13 weken zwanger en baby al voelen???

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Clauwtje87, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clauwtje87

25 mrt 2013
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb ff een twijfel momentje.
    Ben nu bijna 13 weken zwanger van ons 2de wondertje.
    Nu net voel ik plopjes in mijn buik en zie mijn buik bewegen.
    Zou dat ons wondertje zijn die ik voel en zie bewegen???
    Lijkt mij erg vroeg namelijk.

2. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Ik voelde in de vorige zwangerschap mijn kindje ook al zo vroeg. Het kan zeker, alleen zijn het dan niet de sterke bewegingen van het kindje zelf, maar een combinatie van de bewegingen die het vruchtwater maakt in de baarmoeder, met het kindje er in.

Bij deze zwangerschap duurde het tot 17 weken voor ik iets voelde, ik voelde ook meteen schopjes en niet zo vaak zachte plopjes. Dat dat zoveel kan verschillen per zwangerschap...;) Maar wel heel mooi!
    Dus ik zeg dat het kan!

3. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Je zou het zeker kunnen voelen (ik volede deze met bijna 12 weken al), maar aan de buitenkant zien lijkt me sterk. Als je toch iets aan de buitenkant ziet, dan denk ik eerder dat het vanuit je darmen komt.

4. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Je kan het zeker voelen bij de 13 weken, als het niet je eerste zwangerschap is, maar de bewegingen aan de buitenkant zien, dat lijkt me nog niet, daar is het wel erg vroeg voor.
    Ik ben nu bijna 17 weken zwanger, en voelde de bewegingen vanaf week 15. Maar aan de buitenkant is nog echt niks te zien, ondanks dat het 2 kindjes zijn ;)

5. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Voelde nr 2 ook met 12.3 weken. En bijna 14 weken zag je het aan de buitenkant. Nu ben ik wel erg slank dus je ziet al heel snel dingen maar ik zeg dat het denk ik wel kan hoor!

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Volgens artsen zijn er uitzonderingen; vrouwen die het 1 a 2 weken eerder voelen dan week 18, maar dat zijn er niet veel.

Week 12 en 13 zijn echt te vroeg; dan voel je belletjes in je darmen die door de baarmoederdruk extra te voelen zijn.

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik voelde mijn dochter met 17 weken, ondanks voorliggende placenta. Een week daarvoor had ik al een soort gefladder-gevoel in mijn baarmoeder gevoeld, alleen niet durven denken dat zij dat was.
    Je hoort vaak dat mensen het bij een 2e sneller voelen dan bij de 1e. Aan de andere kant; dat heb jij wellicht ook gehad; ik kan me ook herinneren dat ik in de weken na de geboorte van mijn dochter vaak nog heb gedacht dat ik haar voelde, maar dan waren het gewoon mijn darmen die weer hun oude plekje opzochten....

8. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Dat heeft te maken met de dikte van je buikwand en de positie van de placenta. Ik ben heel slank en voelde het bij alle zwangerschappen al heel vroeg. 12 weken is bij mij de norm. Maar aan de buitenkant zien lijkt mij eerder inbeelding of darmactiviteit, dat kan echt nog niet.

9. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Met mijn eerste voelde ik t met 16 weken (achterliggende placenta) en manlief voelde t n week later ook!

10. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Bij een tweede is je baarmoeder toch sneller aan het groeien? Hoe hoog zit ie nu? Daar zou k eerst eens naar kijken, misschien kan het best dan dat je het ziet bewegen... en als jij denkt dat het je kindje is, is dat gewoon zo:)

11. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Ik voelde het kindje bij 15 weken al en is mijn eerste zwangerschap maar heb wel achterliggende placenta dat scheelt veel.

12. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik voelde mijn eerste in week 12, de tweede in week 11 en de derde in week 10 al. Dacht dat het niet kon, maar vk bevestigde het.

Deel Deze Pagina