Hallo, Ik ben nu 26 weken zwanger van mijn tweede kindje en heb opnieuw last van een nierstuwing. Komt er op neer dat de baby op mijn ureter en nier ligt en zo rugpijn veroorzaakt aan mijn rechterkant. Vooral 's nachts is het helemaal ondraaglijk. Enkel met pijnstillers kan ik wat slaap meepikken... Vorige zwangerschap heeft het 2,5 weken geduurd maar ze hadden mij toen ook gezegd dat het evengoed tot het einde zou kunnen duren. Helaas heb ik door mijn tekort aan slaap er nu ook nog een buikgriep bij waardoor het overdag en 's nachts echt ondraaglijk is en ik niet weet waar gekropen van de pijn. Ik vroeg mij vooral af of er nog zijn die last hebben/gehad hebben van een nierstuwing? Misschien wel bij twee zwangerschappen? En of de twee wat vergelijkbaar waren qua duur?
Hier ook weer last van nierstuwing.. Tijdens mijn eerste zwangerschap begon het met 34 weken, uiteindelijk twee nefrostomie katheters gehad in beide nieren😧. Nu zwanger van de tweede en met 18 weken begon de ellende weer, nu 20 weken en aan de buscopan met paracetamol. Het verschilt enorm per dag en nacht hoe de pijn is. Hopelijk gaat het nog weg of kan ik het zo nog even vol kan houden en een drain in m'n nier kan uitstellen.
Amai! Ja, dat klinkt nog een slagje erger dan bij mij! Ik probeer het nu ook met buscopan en paracetamol. Hoewel ze zeggen dat buscopan meer zou moeten helpen, is het vooral paracetamol dat mij echt helpt, vooral bij het slapen. Ga je dan nog werken met die pijn of ben je thuis?
Merk nu ook heel erg dat het verschilt aan de ligging van het kindje. Kennelijk verschuift hij soms en dan is even de "druk" eraf. Ik heb gelukkig een hele flexibele baan zodat ik per dag kan bekijken wat ik kan doen. En jij?
Ik sta in het onderwijs dus niet zo gemakkelijk... De dokters hadden me oorspronkelijk aangeraden om het rustig te doen zonder ziektebriefje. Maar volle dagen werken, niet slapen 's nachts en 's avonds thuiskomen met een zoontje van twee is niet evident om het dan rustig aan te doen. Met als gevolg dat ik er ook een buikvirus heb bijgekregen, gewoon geen weerstand meer! Voorlopig ben ik thuis tot en met woensdag. Vanaf volgende week heb ik twee weken vakantie en hoop ik daarna terug beter te zijn. Zo was het toch zo bij mijn andere zwangerschap... Het is idd heel wisselend! Had gisteren af en toe goede momenten en dan zelfs eens even kunnen slapen zonder pijnstiller maar ben dan wakker geworden met onhandelbare pijn... Zucht!