Hallo iedereen Mijn dochter is precies 10 maanden. zij heeft nooit verlatingsangst gehad dat heeft ze nog steeds niet. Ze huilt niet bv als ik weg ga ik weet niet of ik het goed uitleg ik wil dat ze heel gehecht is aan mij en ben hele dag met haar samen ik werk niet.heb geen borstvoeding kunnen geven komt het misschien daar door? Sorry voor slechte nederlands
Je moet t heel bont maken hoor wil de hechting niet goed verlopen. Over t algemeen raakt een kind veilig gehecht aan zijn/haar papa en mama en vaak nog wat andere personen. En al helemaal als je altijd thuis bent. Dit kan zich al uiten met 8 maanden maar ook later, geen paniek joh. Borstvoeding heeft er niets mee te maken. Ik zou zeggen geniet ervan.
Hier komt het nu opzetten bij onze dochter. Geen borstvoeding kunnen geven (kolven) en we zijn allebei regelmatig weg Verlatingsangst is best zielig dus zou het niet erg vinden als ze dat over slaat
Niet alle kindjes hebben evenveel last van verlatingsangst, met mijn dochter heb ik nooit veel problemen gehad. Eigenlijk alleen op de crèche een beetje, en als andere mensen te enthousiast op haar af kwamen, maar dat Is dan meer eenkennigheid. Ik woon in een flat, dus ik Was ook nooit ver uit de buurt en ze kon me altijd horen, ik denk dat dit wel veel heeft gescheeld. Maar maak je geen zorgen als je kind weinig last heeft van verlatingsangst, het Is zeker geen teken van een slechte hechting of zoiets. Als je veel bij haar bent hoeft ze je ook nauwelijks te missen.
Mijn dochter is ook 10 maanden en ik werk sinds 2 weken pas weer part time. Ook geen verlatingsangst hier, wel borstvoeding gegeven en prima hechting dus maak je daar niet druk over en geniet ervan. In alle rust even naar de wc kunnen lopen is toch erg prettig
Hier een knul die geen verlatingsangst heeft. Ik zie het zo: De kleine weet dat je er altijd zal zijn en als je er even niet bent weet de kleine dat je terug komt. Dus hoeft geen verlatingsangst te hebben omdat ze weet dat je terug komt. Voor ik moeders met kinds aanval, deze theorie is puur van mezelf en bij de volgende kan het zo anders wezen.