dag dames, Binnenkort verhuizen we terug naar Nederland en vrees ik dat we weer van voor af aan zullen moeten beginnen met de MMM. Hier in Noorwegen waren we al heel ver, maar het vreselijke nieuws van de MA heeft ons gesterkt in de keuze om terug te gaan naar NL, om dichterbij familie te zijn. Ik heb dus werkelijk GEEN idee hoe het er in NL aan toegaat. Het lijkt me dat de eerste stap de huisarts zal zijn en dat je vanaf daar kunt worden door verwezen naar een fertiliteitskliniek/afdeling. Ik ben vooral heel bang dat ze ons eerst weer IUI gaan laten proberen, omdat dat goedkoper is, terwijl dat behoorlijk kansloos lijkt. Het VUMC lijkt me een goede plek om ons bij aan te melden, maar mogelijk hebben zij een super lange wachtlijst. Wat zijn jullie ervaringen met het VUMC? Zijn de artsen en verpleegkundigen lief en begripvol? Hoe lang zit er tussen het eerste intro gesprek en de behandeling? Of zouden jullie me een ander ziekenhuis aanraden? tnx!!
Ik heb persoonlijk geen ervaring met het UMCUtrecht, maar hoor uit veel verhalen dat het in dat ziekenhuis nummertjeswerk is. Ik zou er zelf in ieder geval nooit heen gaan. Zelf loop ik bij de Antonius Ziekenhuis en ben daar enorm tevreden over! Fijne, lieve artsen en de assistentes zijn ook heel lief. Ze kennen me inmiddels allemaal. De punctie is dan in het Antonius Ziekenhuis en de bevruchting en terugplaatsing in het UMCUtrecht, dus je hebt niet heel veel met het UMC te maken. Bovendien heeft het Antonius geen wachtlijst momenteel! Sterkte!
Ik loop in het VU. Ik ben tevreden over de artsen en verpleegkundigen ik heb niet het idee dat ik een nummertje ben, ookal heb ik geen vaste arts. Wel zijn ze heel erg van de protocollen en dat vind ik wel eens frustrerend! Ik neem aan dat je niet opnieuw iui hoeft te doen, maar gewoon door kan in het traject. Ik kon ongeveer na 6 weken komen voor een intakegesprek en ook weer ongeveer 4 weken erna voor het vervolg gesprek, dat vond ik wel frustrerend, ik dacht dat dat intakegesprek het eerste gesprek was en dat ik dan kon beginnen. Na het tweede gesprek kon ik direct starten en na telefonisch overleg mocht ik al voor het tweede gesprek aan de pil, dus in die zin zijn ze flexibel. Succes met je keuze!
Hai Wij Lopen in het Umc Utrecht bij dr Bos erg vriendelijke vrouwelijke arts, praat in jip en janneke taal dus voor een ieder duidelijk. Wordt daar ook herkent en ja met de 1 heb je meer dan de ander. Rikki is een lieve verpleegkundige die er vaak in het weekend is/ sterkte
Wij lopen ook in het UMC Utrecht. Ben totaal geen nummertje. Voel me welkom, men helpt me goed, men legt goed uit en neemt de tijd. Heb nu twee FA-en waar ik een aantal keren ben geweest. Al met al zeer goede ervaringen.
Dankjulliewel! Hier hebben we super lieve en begripvolle artsen en vooral de verpleegkundigen zijn geweldig. Dus het is heel fijn om te weten dat er goede opties zijn. Aangezien alles onder werktijd moet en ik in amsterdam zuid zal werken is vumc vast makkelijker...maar antonius en umcu zijn weer dichterbij huis... Heb je trouwens wel vrije keuze of bepaalt de zorgverzekering waar je in behandeling kan?
Wij hebben 1 ivf bij het VU gehad (en meerdere ivf behandelingen in een ander ziekenhuis). Wij konden snel beginnen bij het VU. Ik vond de artsen aardig en deskundig overkomen. De verpleegkundige tijdens de punctie ook. Maar tijdens het telefonisch spreekuur vind ik veel verpleegkundigen snel antwoorden en niet altijd goed luisteren (dit geldt niet voor iedereen maar wel voor een paar). Dit was ik anders gewend tijdens de behandelingen die ik daarvoor bij een ander ziekenhuis heb gehad. De huisvesting is ook niet super, verder wel goede behandelresultaten (al waren die van ons niet anders dan bij de vorige behandelingen elders). Verder denk ik niet dat je helemaal weer overnieuw moet beginnen met iui, ik zou duidelijk aangeven welke behandelingen je al hebt ondergaan.
hier goede ervaringen met het umc utecht. twee mooie kindjes gekregen vanuit 1 ivf-poging en daarvan nog steeds twee cryo's over, dus succesverhaal. Helaas voelde ik met wel behoorlijk een nummer (niet bij de fert. arts, maar die zie je in het traject zelf niet meer, helaas). Maar dat scheelde me weinig. Wij gingen voor het resultaat en daar hebben ze niet in teleurgesteld. Voordeel van het umc ook: totaal geen wachtlijst! Na groen-licht van de fert. arts kun je gelijk je volgende cyclus beginnen.