13e maand CAO zorg en welzijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Lief of Stoer, 10 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Het kan ook zijn dat je omdat je per 4 weken loon krijgt je 13e maand al hebt gehad.

Als je per maand je loon krijgt is dat voor een jaar 12x een loonuitbetaling
    + dus een eenmalige uitkeringen maakt 13.

Per 4 weken, dan heb je al per jaar al 13 momenten van uitbetalen gehad.
    13e maand gaat dan dus niet op....

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Nee, dat is gelukkig niet zo. Niet meer dan altijd de gewerkte uren en de kilometervergoeding. Dan zou ik mijn bed niet meer uit komen als dat het salaris incl 13e maand zou zijn. Het is al een schijntje wat ze je betalen in de thuiszorg ;)

3. Novi

Novi Niet meer actief

Maakt het uit dan of je het halverwege november of in december krijgt? Er is toegezegd dat je het gaat krijgen. Zal vast goedkomen dan :)

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik ging er van uit dat het in november zou zijn, omdat het zo in de CAO staat. Dus ik was wel benieuwd hoe dat bij anderen zit. Kennelijk houden ze zich niet allemaal aan de CAO als ik het hier zo lees. Dat vind ik persoonlijk wel iets om in de gaten te houden.

Het ging bij het aanvragen van de VOG ook zo raar bij deze werkgever. Je moet het (binnen 2 maanden) aanvragen op hun verzoek, maar krijgt 'm pas betaald als je een 2e contract aangeboden krijgt na 7 maanden. Zelfs in mijn vrijwillige functie bij de kinderopvang kreeg ik deze direct terugbetaald. Rare gedachtegang hebben ze daar. Ik ben al blij dat het salaris altijd op tijd is, ook al klopt deze ook niet altijd. Je moet overal bovenop zitten.

5. Novi

Novi Niet meer actief

Ooh ja in dat geval snap ik wel dat je achterdochtig bent. Wel vervelend dat je er niet gewoon op kunt vertrouwen dat alles netjes betaald wordt.

Lief of Stoer vindt dit leuk.
  6. Ik weet niet of het al gezegd is maar er is een verschil tussen de 13e maand en de eindejaarsuitkering volgens mij.

De 13e maand is dat je per vier weken in plaats van per maand betaald krijgt.

Een eindejaarsuitkering voor vvt wordt met het salaris van november uitgekeerd.

En wij krijgen eind december nog een stukje zorgbonus.

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ons gewone salaris krijgen we 13x, omdat we per 4 weken betaald krijgen. Er is ook nog een eindejaarsuitkering, ik heb deze idd 13e maand genoemd (bij mijn man is dat wel zo, maar die krijgt per maand betaald). Maar deze uitkering gaat het idd om.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik vind dat ik in de thuiszorg best aardig verdien met bijna 20 euro per uur.

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Dat verdien ik ook, alleen krijg ik het niet ;) 20 euro is heel netjes, daar zou ik ook heel blij mee zijn hoor.

MrsDiablo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina