14,5 maanden oud, hoe vaak fles?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mimi11, 18 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Dit

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier vanaf 9 maanden geen fles meer overdag en vanaf 13 maanden ook de avondfles eraf. Hij heeft wel tot 15 maanden 's nachts/ 's morgens vroeg nog een flesje gehad, maar hier zijn we een paar weken terug ook mee gestopt.
    Hier drinkt hij sinds 8 maanden uit een rietjesbeker en sinds die tijd weigerde hij ook heel vaak z'n flessen. Uit z'n rietjesbeker wil hij geen melk hebben, dus hij drinkt nu bijna geen melk meer.
    Tussen de middag bied ik een halve beker melk aan, de ene keer drinkt hij 'm leeg en de andere keer maar een paar slokjes, 's avonds krijgt hij vaak een bakje yoghurt.

Hier is het schema al maanden zo:
    Ontbijt: 1 boterham met een beker thee soms nog een cracker of een plak ontbijtkoek.
    Tussendoor: Koekje met een beker roosvicee
    Lunch: 1-2 boterhammen met een halve beker melk
    Tussendoor: Fruit met een beker roosvicee, soms later nog een soepstengel of klein koekje bv. taai taai of maria biscuitje
    Avondeten: met de pot mee en daarna een toetje
    Voor het naar bed gaan bied ik nog een beker drinken aan, wisselend wat hij hiervan op drinkt.
    Als hij z'n beker leeg heeft en hij heeft nog dorst dan krijgt hij water.

Ik zou ook proberen om de flessen wat af te bouwen en daarnaast zou ik het danoontje vervangen voor een bakje volle yoghurt. In een danoontje zitten best veel suikers. Voor af en toe een keertje zou ik dat niet erg vinden, maar ik zou het niet standaard elke dag geven.

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier vanaf 1 jaar geen poedermelk meer.

Ons schema is als volgt :
    Ontbijt : 2 boterhammen met optimel , joghi , melk , thee , karnemelk etc net wat ik in huis heb.
    Tussendoor : 2 stuks fruit
    Lunch : 2 boterhammen met thee of melk
    Tussendoor : wat te knabbelen met dixsap , appelsap , water , thee verschilt elke dag. Net als het tussendoortje zelf : Liga , soepstengel , krentenbolletje , rozijntjes , gewoon koekje , rijstenwafel etc.
    Avond eten + joghurt of een danoontje
    Met naar bed gaan een fles melk mee

Tussendoor hapt die vaak nog iets van mij mee , krijgt die extra te drinken etc.
    Melk krijgt die nog in de fles de rest in een rietjes beker (sinds twee weken snapt die hem daarvoor tuit beker)
    In de middag krijgt die niet altijd melk , in de avond wel altijd hij vind dat zo lekker en gaat altijd nog leeg dus vind ik prima. Ik probeer met alles een beetje af te wisselen zowel met brood beleg als met het brood zelf ( wit bolletje , krentenbol , bruin brood , wit brood etc). Ook haal ik elke week bij de boodschappen twee verschillende tussendoortjes zodat die niet altijd het zelfde heeft.

4. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Mijn dochter is 14 maanden En krijgt nog 2x 150 ml...'s ochtends in de pap En 's avonds Een fles voor het slapengaan

5. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mijn zoon krijgt nog 2 flesjes (heel soms 3), vlak voor zijn slaapjes.
    Puur omdat ie het zó ontzettend fijn en lekker vindt. Als we het flesje klaarmaken kijkt ie ons gelukzalig aan en staat letterlijk te trappelen van blijdschap. En wij vinden het ook een heerlijk moment.
    Ik voel nog niet de behoefte om te stoppen.

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hier geen poedermelk meer maar sochtends wel een fles halfvolle melk met wat schepjes Bambix. (200 ml) en savonds nog een bakje kwark of yoghurt. Margarine op brood en soms eens kaas.

Eigenlijk wil ik sochtends en smiddags bekertje melk geven maar hij drinkt hoe dan ook eat dan ook waaruit dan ook slecht behalve dus die papfles dus die houd ik er maar in omdat hij dan in elk geval 200 ml vocht heeft...

7. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier zijn we met een jaar gestopt met de poedermelk.....alles na nr.1 vind ik een beetje onnodig...zijn hier toen overgegaan op gewone melk. Hij is nu 15 maanden en krijgt s'morgens voor zijn boterham een fles van ca. 180-200 ml halfvolle lauwe melk. Bij de lunch wil hij geen melk dus krijgt hij meestal wat diksap of biologische venkelthee-appelsap van Healthy People. Na het avondeten krijgt hij wat yoghurt als toetje en voor het slapen gaan nog een fles halfvolle lauwe melk van ca. 160 ml.

8. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Vanaf 1 jaar heeft een kind slechts 300 cc zuivel per dag nodig. Dat is inclusief kaas op brood en toetje na het eten.
    Je dochter krijgt dus echt te veel, ook als ze geen kaas en toetje eet.

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Op die leeftijd dronk ons zoontje 's ochtends een bekertje gewone melk en 's avonds een flesje gewone melk van 150cc. 's Avonds wou hij gewoon zijn flesje ipv een bekertje. Maar wel gewone melk. Ik denk dat dat net de leeftijd was dat we overgestapt zijn. Kan ook een maand later geweest zijn, weet het niet meer. In ieder geval vind ik 3x150 wel veel maar als jouw kindje er gelukkig mee is en voor de rest goed eet, zou dat moeten kunnen.

10. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf 1 jaar kreeg onze dochter een bordje pap (gemaakt met halfvolle melk) bij het ontbijt, een bekertje bij de lunch en voor het slapen gaan Nutrilon 90/3.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier rond een jaar over gegaan naar halfvolle melk.
    Hij krijgt Sochtends en savonds een fles warme melk.
    )flesvoeding/opvolgmelk of wat dan ook is na een jaar helemaal niet nodig

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mn jongste (bijna 14 mnd) krijgt s ochtends en s avonds nog een bekertje opvolgmelk en heel af en toe midden op de dag eens een keertje. Opvolgmelk is inderdaad niet per sé nodig, maar er zit wel meer in dan in koemelk. Daarnaast vindt mn dochter het lekkerder. Onze oudste ging pas vanaf 3 jaar koemelk drinken en heeft tot die tijd elke dag nog 2 bekertjes opvolgmelk gehad.

13. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    mijn zoon krijgt gewoon 300 cc halfvolle melk per dag. wel uit een fles omdat hij het anders niet hoeft.... meestal smorgens bij het ontbijt en savonds na het eten. (half uurtje voor hij gaat slapen)

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Onze dochter krijgt vanaf 1 jaar helemaal geen fles meer. Ze krijgt 's morgens pap en dat is het wat melk betreft. Verder drinkt ze water en een beetje thee.

15. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn zoontje krijgt 's morgens en 's middags halfvolle melk. Wij zijn al voor het jaar gestopt met opvolg melk.

16. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    toch wordt het geadviseerd om te stoppen met opvolgmelk als ze 1 jaar zijn toch? .. dat heeft volgens mij te maken met dat ze van opvolgmelk sneller dik worden. Kinderen die lang opvolgmelk krijgen hebben vaker last van overgewicht. Als je dunne kindjes hebt is opvolgmelk misschien dus wel beter zodat ze wat extra's binnen krijgen, maar ik heb twee nogal flinke mannen. Dus gewone melk lijkt me dan net zo goed, of zelfs beter.

17. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Hier krijgt hij geen fles meer, dacht dat de fles na 1 jaar niet zo goed meer is? Hij krijgt sochtends en smiddags 150ml melk uit een bekertje, met een rietje erin. Meeste drinkt die uit rietje en af en toe een slokje. Bij het cb hier zeiden ze dat 300ml melk de max is, maar misschien geldt dat alleen voor dat dikkerdje van mij

18. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Dl krijgt hier elke nacht/vroege ochtend een fles poedermelk van 200 cc. Heeft dan echt honger, zou ook gerust 2 boterhammen weg krijgen (uitgetest omdat ik wilde weten of het geen gewenning was), maar die fles vind ik wel wat makkelijker, haha. Gelukkig wil ze die ook.

8uur; 1 boterham met water
    10uur; 1 stuks fruit
    12uur; 1a2 boterhammen met denk 50 cc koemelk, ze vindt het niet zo lekker, maar blijf proberen
    15uur; 1 stuk fruit
    17uur; bord groente met vlees en aardappeltjes enzo
    18uur; schaaltje yoghurt

Ik weet zelf niet zo goed hoe het zit met die zuivel. Volgens mij moet je rond de 300 ml zitten incl. boter en kaas. Maar hoe je poedermelk mee rekent, zou ik niet weten.

19. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Met een jaar over gestapt op koemelk,
    'Smorgens thee met brood,
    Fruit
    Smiddags melk met brood
    Koekje oid met water
    En savonds avond eten met melk/water en yoghurt
    Dan naar bed.....

20. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Hier nog 2 flessen. Zonder fles slaapt ze echt niet :(
    We zijn nu de middag fles aan het proberen af te bouwen.

Ze krijgt opvolgmelk en sojamelk 1+ van alpro soya. (om en om)
    Omdat ze van gewone koemelk een enorme verstopping heeft gehad.

Deel Deze Pagina