Goedemiddag, Ik heb een vraag over 13de maand en vakantie geld Ik heb naast mijn baan recht op een wajong uitkering. Vandaag kreeg ik definitieve berekening. Moet niks terug betalen. Krijg wel terug. Ik heb vorig jaar gebeld met de vraag of 13de maand of vakantie geld invloed zou hebben op mijn uitkering. Normaal was dat namelijk niet zo. Die mevrouw aan de telefoon zei dat het invloed heeft op je uitkering. Dus ik ging er vanuit dat ik de maand Mei en Dec geen recht had op mijn uitkering omdat mijn salaris die maand hoger dan het minimum is. Maar als ik zo die definitieve berekening bekijk dan word mijn eindjaarsuitkering niet mee geteld. Ik hoef niet de maand Dec terug te betalen die uwv wel had uitgekeerd. Houden ze rekening met mijn 13de maand en vakantiegeld? Wil namelijk niet nog een rekening achteraf ontvangen van de maand Dec. Kunt u mij hier antwoord op geven. Alvast bedankt!! Mvg Sascha
Beste Sascha, Je wilt weten of UWV rekening heeft gehouden met de uitbetaling van jouw 13e maand en vakantiegeld. Het klopt dat een 13e maand en vakantiegeld meetellen als inkomen uit werk. Je schrijft dat je naast je baan recht hebt op een Wajong-uitkering. Heb je dan je Wajong-uitkering op voorschotbasis ontvangen? Ik kan me voorstellen dat de behandelaar dan al rekening zou hebben gehouden met je 13e maand en vakantiegeld. Achteraf controleert mijn collega dan je totale verdiensten. Heb je op basis van die verdiensten te weinig Wajong-uitkering ontvangen? Dan ontvang je een nabetaling. Of de uitbetaling klopt kan ik niet zeggen. Ik adviseer je dan ook contact op te nemen met UWV 0900-9294. Mijn collega helpt je dan graag verder. Kan mijn collega niet vaststellen of de 13e maand wel of niet meegenomen is, dan laat mijn collega je terugbellen door de behandelaar. Je krijgt dan zo binnen 24 uur antwoord op je vraag. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team
Goedemiddag, Bedankt voor je snelle reactie. Klopt ik krijg het op voorschotbasis. En er was nu een berekening gemaakt van 1 Juli 2015 tot 31 Dec 2015 Op de specificatie stond ook mijn 13de maand. Neem aan dat ze die dan ook meenemen. Maar omdat ik vorig jaar juni een keer 200,00 extra salaris kreeg had ik die maand geen recht op uitkering werd mij verteld. Daarom had ik verwacht toen ik mijn 13de maand ontving dat ik die maand geen recht zou hebben op mijn uitkering. In de specificatie staat al mijn inkomsten van werk en uwv van Juli tot Dec. Dus zou verwachten dat het wel moet kloppen? Maar vind het altijd wel eng want wil geen na betaling doen mocht het niet kloppen. Het was wel een definitieve beslissing zag ik op de brief. Mvg Sascha
Beste Sascha, Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt. Ik heb helaas geen inzage in je gegevens. Als het om een beslissing gaat, mag je ervan uitgaan dat de beoordeling klopt. Als je alsnog een bevestiging wilt dat je niet hoeft terug te betalen, dan adviseer ik je te bellen met UWV. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team