14 dagen na Pregnyl 10.000 lichte test

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Trassi, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Hallo meiden,

Op 4 januari heb ik 10.000 EH pregnyl gespoten. En op 6 januari de 4e Kid gehad. Normaal gesproken wordt ik exact na 13 dagen ongi. Dat zou afgelopen zaterdag zijn dus. Zaterdag avond na het vrijen wel 1 druppeltje helder rood bloed gevonden. (Dacht dat het begin zou zijn van de menstruatie). Zondag ochtend getest. Zeer licht streepje, we moesten er echt op focussen om het te zien. Dus ik dacht Negatief. Maar nu zie ik nogsteeds geen bloed. Ben ook lichtelijk misselijk sinds vandaag. Zou het dan toch raak kunnen zijn..? Heeft iemand ervaring hiermee. We zijn al zo lang bezig dat ik niet durf te denken dat het dan eindelijk zo ver zou kunnen zijn..

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In principe moet 10.000 IE na 14 dagen wel uit je lichaam zijn. Ik zou nog eens testen om te kijken of het streepje duidelijker wordt.

Is dat zo, dan is het een zwangerschap. Is hij lichter, dan was het waarschijnlijk van de Pregnyl of is er iets gaande geweest, wat helaas niet doorgezet heeft in een goede zwangerschap. Succes!

3. chantie07

chantie07 Actief lid

29 jan 2013
    390
    3
    18
    Ik werk
    Ik testte 8 dagen na 10.000 eh pregnyl
    al positief en ben nu 4 weken 2 dagen zwanger
    Test werd met dag donkerder
    Had ook Clear blue gedaan
    Ik had na vrijen ook druppel bloed dit is van bloedvaatje die je geraakt heb
    Ik zeg voorzichtig gefeliciteerd...

Ik had ook 6 januari een tp
    En Teste 14 januari al positief

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Chantie Acht dagen na 10.000 IE Pregnyl testen resulteert sowieso in een (vals)positieve test. Zo'n hoge dosis Pregnyl is na 8 dagen nog niet uit je lichaam. ;) Jij hebt echter het geluk gehad dat je werkelijk zwanger was en dat je testen duidelijker werden. Maar zo vroeg na Pregnyl testen, wordt niet voor niks afgeraden.

5. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Vanmorgen weer getest maar ditmaal helemaal geen streepje te zien. Ben ongesteeds niet ongesteld. Officieel mag ik zaterdag pas testten dus ik ben benieuwd. Heb er niet veel hoop meer in moet ik eerlijk zeggen..

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    dan was het wrs de pregnyl. Je bent nog wel vroeg hoor. Overmorgen misschien nog een keer testen?

7. chantie07

chantie07 Actief lid

29 jan 2013
    390
    3
    18
    Ik werk
    Hee jippie
    Volgens ziekenhuis is het na 4 dagen uit je lichaam
    Je mag 11 dagen na je punctie testen
    Ongeacht of je pregnyl heb gezet
    Zo is mijn verteld
    Me testen blijven positief dus het kan eg wel
    Lees heel veel verhalen hier op de zw pagina

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Chantie 10.000 IE Pregnyl is niet na vier dagen uit je lichaam. Dat kan medisch gezien niet eens, omdat je met de halveringstijd zit. Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt of een andere dosis hebt gespoten. Voor 10.000 IE staat zo'n dag of 12. Spuit je een lagere dosis, dan is het sneller uit je lichaam. Voor 5000 IE staan zo'n 8-10 dagen, voor 1500 IE is het 3-4 dagen.

Ook heb ik nog nooit gehoord van 11 dagen na de punctie testen. Dit is op zijn vroegst 14 dagen na de punctie, maar over het algemeen twee weken na de terugplaatsing. Op dag 11 na de punctie, zou je drie dagen voor je de minimale testdatum zitten. Hoogst onbetrouwbaar en grote kans op een vals-positieve test door de medicatie.

Maar goed, daar hebben we het in een ander topic ook al over gehad. Ik ben trouwens wel heel benieuwd in welk ziekenhuis je onder behandeling bent, want al jouw regels en adviezen wijken enorm af van de alle andere ziekenhuizen.

9. chantie07

chantie07 Actief lid

29 jan 2013
    390
    3
    18
    Ik werk
    Op 2 januari de pregnyl 10.000 gezet
    Op 14 januari positieve test
    Is 12 dagen na pregnyl die is dan uit je lichaam
    Het halveert per 24 uur
    Bij de een gaat sneller dan bij ee ander
    Loop in umc utrecht als je 11 dagen na punctie geen positief
    Test heb is kans groot mislukt is dit had ik de eerste x ook
    nu op me officiële test dag is me test nog steeds positief

10. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Ik loop ook in het UMC Utrecht en bij mij in het boekje staat dat je 18 dagen na de punctie mag testen. 11 dagen is heel vroeg hoor. Bij mij was 10.000 ie pregnyl nog niet uit m'n lijf.

