13 weken plots extreem ziek

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sjallie, 21 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjallie

sjallie Actief lid

29 jul 2018
    380
    438
    63
    Vrouw
    Het is inmiddels alweer bijna half acht op zaterdagochtend. Morgen is mijn vrouw 14 weken zwanger van ons eerste kindje. De afgelopen weken is ze misselijk geweest en extreem moe. Ze heeft regelmatig moeten overgeven, maar alleen 'oppervlakkig', dus vanuit een kokhals bijvoorbeeld bij het tandenpoetsen.

Het leek afgelopen week wat beter te gaan en ze had al 5 dagen niet meer overgegeven. Donderdag had ze een redelijk lange dag op werk en bij thuiskomst moest ze overgeven, maar dit was anders dan voorheen. Dit kwam van heel diep en was heftig. Daarna ging het weer beter en gisteren overdag leek er niks aan de hand te zijn. Laat op de avond begon ze zich niet lekker te voelen en vanaf een uur of half 1 begon ze weer met overgeven, nadat ze net een uurtje lag te slapen. Het kwam weer van diep, maar dit keer hield het ook niet op, zelfs toen ze niks meer in zich had, bleef ze overgeven. Om 4 uur heb ik de huisartsenpost gebeld en een uur later weer omdat het alleen maar erger werd en ze kon gewoon niet meer. We hebben een taxi moeten pakken en zijn snel naar het ziekenhuis gereden. Daar ook nog een paar keer overgegeven.
    De arts in opleiding wilde eerst gember 'voorschrijven'. De arts zelf zei er niets van en samen gingen ze googlen op gember en misselijkheid. Totdat ik zei dat we dat thuis gewoon in de koelkast hebben en al lang geprobeerd hadden maar dat het niet helpt en ze nu sowieso niks binnen houdt. Ook daarbij gezegd dat het anders was dan anders. Na veel aandringen en gedoe toch zetpillen meegekregen. En na nog meer aandringen hebben ze toch ook haar urine getest en bleek dat het vocht en kalium niet goed was. Daar heeft ze nu ors voor, maar ja, dat moet ze dan wel binnen kunnen houden. Ze ligt nu naast me en is gelukkig weer even in slaap gevallen, hopelijk doet die zetpil zijn werk. Maar los van het feit dat we heel raar behandeld zijn door het ziekenhuis, moest ik dit even van me af schrijven. Ik weet niet of meer mensen zo iets hebben ervaren? Ik ben best een beetje geschrokken eigenlijk.

2. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Heeft ze er niet toevallig een buikgriep bij gekregen? Ik hoor heel veel mensen om me heen met buikgriep.

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Kwam er bij mij aan twee kanten uit, hallo buikgriep. Uiteindelijk 2 of 3 keer gekregen deze zwangerschap door de verminderde weerstand. Ging heel snel, van 'niet zo fit' naar enorm ziek.

Lepeltjes drinken geven, of op ijsblokje laten sabbelen. Als ze maar niet teveel in 1 keer binnenkrijgt.

4. sjallie

sjallie Actief lid

29 jul 2018
    380
    438
    63
    Vrouw
    Zo, wat een weekend. Waarschijnlijk inderdaad even hele flinke buikgriep, aangezien ik zelf afgelopen nacht aan de beurt was. Vandaag moet ze wel nog even controleren of ze geen uitdrogingsverschijnselen heeft, maar het lijkt verder met haar beter te gaan. Ik heb ook veel gelezen dat een heftige buikgriep met veel overgeven geen kwaad kan voor de baby (mits de uitdroging niet te ver gaat). Dus ben een beetje opgelucht. Jammer dat ik dat online moet lezen en dat we in het ziekenhuis niet serieus genomen werden.

Deel Deze Pagina