Hallo, Onze zoon van 7,5 maand heeft sinds gisteren hoge koorts (rond 40 graden). Verder geen symptomen van hersenvliesontsteking oid, dus ik denk dat ergens anders een infectie zit of dat het gewoon een griepje is. Maar... Nu komt mijn vraag: hij mag maar 3 paracetamol per dag hebben. Hij heeft vannacht om 2:30 gehad, vanochtend om 08:30 en om 12:30 had hij alweer 40,2. Ik mag hem dus eigenlijk geen paracetamol meer geven, maar ik vind die koorts echt te hoog... Hij drinkt redelijk en gelukkig is hij nu weer in slaap gevallen, maar hoe kom ik (of eigenlijk hij) de dag door? Zijn er nog andere truckjes? Alvast bedankt!
Anders bel je even de huisarts om dit na te vragen. Verder zal ik hem lekker bij je nemen en weinig kleding aan doen. Zielig he zo'n klein hoopje met die hoge koorts! Succes met je kleintje, hopelijk is hij snel weer opgeknapt.
Koorts is niet erg. Zelfs net boven de 40 mag het nog wel zijn. Maar als het lang aanhoud (zoals nu) dan zou ik zeker even de huisarts bellen. Als hij zich echt ellendig voelt zou ik wel een paracetamol geven. Maar dan dus ook de huisarts bellen omdat je al op de dagdosering zit. Hoe zwaar is je zoontje? De dosering hangt namelijk ook af van het gewicht.. Verder: niet te warm aankleden, goede laten drinken, in een lauw badje doen, regelmatig even afvegen met een nat washandje.
Dank voor de snelle reactie! Ondertussen is hij wakker, ik ga hem wel even in een lauw badje doen. Ik kijk nog wel even aan hoe de temperatuur zich verder ontwikkeld, anders bel ik inderdaad maar even de ha denk ik. Hij is trouwens ong. 8,5 kilo. Gewoon gemiddeld dus. Thanks!!
Hij mag max 60mg/kg/dag hebben. Dus bij 8,5 kilo is dat 510mg. Dat zijn ruim 4 zetpillen van 120mg. Ik neem aan dat je die nu nog hebt? Maar ik zou ook de huisarts even bellen!!!
O dat scheelt! Ik heb hem net in badje gedaan en weer terug op bed gelegd (zat in z'n oogjes te wrijven) Nu ligt hij vol overgave tegen zijn knuffels te kletsen. Als hij echt ziek is doet hij dat niet toch?? Ik kijk het nog wel even aan... Ik hou jullie op de hoogte enne, deepfreeze, bedankt he?!
graag gedaan.. Vond het zelf ook altijd zo lastig bij die kleintjes. Ze kunnen ook niet zeggen waar ze last van hebben.. Hopelijk knapt hij snel weer op!