14,5 maanden oud, hoe vaak fles?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mimi11, 18 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Met 14 maanden 3x dat vind ik enorm veel. Hier helemaal geen fles meer vanaf 10 maanden en een jaar. Helemaal niet goed hoor dat drinken uit een fles. Vanaf 9 maanden tot een jaar kan een kindje leren uit een open beker. En uiteraard stoppen met die opvolgmelk

2. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mijn dochter kreeg hele erge kramp van halfvolle melk toen we bij 1 jaar overgingen. Dus toen weer gestopt en verder gegaan met opvolgmelk. Tijdens mijn afspraak op het CB nagevraagd of dit 'erg' was en zij gaven aan dat er geen grote verschillen tussen zat, dus dat ik gewoon opvolgmelk kon blijven geven. Wel is het volgens mij zo dat opvolgmelk zoeter is dan gewone melk, dus dat ze aan de zoete smaak kunnen gaan wennen. Net even op het pak gekeken en opvolgmelk is 67 kcal per 100ml tegenover 46 kcal per 100ml halfvolle melk. Kan me niet voorstellen dat dit kleine verschil alleen de oorzaak zou zijn van overgewicht.

Wat betreft de vraag van ts, mijn dochter krijgt vanaf dat ze 1 jaar was 2x melk per dag uit een rietjesbeker. In de ochtend krijgt ze nu sinds kort weer halfvolle melk (120ml) en in de avond voordat ze naar bed gaat 150ml opvolgmelk (gaat niet altijd op). Zijn sinds 2 weken weer halfvolle melk aan het proberen en ze lijkt nu minder last te krijgen (eerste week nog wel krampen), dus binnenkort gaan we ook voor de avond over op halfvolle melk.

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
  4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Vanaf 10 maanden al geen fles melk meer. Hij kreeg 's avonds voor het slapen nog een flesje thee met gewone melk en overdag water, thee of diksap uit een rietjes beker. Met 14 maanden dronk hij uit een gewone beker.

5. mimi11

mimi11 Actief lid

17 dec 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedanktvoor jullie reacties dames, ik merk dat er niet echt een lijn in is te trekken en ieder het op zijn haar manier doet.
    Maar heb nu heel wat inspiratie

6. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Daarom. Komt vast goed, succes!:)

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.266
    113
    Poedermelk zijn we met een jaar gestopt, hij krijgt 1 flesje melj met wat pap savonds en saar bouwen we mee af om over te gaan naar de beker. Overdag drinkt hij gewone melk, thee en water uit een rietjesbeker.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Hier net het de laatste verpakking opvolgmelk weggegooid. Zoontje is 13 mnd en kreeg vanaf ca 11 maanden alleen nog savonds opvolgmelk. 'S morgens halfvolle melk in de pap en 's middags uit de fles. Nu krijgt hij dus nog twee keer een fles.

Hij drinkt water uit een rietjesbeker dat gaat prima, behalve dat hij zich regelmatig verslikt...
    Aangezien hij de rare gewoonte heeft zijn beker weg te smijten als hij niet meer hoeft lijkt een open beker me nog niet zo geslaagd... :D
    Bij de oudste zijn we met 1,5/2 jaar met open beker begonnen en dat ging toen prima.
    Ik wil de flessen straks vervangen door rietjesbeker aangezien flessen nou niet het allerbeste zijn. Aan de andere kant, ik geloof niet dat er iets mis gaat met zijn momdmotoriek, dus tja hoe erg is het op dit moment. Mijn 'doel' is met 1,5 jaar wel helemaal van die fles af te zijn, maar voel geen paniek op dit moment..

9. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Ik denk dat ik een vreemde eend in de bijt ben hier 😊

Mijn zoon van bijna drie krijgt nog elke avond een flesje melk. Ongeveer 80cc. Hetis een ritueel en hij vind het heerlijk, hij ontspant dan helemaal. Voordat hij 18 jaar is zal hij er wel mee stoppen.
    Mijn jongste van 14 maand krijgt twee keer per dag een flesje van 150ml halfvolle melk.

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Volgens mij is dit vrij veel. Onlangs op het cb geweest en 2x 150ml is momenteel voldoende voor hem. Die van ons drinkt s morgens een fles van 180ml (gewone halfvolle melk) + bambix.
    En tot begin van de week s avonds nog 150ml, maar de laatste paar dagen duwt hij die fles weg, dus daar ben ik mee gestopt. Nu dus 1x 180ml. Maar het kan zijn dat we s avonds nog iets gaan geven als ritueel voor het slapen gaan, maar ben er nog niet helemaal uit wat

11. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    gewoon een beetje yoghurt als toetsje misschien?

12. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hij krijgt al een toetje :)maar dat is rond half 6 en hij gaat pas rond half 8 naar bed, dus nog iets vlak voor hij naar bed gaat, zodat hij weet van o dit krijg ik nu, dus bijna bedtijd. Onze oudste kreeg altijd een bekertje yoki, misschien dat ik zoiets maar weer ga verzinnen (ja weet ik heel ongezond, veel suiker e.d. maar hij kan het wel hebben, want groot is tie niet)

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier krijgt hij gewoon nog een keer zn beker drinken aangeboden. En als hij na het eten geen toetje wil bied ik die nog een keer aan voor hij naar bed gaat.
    Toen wij net gestopt waren met de avondfles hebben we tijdelijk het toetje op die tijd gegeven, maar hier heeft hij die 'verwijzing' helemaal niet nodig. Als ik zeg we gaan naar boven/naar bed gaat hij zelf al bij de trap staan. :D

Deel Deze Pagina