Hoe weet je of hij het niet te warm/ koud heeft?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anique, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Het onderwerp spreekt eigenlijk al voor zich.. hoe weet ik of Can het in z'n bedje / in de box niet te warm of te koud heeft?
    En wat trek jij hem bij welke temperatuur aan, dus wanneer iets korts of misschien alleen een rompertje of juist een extra mutsje? en wat voor / hoeveel dekentjes gebruik je dan?

2. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    weetje dat ik dat nog steeds heel moeilijk vind.
    heb wesley vorig jaar met dat hete weer een wat dunnere pyamma aangedaan
    maar korte mouwen dat niet.
    succes!
    gelukkig is het nu alweer wat frisser voor Can

3. Je kan onder zijn nek voelen of het echt warm is of niet. Heb dit van de CB meegekregen omdat ik ook niet wist wanneer het te warm was of koud voor mijn dochter. Dat doe ik nu bij haar...en als ik twijfel de thermometer. Dit moet tussen de 36.5 - 37.5 zijn mocht het boven zijn dan heeft hij het te warm en onder de 36 te koud.

Met dit weer doe ik mijn dochter een rompertje en sokjes aan. Bij jouw kleine zou ik nog een mutsje aandoen.

Succ6

4. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

blijft lastig met die kleintjes he! Maar ik controleer Noa altijd in haar nekje of ze het niet te warm heeft. Het verschilt ook per kindje of ze het snel warm of koud hebben. Maar met dit weer zal ik het niet te warm maken. Voor jouw kleintje zal een romper met lange mouw, t-shirtje en lange broek voldoende moeten zijn. In bedje met een lakentje en dun dekentje zal ook wel voldoende zijn.

Ik vind het nu nog lastig en dan is ze al 14 maanden. Ze kunnen je niks zeggen he!

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik voel ook altijd aan zijn nekje.
    Ik heb liever dat hij het wat te koud heeft dan te warm. Ook heb ik hem maar een paar weken met een mutsje opgehad buiten. Daarna heeft hij nooit meer een mutsje opgehad. Ook geen dikke winterjas aan in de wagen want hij ligt al onder een dikke deken.
    En ik kijk ook altijd naar mezelf, wat voor kleren ik aan heb. Ik heb eens gehoord dat je je kleine moet aankleden zoals jezelf gekleed bent (Qua hoeveelheid) en dat vind ik altijd een goeie.

6. annetje

annetje Lid

11 mei 2007
    99
    0
    0
    Dat heb ik idd ook gehoord, dat je je baby net zo moet aankleden als jezelf.
    Ze liggen in de kinderwagen ook nog eens lekker warm onder de deken.
    Ik heb eens gehoord dat ze beter iets te koud kunnen zijn dan te warm.

En in de kinderwagen deed ik Alwin ook nooit een dikke winterjas aan. Veel te warm! Wel een fleecejasje o.i.d. en op echte koude dagen een muts en handschoentjes.
    Maar pasgeboren baby's kunnen nog niet goed warmte vasthouden en hebben dus vaak wel wat extra's nodig zoals bijv. een mutsje.
    Want met een mutsje houd je warmte vast. De warmte verlaat het lichaam n.l. via het hoofd.

Met het warme weer had ik Alwin een romper met een T-shirtje aan en lekker blote voetjes. Vond hij ook erg leuk om mee te spelen, haha.
    En in de kinderwagen alleen een lakentje over.

En in het nekje kun je idd voelen of je baby een goede temperatuur heeft. In het begin dacht ik: Wat een koude handjes en voetjes! Alwin heeft het veel te koud! Maar de kraamhulp zei dat je daar niet op af moest gaan, maar dus het nekje moet voelen.

7. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Selma kreunt een beetje in haar slaap als ze het te warm heeft, merkte ik met dat warme weer afgelopen weken. Toen ik wat ramen (van andere kamers) open gooide om te luchten stopte ze met kreunen. Idem bij het dubbele dekentje wat ik terug sloeg (zodat het enkel werd).
    Ik weet niet hoe ik kan zien of ze het koud heeft, tenzij het echt heel erg is, zoals soms 's winters als ze uit bad komt, dan ligt ze soms te bibberen...
    Ik hou ook inderdaad maar de regel aan dat ik haar dezelfde hoeveelheid laat dragen als mijzelf. Als het koud is heb ik een pyama aan in bed, zij dus een shirtje en broekje, als het te warm is alleen een rompertje met lange mouwen. Dan moet ik zelf ook niet denken aan een hemd onder mijn bigshirt. En als ik een jas aan doe krijgt zij die ook aan, al ligt ze onder een dekentje in de wagen. Went ze maar vast aan dat soort rituelen.

8. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Het nekje inderdaad. En ongeveer net zo dik/dun aankleden als je bij jezelf ook doet. Dat is wel een goede richtlijn hoor!

Deel Deze Pagina