Maar goed, terug op topic; ritoy, wat ontzettend spannend! Maar het kan nog steeds hoor! Pas als je zaterdag of eerder ongesteld wordt is het mislukt. Ik duim voor je! Jullie hebben het verdient!

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Chantie ik loop al jaren bij het UMC utrecht en heb inmiddels al 5 IVF pogingen ondergaan (tussen 2003 en nu), waarbij de laatste in oktober 2014 en mij is alle keren verteld pas 15 dagen NA tp te gaan testen.

En dat is dus pas 18 dagen na punctie.

Het lijkt mij niet dat ze nu (3 maanden later) ineens zeggen dat het al 11 dagen na punctie mag.
    De punctie is namelijk dag van de "eisprong"(in een natuurlijke cyclus) en dan is 11 dagen later pas 11 DPO, terwijl een gemiddelde LF op 14 dagen ligt.

Ik denk dat je ze inderdaad verkeerd begrepen hebt en dat je nu geluk hebt dat je idd zwanger was ondanks dat je te vroeg getest hebt.
    Ook is 12 dagen een gemiddelde dat pregnyl uit je lichaam is. Bij de een is het met dag 10 al weg en een ander test tot dag 15 nog vals positief door de pregnyl.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Weliswaar geen ervaring met het UMC Utrecht, maar wel 3 IVF pogingen bij een NL regiozkh en 1 poging bij het UZ Gent.

NL: testen op 14d na de TP.
    Gent: testen op 14d na de punctie.

Waar ik vanuit ga bij Pregnyl:
    5.000IE is na ± 8-10 dagen uit je lichaam
    10.000IE is na ±12-14 dagen uit je lichaa
    m

En Pregnyl heeft bij mijn weten een halfwaardetijd van 33u niet van 24u.

Dit is zeker geen absolute wetenschap! Ieder lijf reageert anders. Als je het wilt weten, dan kun je testen. Je ziet dan het pregnyl streepje aflopen en hopelijk weer oplopen.

Maar ik geloof nooit dat het UMC zegt dat je op 11dpo positief zou moeten testen... Dat is stomweg veel te vroeg.

Als je vroeger wilt testen dan de testdatum die je van je ziekenhuis (de meesten van ons dan toch ;)) meekrijgt, dan zou ik persoonlijk testen vanaf 12dpo. In de meeste gevallen zul je dan wat zien.

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Chantie Twaalf dagen na de Pregnyl is heel iets anders dan dat het er na vier dagen al uit is. ;) Je kunt van alles beweren, maar dat is medisch gezien onmogelijk. Als een gyn je dat vertelt, moet je heel hard zien dat je bij een andere arts komt! Maar gefeliciteerd met je zwangerschap, ik hoop dat alles voorspoedig verloopt!

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ritoy Je hebt kans dat het lichte streepje nog door een restje Pregnyl kwam. Maar dat wil helemaal niet zeggen dat het niet gelukt is. Je zit nog niet op je testdatum, het kan best zo zijn dat je HCG nu pas begint op te lopen. Dus nog niet de hoop opgeven!

15. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Te laat Jippie... Chantie heeft in het topic hieronder al aangekondigd dat ze het forum heeft verlaten omdat we allemaal niet aardig zijn tegen haar. Tja, als je onzin verkoopt kun je een terechte tegenreactie verwachten. Beetje volwassen worden hoor. ;)

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ach jee, wat een verlies ;)

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Jammer, inderdaad...;) Ik begon sterk te twijfelen of het allemaal wel echt was, aangezien alles zo enorm afweek van de gangbare regels en protocollen. Ze gaf in een ander topic aan dat ze haar info van een zogenaamde IVF-site had, waarom niet van een arts? Toen er dames reageerden die ook in het UMC lopen, verdween ze ineens van het forum.

Ritoy Heb je nog getest of wacht je tot je testdatum? De 24e, toch? Ik duim voor je!

18. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Jippie ik heb gister ochtend ook nog getest maar die was ook negatief. Ik heb nu maar besloten om gewoon te wachten tot zaterdag met testen. Ik loop mezelf alleen maar gek te maken zo. Elke kid poging die we hebben gehad tot nu toe resulteerde in een menstruatie op dag 13 na de pregnyl. En nu 18 dagen na de pregnyl (16 dagen na kid) ben ik nogsteeds niet ongesteld maar test ik wel steeds negatief. Er zou toch iets moeten zijn heb ik het gevoel..

19. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ik heb wel af en toe een beetje kramp in mijn buik en veel last van gas zoals ik altijd heb als ik ongesteld ben. En iedere keer dat ik voel dat er slijm uit komt denk ik: ja hoor dat is vast bloed. Maar het is tot nu toe steeds melkwit en crème achtig van structuur. Ik weet ook niet meer wat ik moet denken hoor..

20. chantie07

chantie07 Actief lid

29 jan 2013
    390
    3
    18
    Ik werk
    Jammer dat Ik nog steeds aanwezig ben voor jullie ;)
    Als ik zelf maar weet wat ziekenhuis me heeft verteld

Deel Deze Pagina