Ons zoontje is nu 8.5 maand en wil absoluut geen brood eten. Ik heb het geprobeerd met tarwebrood, wit brood en volkoren brood met beleg, zonder beleg, oud brood en vers brood, kleine stukjes en grotere stukjes. Als hij het ziet doet hij zn mond al dicht en doet alles om me hand te ontwijken die naar zn mond gaat, ook zelf brood eten doet hij niet. Het heeft er niet mee te maken dat het stukjes zijn, want hij eet wel 8 maanden potjes en ook een Nijntje koekje, lijkt wel of hij het echt niet lekker vind. Wat kan je als alternatief geven?
Hier precies t zelfde "probleem". zelfde leeftijd en hij eet t echt niet. Foppen tussen de pap lukt ook niet. Hij vist de boterham er zo tussen uit. Soepelstengel wil hij ook niet en zelf eten ook niet. Ik heb me erbij neer gelegd dus ik geef m pap. de boterham geef ik m door de dag heen in stukjes en laat hem ermee doen wat die wil maar in zn mond gaat t niet. Ik zie t vanzelf wel. Ik biedt t altijd aan en dan hopen dat hij ooit n keer de smaak krijgt te pakken
wat grappig, hier wil hij ook alles qua tussendoortjes behalve de soepstengel. In de melk soppen trapt hij hier ook niet in. Ik probeer het steeds en dan een week niet en dan weer proberen. Op een gegeven moment moet het toch wel een keer gaan lukken?
Hier ook. Gewoon aan blijven bieden. Ik gaf (geef) ook een schaaltje pap, dat ging er altijd wel in. En opeens ging ze ook brood eten. Poffertjes kan je ook proberen. Broodbeleg kan schelen (hier gaat inmiddels alles naarbinnen als er pindakaas op zit). Oja en vooral zelf ook een boterham erbij eten!
Stokbrood geef ik zonder beleg. Ook niet in al te grote stukken omdat de korst (vooral van echt vers stokbrood) wel hard kan zijn.
Er zijn genoeg alternatieven. Weet uit me hoofd niet of ze allemaal mogen op deze leeftijd, maar je kunt natuurlijk: -pap geven. -speltpannenkoeken -of pannenkoek van ander meel -kwark -tussen de middag omelet met groenten Brood hoeft niet hoor. Dus ik zou hem lekker andere dingen aanbieden als hij dat wel lekker vindt.