Zwangerschapssuiker???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selin, 9 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb de laatste paar weken eigenlijk continu ontzettende dorst......dag en nacht eigenlijk.....en automatisch moet je dus ook regelmatig naar de toilet......nou zei iemand me dit weekend dat ik dan wsl zwangerschapssuiker heb.... :(
    Kan iemand me hier meer over vertellen???
     
  2. Niet meer actief

    Meestal kom zwangerschapsuiker later. Je wordt er rond de 20ste week voor getest of je suiker hebt. Door je hele hormoonhuishouding kun je ook veel dorst hebben. En de druk op de blaas zorgt ervoor dat je veel naar de wc moet
     
  3. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Even Googlen zou ik zeggen! Ik hoop het niet voor je dat je dat hebt, dat is nl. niet echt prettig....
     
  4. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Heb je al een afspraak gemaakt met de VK? Ik moest toen ook bloed laten prikken om te kijken of ik suiker had. Dan weet je het ook.
     
  5. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Bedankt voor de reacties!
    Ik heb donderdag een afspraak bij de VK....zal het daar vragen
     
  6. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    in mijn boek staat dat je de eerste tijd van je zwangerschap meer gaat drinken, dit heeft te maken met je nieren die ook harder gaan werken, denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar bellen kan nooit kwaad, toch?
     
  7. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Even bellen, lijkt me ook. Veder geen zorgen maken denk ik. Het klinkt naar mijn idee niet zo ernstig. Suiker in dit stadia van zwangerschap is echt heel vroeg, hoor. Geniet dus maar een beetje en maakje niet al te veel zorgen. Sterkte!
     
  8. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    als je suiker teveel is heb je de kans op een grote baby en voor de rest zo ik het niet echt weten
     
  9. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik kreeg gister te horen dat mijn bloedsuikerspiegel te laag is. Hij komt na eten niet boven de 3, 3,5 uit! Of dit gevaarlijk is weet ik eigenlijk niet.
     
  10. LiesAmber

    LiesAmber Actief lid

    7 jan 2006
    270
    0
    0
    Hoi, Ikzelf heb ook zwangerschapsdiabetes gehad bij men eerste zwangerschap. Meer dorst had ik niet echt. De gyneacoloog doet zowiso een suikertest, daaruit zullen ze het wel kunnen uitmaken. Je krijgt dan een suikervrij dieet en moet jezelf een aantal maal per dag prikken om te controleren of je niet te veel suiker hebt.

    Groetjes Lies ;)
     

Deel Deze Pagina