Hallo allemaal, Ik heb een HSG onderzoek gehad (dit viel me trouwens reuze mee!) Op de monitor zag ik dat 1 kant mooi doorliep als kleine riviertjes. Bij de andere eileider gebeurde niks, de arts vroeg of ik mijn beide eileiders nog wel heb.. Ik zei dat (zover ik weet) wel het geval is. Toen moest ik deels op mijn zij gaan liggen, kijken of het zo wel lukte.. er was helaas nog steeds amper/geen vloeistof te zien. Er zijn foto's gemaakt en volgende week krijg ik de uitslag.. maar ik zit me suf te piekeren. Heeft iemand dit ook mee gemaakt? En kan dit dan betekenen dat 1 eileider helemaal dicht zit? En zelfs door de vloeistof niet open te krijgen is? Nou ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt Liefs Lilfay
Het kan zijn dat je door een ontsteking (bv. verwaarloosde blindedarm of een SOA) verklevingen hebt gekregen in je eileider. De aangedane eileider is dan niet meer funktioneel. De andere lijkt nog prima toch? In dat geval ben je wel iets verminderd vruchtbaar, maar toch zou het prima moeten lukken zwanger te worden (als er verder geen problemen zijn).
Bedankt voor de reactie. De ander ziet er inderdaad goed uit. Alleen de linkerkant zit potdicht.. We zijn na 2 jaar nog steeds niet zwanger, dus hopelijk gaat er iets uit komen. Ben benieuwd of andere dit ook gehad hebben? En volgt er dan een kijkoperatie? Ben vrij nuchter, maar geloof dat dit een lange week gaat worden.. Zijn er andere wel snel zwanger geraakt na de HSG waar de vloeistof ook niet doorliep?