weerstand verhogen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door minni, 9 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik weet niet of ik met mijn vraag bij jou goed zit.Komt ie toch.

Mijn zoon is vorige week 1 geworden. Ik heb tot die tijd volledige borstvoeding gegeven.

Ik heb n chronisch energie tekort en de opvoeding van onze zoon komt voor 99% op mij terecht. Ik werk niet. Mijn man helpt wel wat in de huishouding.

Als sinds oud en nieuw zijn we hier aan het kwakkelen.
    Als mijn man en/of mijn kind ziek zijn, heb ik nog meer te doen.
    Als ik ziek ben, werkt mijn man en heb ik t ook zwaar, vind ik zelf.

Ik heb 2 wkn geleden nog een nierbekkenontsteking gehad. Terwijl ik nog aan het herstellen was, werden mijn man en zoon weer ziek. Dit keer buikgriep. Mijn zoon is sindsdien uit zijn doen, huilt veel, vraagt ontzettend veel van mij en ik ben alleen nog maar vreselijk moe, maar kan niet tot rust komen.

Als extraatje ben ik nu weer ziek. Verkouden. Ik ben vast de enige in Nederland op dit moment met een deken en een kruik op de bank en kippenvel.

Is er iets wat ik kan doen om mijn weerstand te verhogen?
    Ik drink veel water, ik eet groenten en fruit en slik sinds een half jaar vitamine C. (vit C heb ik hiervoor nooit geslikt)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

wat je zou kunnen doen is het slikken van een multivtitamine. Dit mag naast de vitamine C. Als je gevoelig bent voor blaas/nierbekkenontsteking kun je ook cranberrytabletten nemen of cranberrysap drinken. Dat helpt om blaasonsteking te voorkomen. Wat heel belangrijk is voor je weerstand is, is een regelmatig leven. Probeer, voor zover dat lukt met een klein kind, elke dag op hezelfde moment op te staan en te gaan slapen. Ga 's middags liggen als je kindje ook slaapt. En probeer aan sport te doen, of in elk geval elke dag buiten te komen en een poos te wandelen of te fietsen. Beweging en conditie helpen ook je weerstand te verbeteren. Blijf je kwakkelen? Bezoek eens de huisarts en leg het voor. Misschien is je ijzergehalte te laag of heb je een virusinfectie onder de leden.
    Als je weinig tot rust komt kun je ook kijken of je je zoon af en toe kunt uitbesteden aan opa/oma/tante/vriendin.

Mirjam

Deel Deze Pagina