de buitenkant.. 13 weken is echt heel vroeg en zou me er ook zeker niet aan vast houde...
    Kan nog alle kanten op :)

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Bij ons was het wel te zien,met 12wk balzakje en met 13wk de bevestiging met piemeltje. :D

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik zou me er niet teveel op vastpinnen.

Bij twee van mijn kinderen heeft de echoscopiste bij 13 weken wel een voorzet gegeven, toevallig ook goed, maar het lijkt eigenlijk gewoon nog teveel op elkaar.

5. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Met 12 weken kon ik het hooguit aan zijn NUB zien dat hij een meneertje is, maar verder was er weinig te zien. Heeft de verloskundige het echt over het geslacht gehad, of heeft ze op basis van de NUB theorie een voorspelling gedaan?

Ik neem aan dat jullie vrienden bedoelen dat je alleen een jongetje zou kunnen herkennen? Dat is niet zo. Meisjes hebben met dat termijn ook nog een uitsteeksel ;)

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier was is 12wk en 4dagen zwanger;)
    Duidelijk zijn balzakje. :D

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    In ons geval is er niet aan de hand van de NUB theorie het geslacht vastgesteld.

8. Onje

Onje Niet meer actief

Ik heb bij allebei de kinderen een geslachtsbepaling laten rond 13.4 en beide waren juist

9. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Heb ook met 13.4 een geslachtsbepaling laten doen en die bleek juist :)

10. Mnon

Mnon Niet meer actief

Ik dacht dat het schaalipjes waren :)
    Ik dacht bij mijn dochter ook steeds een balzakje te zien, maar was en is toch overduidelijk een meid!

11. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Bij 13.2 kreeg ik toen te horen dat het een jongen zou zijn.. Tis nog steeds een jongen ;)

De echoscopiste was op het moment ook echt overtuigd van een jongen

12. limbootje26

limbootje26 Actief lid

3 okt 2012
    270
    0
    0
    heerlen limburg
    Hier 12 +5 vandaag echo gehad en er stak idd wat uit, maar dat had volgens de echoscopiste niets te zeggen. Hoewel vriendlief nu blijft roepen het is een jongen haha

13. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bij mn dochter kreeg ik met precies 13 weken een echo van twee echoscopistes. De meest ervaren dame was er 100% van overtuigd dat het een jongetje was. De jongste van de twee was het hier volgens mij niet mee eens, maar die durfde het niet echt te zeggen.
    Wellicht dat bij een super hoge kwaliteit beeld en een mega ervaren echoscopist het geslacht al wel te bepalen valt, maar ik zou er niet al teveel vertrouwen in hebben met deze termijn. Enige manier om er met die termijn al zeker van te zijn is om bloed te laten prikken ;).

Deel Deze Pagina