Welke mamafiets heb jij ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FmT, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Hoi Mama's :)

Aangezien ik al 12 jaar uit de fietsen ben heb ik nu graag advies van de ervaren fietsende mama's.

Ik ben dus echt een inieminie-mama van anderhalve meter klein/groot.

Welke mamafiets is dan geschikt voor mij ?
    En welke fiets hebben jullie en waarom ?

Ik ben benieuwd :), zal wel even duren voordat ik antwoord krijg want jullie zitten natuurlijk allemaal op de fiets nu met dit lekkere weer haha :D.

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

dit is mijn cruiser. het is geen mama fiets.. maar fietst perfect.

ik had deze al gekocht voordat ik zwanger was in augustes gekocht maart zwanger vond het zonde om een nieuwe fiets te kopen.. vond deze lekker hip en heb totaal geen problemen met ruimte komt misschien ook omdat mijn stuur al breed was

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik ben ook zo'n kleintje. Ik heb de Gazelle Bloom met klein frame. Helemaal op z'n laagst. En ik kan nog steeds niet met mijn pootjes bij de grond.:)

4. bumpie

bumpie Niet meer actief

ik heb net 2 weken geleden de gazelle bloom gekocht! Heerlijke fiets, trapt lekker licht. je kunt ze in verschillende frame maten krijgen.

5. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @vlinderbloem, mag ik dan vragen wat jou lengte is, mag ook per PM hoor hihi :).

MrsNuke die is inderdaad wel heel erg stoer, ga even google gebruiken :)

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

oh en ik kan ook niet bij de grond.. ga als ik schuin ga hangen.. maar stap eigenlijk altijd af als ik ergens moet stoppen en ik ben 1.72

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oh nee hoor ik schaam me niet voor mijn lengte, ik ben 1.60. :)

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey,

Ik heb een giant Mio met een bruin Yepp zitje hij fietst echt geweldig heel licht! Ik heb op meerdere fietsen gefietst en deze fietste het lekkerste :)

9. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Misschien maar eens over nadenken om toch een fiets te kopen waarbij ik wel met mijn voeten bij de grond kan al zal dat dan wel een kinderfiets worden ben ik bang voor. Zijn die dan wel weer stevig genoeg.. Oooh ik moet gewoon eens naar een fietswinkel toegaan denk ik.

10. zustertje

zustertje Niet meer actief

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik ben ook niet bepaald groot ;)
    En ik heb de gazelle bloom 26" net een kinderfiets dus, maar goed ik kan wel veilig op en afstappen met mijn voetjes op de grond. Mijn gewone fiets is een 28" en daar kan ik niet bij de grond maar het fietst wel fijner voor lange afstanden.

12. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik heb de batavus mambo deluxe. Die vond ik toen t mooist en fietst heerlijk.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb een montego liberty . Ik ben 1.72 en heb het grootste frame van de 3 volgens mij die hij had. Dus mogelijk is de laagste voor jou wel een optie

14. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ik heb vorige week de Cortina Roots gekocht, nadat ik eigenlijk voor de Cortina Lief! ging. De Cortina Lief! gaf voor mij echt te weinig ruimte om af te stappen.
    Van de Cortina Roots heb ik de laagste framemaat en er is zelfs een stuk van het frame gehaald, omdat ik persé veilig met mijn voeten aan de grond wil kunnen komen.
    Ik ben trouwens 1.68 m. Heb er overigens nog niet met dochter op gefietst, ik wil nog 1,5 à 2 maanden wachten, vind haar nu nog te jong daarvoor. Het weer is trouwens wel heerlijk, kan niet wachten!

Succes met uitzoeken!

15. cornelia77

cornelia77 Actief lid

30 nov 2008
    138
    0
    0
    ik heb de montege liberty..denk de kleinste maat..ben 1.65.
    op zich aardige fiets, geloof dat ik r 425 voor heb betaald.
    alleen wel paar min puntjes.. omdat frame zo klein is is het bijna onmogelijj om een kinderstoeltje achter te plaatsen...is uiteindelijk wel gelukt met hulp van een fietsenmaker en wat hulpstukken. verder is de standaard niet oke..merkte ik pas toen mijn dochter achter ging zitten, hij valt heel snel om.

16. Lady85

Lady85 Actief lid

8 apr 2011
    102
    0
    0
    Reisadvisuese
    haarlem
    ik ga vrijdag kijken, zat te denken aan een sparta amazone?? iemand ervaring mee?

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb sinds vorige week de Redy Bell mamafiets.

Het is een gemiddelde maat fiets en op zn kleinst ook geschikt voor de kleinere mama's.

Ik vind het een erg fijne fiets, staat op nr 2 in de mama-fiets top 10! is niet duur 289,- en nog super mooi ook! :D (in 3 kleuren)

18. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb er op proef gereden, maar ik vond het stuur te breed. Voelde met net zo`n hells angel. Daarna op de gazelle bloom gereden en dat stuur is veel normaler en die heb ik toen gekozen.

19. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een rode cortina roots fiets met bobike mini zitje voorop. fietst heerlijk en is in verschillende frame maten te verkrijgen.
    Ik ben overigens wel wat langer 1.77

20. Lady85

Lady85 Actief lid

8 apr 2011
    102
    0
    0
    Reisadvisuese
    haarlem
    ohhhh dan ga ik die ook is bekijken, thanks!!

Deel Deze Pagina