Leeg vruchtzakje eerste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lucy1991, 13 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucy1991

Lucy1991 Lid

13 nov 2022
    25
    3
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal,

December 2021 hebben wij ons eerste kindje gekregen en nu kwam ik er op 24 oktober achter dat ik (ongepland maar heel erg welkom) zwanger ben. De test van de Action gaf niet zo’n donkere streep als bij mijn vorige zwangerschap. Ik heb toen nog een Clearblue test met wekenindicator gedaan en deze gaf 2-3 weken aan. 29 oktober deed ik nog een Clearblue test en toen stond er 3+ weken.

Mijn laatste menstruatie was op 18 september en ik moet een late eisprong hebben gehad omdat we het pas vanaf dag 21 van mijn cyclus onveilig hebben gedaan. Wanneer m’n eisprong is geweest weet ik niet. Afgelopen woensdag had ik de eerste echo en ik ging er, mede door de Clearblue testen, vanuit dat ik minstens 6,5 week zwanger was. Op de echo was echter alleen een leeg vruchtzakje van 10 mm te zien, wat volgens de verloskundige overeenkwam met een zwangerschapsduur van 5,5 week en er zat wat bloed in m’n baarmoederhals. De verloskundige zei dat we er vanuit moeten gaan dat het een miskraam wordt en dat er een kleine kans is dat ik te vroeg voor de echo ben gekomen. Ik heb (nog) geen bloedverlies. Aanstaande woensdag hebben we weer een echo gepland staan. Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Groetjes van Lucy

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.920
    15.586
    113
    Nabij Utrecht
    Stel dat je tijdens de test op 24 oktober 10 dpo was.
    Dan was je op 28 oktober 4 weken zwanger en tijdens je echo afgelopen woensdag dus 5+5 wkn zwanger.
    Het echobeeld komt dan wel overeen.

Succes met afwachten en hopelijk laat de volgende echo een mooie vruchtje met kloppend hartje zien

Lucy1991 vindt dit leuk.
  3. Lucy1991

Lucy1991 Lid

13 nov 2022
    25
    3
    3
    Vrouw

Dankjewel. In theorie zou het kunnen, alleen dan zouden de Clearblue testen wel een te hoog aantal weken aangeven. Ik las wel dat dit vaker voorkomt als je veel hcg aanmaakt, maar dat rijmt dan weer niet met de lichte streep op de Action test. Ach ik zal moeten afwachten inderdaad.

4. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ik had ook een 2-3 op de clear blue toen ik nog niet eens 4 weken zwanger was. Dat kan dus wel en ik zou niet teveel aan die wekenindicator aflezen. Hopelijk volgende week een goede echo!

5. Lucy1991

Lucy1991 Lid

13 nov 2022
    25
    3
    3
    Vrouw
    :$
    Jaaa dit kan dus wel. Ik heb dit vandaag vaker gelezen! Afwachten en duimen maar

DR87 vindt dit leuk.
  6. Lucy1991

Lucy1991 Lid

13 nov 2022
    25
    3
    3
    Vrouw
    Hoi dames, nou we zitten nog een weekje in onzekerheid. Er was nu wel een embryo en dooierzakje te zien (vorige keer niet). Ze dacht ook heel licht een kloppend hartje te zien, maar wist het niet zeker. Alles nog steeds erg klein (vruchtzakje niet veel groter dan vorige week), volgende week donderdag moeten we weer terugkomen. Ik had vandaag nog 2 testen gedaan, omdat ik het niet kon laten en die waren meteen super donker (veel donkerder dan m’n eerste test). Misschien ben ik er toch echt “te vroeg” bij geweest, we gaan het zien!

Saartjee en Roni7888 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina