Ik ben echt nog boos over een gesprek van vanmiddag en wil even mijn verhaal kwijt. ik ben bezig met mijn studie en moet dadelijk in mijn laatste jaar 2 externe stages lopen. mijn stages waren door mijn werkgever en stagebureau (werk bij grote organisatie in de psychiatrie die een aparte afdeling hebben om alle stages te coördineren) ingeplant van jan tm maart en van juni tm okt. omdat ik in juni ben uitgerekend moet ik de periodes aanpassen. Hier heb ik een gesprek met mijn werkgever, zorg coördinator en praktijk opleider over gehad, en deze vonden het allemaal geen probleem . vandaag dus een gesprek op het stage bureau met een dame die alle stages coördineert,en die ik via de mail alvast op de hoogte had gebracht van de situatie. in het gesprek wil ik mijn situatie nog een keer verduidelijken ( ongeplant zwanger , wel heel blij mee natuurlijk, wil mijn stage wel binnen een bepaalde periode geplant hebben omdat ik anders een half jaar verlenging voor mijn opleiding moet aanvragen, voor 1 maand stage die ik andersmis zou lopen) Ik merkte in het gesprek dat ze al helemaal gefrustreerd en gepikeerd raakte en reageerde. Want nou moest ze mij in andere periodes gaan plannen. Nou wil ik best mijn kop buigen want ik snap dat het voor alle partijen een moeilijkere situatie word. maar deze mevrouw liet mij niet uit praten over wat ik in gedachte had en allemaal al zelf haf geregeld, brak me midden in mijn zinnen af en verhief haar stem om haar mening te geven. daarna vond ze het nodig om te zeggen dat ik niet moest denken dat ik " in deze situatie nog iets te zeggen had en dat ik maar niet moest denken dat mensen zitten te springen om mij ergens als hoog zwangere stage te laten lopen " (Mijn stage zal an begin dec of daarvoor starten , ik ben nu 10w 3d) Daarnaast vond ze het nodig om mij te melden dat ik maar niet met me hoofd in de wolken hoef te lopen omdat dit me eerste kindje is , en zij schijnbaar verwacht dat ik het niet aan kan of complicaties ga krigen.. het zal in ieder geval niet zo makkelijk lopen als dat ik het nu voor laat doen.. ik kan me hier echt kwaad om maken... ten eerste doet ze verdorie net alsof ik zware lichamelijke beperkingen heb en nergens stage kan lopen. Want schijnbaar kunnen zwangere niks ofzo ( ze vergeet schijnbaar al die andere vrouwen die gewoon tot an hun verlof door werken ?!) En daarna durft ze ook nog te zeggen dat mijn zwangerschap volgens haar schijnbaar kut gaat lopen en dat ik dr maar te makkelijk over denk.!? En dit baseert ze dan op het feit dat ik vind dat ik gewoon externe stage kan lopen , omdat ik normaal ook door had moeten werken. Misschien zijn het me hormonen en ben ik onterecht boos, maar ik vond het eht niet kunnen.. Wat vinden jullie nou? Sorry voor het lange verhaal
Wat een vervelend gesprek. Heb je gezegd dat je haar houding onprettig vond? Anders eens samen met je praktijkopleider een gesprek met haar voeren?
Ik zou even bij je begeleider over dit gesprek vertellen. Dit kam echt niet hoor. Als jij alles al geregeld hebt qua stage dan heeft zij daar niets over te zeggen en moet ze het gewoon plannen, klaar.
Zo dan, lekker gesprek! Word gewoon boos als ik dit zo lees! Kzou dit zeker melden, want niemand heeft het recht om zo over jou zwangerschap te praten. Kben zelf best een felle dus ik vind het knap dat je er zo rustig onder bent gebleven. Kdenk dat ik allang uit mn vel was gesprongen. En had dan gewoon mn hormomen de schuld gegeven
Wat een raar mens zeg, zo wens ik ook absoluut niet aangesproken te worden.. Kun je daar niet ergens over klagen, of is zij echt al de 'hogere'?
Ten eerste heeft zij weinig te zeggen als je dit al goed besproken hebt. Ten tweede, die opmerkingen van haar zijn echt not done! Hoe durft ze! Zou hier toch nog eens op terugkomen.
Nou het vervelende wat dat een van mijn zorg coördinatoren dr bij zat al en t dus heb meegekregen maar dr niet veel van zei.. alleen achteraf :" het is wel een pittige gespreksvoerder he..? Joh.. Op gegeven moment reageerde ik natuurlijk ook niet heel rusig meer en kon ze wel merken dat ik dr niet van gediend was. Toen ze zei : je moet niet denken dat ik me in allerlei bochten ga wringen om dat jij het op een bepaalde manier wil" gaf ik wel als antwoord:" en jij moet niet denken dat ik mijn opleiding met een half jaar ga verlengen omdat jij geen stages kan plannen" K was dus op gegeven moment wel geïrriteerd. . Maar is toch raar dat zij gelijk zo fel reageert
Wat een raar mens zeg! Ik zou dit toch echt gaan melden bij iemand want zulke dingen zeg je gewoon niet. Ik zou het echt niet laten zitten.
Ik zou er melding van maken en er zelf nog op terug komen bij haar. Wat een teef zeg, wie denkt ze dat ze is? Niet over je heen laten lopen hoor!
Haha nou ben blij aan de reacties te lezen dat hrt niet aan mij ligt. Ga dit zeker nog een keer bespreken !
Wat je topic betreft geef ik jou gelijk. Slaat nergens op. Wat je titel betreft: ik heb er een beetje moeite mee. Kon je het niet anders verwoorden? Ik snap je frustratie wel hoor...
Mijn excuus. maar kreeg een beetje de indruk dat zij zwanger zijn vergelijkt met een lichamelijke handicap waarmee je helemaal niks meer kan.. vandaar
Ik snap dat het zo bedoeld hoor. En ik begrijp ook dat je heel boos bent. Dat was dus je gesprek vorige week. Bah.
Inderdaad nog een keer bespreken, misschien beter met iemand anders die er over kan gaan. Vind het ook belachelijk dat jouw zorgcoordinator er zo lauwtjes op reageert.
Ik zou zeker hoger op gaan een klacht indienne, ik weet nog dat toen ik studeerde, ik medestudenten had die studeerden, en ze werden niet voorgetrokken maar ze werden ook niet afgestraft als ze vertraging of iets dergelijks hadden er werd met de stiuatie meegedacht! Er zijn o ok plekken als stichting studerende moeders, plekken die special voor studerende moeders opgericht zijn om hun op elke vlak te helpen, ik zou even kijken of je eventueel advies bij hen kan krijgen. Uiteindelijk ben jij degene die vertraging oploopt door het verschuiven van je stageis. dus ik weet niet wat voor probleem die dame heeft!
Heel naar voor jou.. dame had gewoon professioneel moeten zijn.. Maar als iemand zo sterk reageert denk ik altijd dat er iets achter zit...moeite hebben met zwanger worden, onvervulde kinderwens, problemen allerlei.. Maar nogmaals... niet netjes...