130 cc in de fles is dat wel genoeg?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zwangervan4e, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Mijn dochter krijgt nu 130 cc in de fles mee naar het kdv als ik werk. Maar nu laat ze de nachtvoeding vaak vallen en krijgt om 20.00 de laatste voeding en slaapt dan tot 05.00 uur ongeveer dan komt ze tegen 9 uur, tussen 12.00 en 13.00, tuiten 16.00 en 17.00 uur soms ook nog tegen 18.00 uur en dan weer om 20.00 uur meestal dus 5 voedingen. Ze is ruim 5 mnd en weegt 5600 gram ( geen dikkertje dus) ik kolf op mijn werk maar 160 cc per dag! Ik kolf al iedere 2 uur dat leverde het meeste op. En dan kolf ik s ochtend thuis na de voeding van 5.00 uur em s avonds voor het slapen. Zo kom ik krap aan 130 cc per flesje voor de volgende werkdag. Dit krijgt ze dus mee maar is dit. Niet veel te weinig? In de weekenden kolf ik al het extra voor de vriezer want daar hoort ook voeding in te. Staan zodat ik als het moet een hele dag weg kan ( dit wad afgelopen zaterdag het geval dus heb nu nog maar 200 cc in de vriezer) Pfff lang verhaal, maar mijn vraag is: is 130 wel genoeg? Of moet ze meer mee nu ze een voeding laat vallen?

2. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Of kan ik voorzichtig aan beginnen met wat fruit? Ik was van plan te wachten tot 6 mnd. Er zitten geen allergieen in de familie.( of is dit heel slecht voor mijn productie enz...? Mijn oudste
    2 kregen.kv en bijvoeding met
    4 mnd.) ik hoop dat er snel wat mensen reageren want moet zo werken.

3. happymama

happymama Niet meer actief

mijn zoontje krijgt 200 in een flesje .
    ook krijgt hij tussen in een half potje fruit.
    dit werd op t cb gezegt.
    op t moment dat hij fruit heeft gehad laat hij er 4 uur tussen de volgende voeding weer 3 uur

4. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    De eerste paar keer dronk mn dochter maar 80 op het KDV.
    Kom ik daar binnen met 4 X 150. :)
    Wat ze daar niet dronk, haalde ze 's avonds en 's nachts weer in bij mij.

Nu drinkt ze gelukkig wel meer, maar echt veel ook niet. Ik laat het maar aan haar over en probeer er vertrouwen in te hebben dat ze het zelf aangeeft als ze meer wil. Toch?

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Vraagt ze om meer? Dat zou een teken zijn dat het te weinig is, maar zo niet, dan haalt ze het vast wel in. Hier zijn de nachtvoedingen weer terug nu ik werk... Terwijl ik genoeg kolf en hij volle flesjes mee krijgt. Blijkbaar is drinken bij mama toch fijner dan het flesje!

6. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ze is wel tevreden na een flesje van 130 maar drinkt ook makkelijk 160 cc ( maar dan vraag ik me weer af of dit niet het doordrinkeffect is?!) Nou ja we zien wel ik wil haar wel meer mee doen maar heb niet echt veel meer haha. Misschien als mijn vriezervoorraad weer is aangevuld?! Xxx

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou gewoon meegeven wat je mee kunt geven. Als ze daarna tevreden is, is het genoeg.
    Als ze te weinig krijgt overdag, haalt ze het bij jou wel weer in.
    Persoonlijk zou ik nog even wachten met bijvoeding. Ze is al niks te zwaar en vaak gaat de bijvoeding wat ten koste van de borstvoeding. Op borstvoeding kan ze groeien.

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hoe is ze verder? Wel voldoende plasluiers en goed alert (lekker spelen, geluidjes maken, bewegen) als ze wakker is? En groeit ze wel (ondanks dat het dan niet zo hard is)? Niet om je bang te maken maar ik hoorde pas nog een verhaal van een meisje dat rond de 5 maanden niet meer groeide en ook heel stilletjes werd, maar dit was er zo langzaam in geslopen dat het de ouders het niet eens echt gemerkt hadden. Totdat ze haar een fles kv gaven en ze zagen hoe ze opbloeide.. dat meisje had dus honger geleden maar dit niet aangegeven door te mopperen.

Wat zeggen ze op het kdv? Hebben ze daar het idee dat ze meer nodig heeft?

9. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ze is heel wakker en tevreden maar slaapt ook goed nu en ze groeid ook goed ( genoeg) dus zal wel goed zijn. Denk ik. Ze is heel vrolijk.

10. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ze is net nog even gewogen ze is 152 gram gegroeid in 2 weken is dat genoeg met deze leeftijd( 5 mnd)

11. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Wij hebben thuis ook zo'n klein poppetje Ze is nu 6 maanden en woog de laatste keer 5.8 kg Ze krijgt ook 130cc in een flesje maar moet er wel bij zeggen dat ons meisje een afwijking heeft
    De ene keer drinkt ze haar flesje zo goed als leeg de andere keer drinkt ze hooguit 20cc
    Ons oudste dochter woog met 6 maanden 5.6 kg en zij is gezond dus het zegt niks

Deel Deze Pagina