Hoi dames, Zoals de titel al zegt, volgens mij heb ik aambeien... Ik voelde dat na de toiletgang.. Het is maar klein, doet ook geen pijn gelukkig. Moet ik er nu toch al iets tegen doen, of kan het geen kwaad zolang het geen pijn doet? Ik heb dit nog nooit eerder gehad, dus weet niet zo goed wat ik er mee moet doen eigenlijk.. Hebben jullie tips/advies? Ik heb trouwens een 'normale' stoelgang, geen probleem met poepen zeg maar hoe kan het dan dat ik toch aambeien heb? (Ik denk tenminste dat het dat is.. Zou niet weten wat anders)
Waarom cenk je dan dat je aambeien hebt? Als het zo is raad ik je aan er wel meteen wat aan te doen, want ik kan je zeggen, als ze wel pijn gaan doen, ben je niet blij. Toen ik 28 weken was hielp Sperti nog wel, nu beeb is ingedaald en mn darmen meer verdrukt (ook normale stoelgang) helpt alleen Curanol zalf in combinatie met tabletten nog. Men zegt dat Otrivin ze ook wat laat slinken en lippenbalsrm (vaseline) met Aloe Vera ook om te beginnen goed is..
Ik denk dat ik het heb, omdat ik bij het afvegen, een soort frubbeltje voelde.. Daarna met mijn vinger nog gevoeld, en er zit een soort bultje langs mijn anus. Dus vandaar dat ik dat denk.. Maar goed, het doet geen pijn.. Is het dan toch verstandig om even langs de huisarts te gaan? Dan kan ik misschien erger voorkomen..
Ik denk dat de huisarts er niet zo veel aan kan doen. Als het alleen een frubbeltje is kan het ook een 'marisken' zijn. Aambeien zijn opzich in een vroeg stadium goed zelf te behandelen. Ik zou eens wat Sperti of Curasol proberen..
je kan een zalfje ervoor krijgen...gewoon de ha bellen en zggen dat je zwanger bent incl. aambei! En je krijgt het... werkt super goed...maar goed tijdens het persen plopt ie er vast weer uit
haha grappig : ik denk.. straks weet je het wel heel zeker! na mn bevalling , oef.... je kunt zelf zalf kopen bij kruidvat ed. of de ha vragen. optyd zalf erop smeren en bij hevige pijn werkt een ijsklontje ( dan krimpt ie)
Hahahaha ja ik heb het nog nooit eerder gehad, dus geen idee hoe het voelt. Ook omdat ik altijd hoor dat het pijn doet, en dat doet het bij mij niet. Dus vandaar dat ik twijfel.. Maar ik wil die pijn natuurlijk voorkomen, dus als ik er nu al iets tegen kan doen, zou dat wel prettig zijn
Ik vraag me altijd af hoe iemand op het idee is gekomen om dat uit te proberen haha! Maar ook hier last van een aambei, ga er verder nog niets aan doen, aangezien ik vrijdag uitgerekend ben. Spoel wel elke douchebeurt goed met koud water...
Gelijk beginnnen met smeren! Ik heb vorige week zondag nog op de hap gezeten ondat ik verging van de pijn. Heb toen lidocainezalf gekregen maar als je nu begint met curanol voorkom je misschien de helse pijn die kan optreden!
Curanol, wondermiddel! Na dik een uur persen tijdens mijn bevalling had ik een stuk of 7 joekels, deden meer pijn op dat moment dan mijn totaalruptuur. Curanol erop en een paar uur later was de pijn zo goed als weg. De beien zelf duurden nog wel een oaar weken overigens.
Mijn VK zegt dat als je geen last hebt van je aambeien, je er ook niets aan hoeft te doen. Het hoort bij het proces van verweking, en de kans is groot dat je ze tot de bevalling houdt. Is geen enkel probleem. VK zei wel, als je last krijgt: Curanol zalf en tabletten.