13 weken en weer ongikrampjes

Discussion in 'Zwangerschap' started by nana33, Apr 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Hee meiden,

Ik maak me (weer eens ;)) een beetje zorgen. Ik ben vandaag precies 13 weken en voel sinds een dag of 4/5 ineens weer wat ongikrampjes :(. Ze zijn gelukkig lang niet zo erg als van week 4 tot week 6 (toen lag ik echt over de grond te rollen van de pijn), maar nu lijken ze eigenlijk juist precies op echte ongikrampjes - zoals het naar mn rug en liezen trekt. Ik heb het met name als ik lig, maar ook wel eens als ik zit of sta. Ik heb er niet zozeer last van, want het is echt maar heel lichtjes, maar omdat ik juist nu ook ben begonnen met het afbouwen van mn utrogestan bollen (progesteron - ik zit in de mmm), ben ik zo bang dat het toch een slecht teken is.

Iemand hier goede of slechte ervaring met lichte ongikrampjes rond week 13?

groetjes, Nana

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hey skatti!

Dat je wat krampjes voelt die aanvoelen als menstruatiekramp is rond de periode waarin je nu zit heel normaal. Je baarmoeder is aan het groeien en het kan al wat het rekken van je banden zijn. Die banden zitten rondom, wat ook verklaart waarom het doortrekt naar je rug en liezen. Ik had voornamelijk dat het naar mijn liezen doortrok. Ik heb het bij de zwangerschap van Ayla gehad en nu bij deze zwangerschap weer. Dus niks om je ongerust over te maken (I know, makkelijker gezegd dan gedaan. Ondanks dat ik wist dat het normaal is was ik ook deze keer weer ongerust erover). Maar mocht je tóch bezorgd blijven, neem dan even contact op met je gyn of vk, zij zijn er ook om je gerust te stellen als dat nodig is. Dikke smakkerd!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zijn je banden idd, dus helemaal zoals het zijn moet :) Is een goed teken, dat alles dus groeit.

4. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    @Mermaid: Ha die lieve Mermaid! Dank je voor je reactie, meis. Ikke = weer een beetje meer gerustgesteld. Pfffff, ik ben tijdens mn zwangerschap ook zo'n stresskipje. Bij alles denk ik ;) mmmm hoort dit wel. Maar dan is het helemaal fijn dat ik hier weer gerustgesteld kan worden. Hoop dat alles met jouw zwangerschap ook nog helemaal super gaat!! Lijkt me toch wel lekker hoor, dat je bij je tweede zwangerschap al wat vergelijkingsmateriaal hebt. Hoewel ik me ook helemaal kan voorstellen dat je je de tweede keer gewoon weer ongerust bent, haha. Het is natuurlijk ook zo belangrijk dat het goed gaat.

@Rozemarijke: Jij ook erg bedankt voor je geruststellende reactie :)

5. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Lieverd dat is hartstikke goed, je bm is namelijk aan groeien voor je groeiende beebje! Je kan ook al messteken naar je liezen krijgen, tenminste zo voelt bandenpijn bij mij - hoort er allemaal bij!

Wat heerlijk trouwens dat je alweer 13 weken bent :)

6. Sahi

Sahi VIP lid

Apr 4, 2010
    5,186
    0
    0
    Dordrecht
    gek he, ongikrampen? Maar dat gevoel is gewoon gerommel in je baarmoeder, dus kan het groeien zijn, ik had het ook altijd met mn ei bijvoorbeeld. Maar je herkent het als ongi, omdat dat gewoon bekend is.
    Niet druk maken hoor!

Share This Page