Hoi lieve lezers, Ik ben nu een half jaartje gestopt met de pil en we zijn nu sinds begin van de maand officieel serieus begonnen met onze kinderwens. 1 november was mijn 1e ongesteldheids dag. Op de vruchtbare dagen geklust (ook daarna nog, hihi). Ik heb al allemaal gekke kwaaltjes gehad, die ook weer verdwenen... (probeer in gedachten te houden dat ik mijzelf voor de gek hou) Maar nu... Ik heb een cyclus van 28 dagen. Dus 28 november was mijn NOD. Het is nu ondertussen al 11 december en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ik ben dus al 14 dagen overtijd!!!!! Jullie zouden denken, dan ben je zwanger! Maar mijn zwangerschapstesten zeggen dus dat het negatief is. Ik word een beetje gek van mijn onzekerheid. Ik denk dat ik maandag even naar de dokter ga... Wat denken jullie? Iemand ervaring?
Hoe weet je zeker dat je je vruchtbare dagen hebt gehad? Gebruik je ovulatietesten of temperatuur je? Want dat zijn namelijk de enige twee echte methoden die aangeven wanneer je vruchtbaar bent (geweest). Vaak denken vele met een cyclus van 28 dagen zit mijn eisprong ongeveer op dag 14. Dit hoeft helemaal niet waar te zijn. Het is zelfs vaker niet waar dan wel waar. Als je niet zeker weet wanneer je vruchtbare dagen zijn geweest dan vermoed ik dat je ze pas veel later hebt gehad. Ben benieuwd! Succes!
Je bent pas een half jaar met de pil gestopt. Het wil dan nog wel eens voorkomen dat je plots een uitschieter hebt in je cyclus. Je kunt t ook pas over overtijd spreken als je zeker weer wanneer je eisprong is geweest door middel van temperaturen of ovulatietesten. Dus wanneer was je ovulatietest positief of heb je een temperatuurkaartje? Een app of calculator, banner of kalender is totaal onbetrouwbaar in het bepalen van je eisprong. Deze gaan uit van een gemiddelde en kunnen niet in je lichaam kijken. Tevens doet je lichaam ook echt niet wat een app, banner, calculator of kalender zegt dat die moet doen. Ik denk dus dat je eisprong veel later is geweest dan je denkt en misschien ben je dus nog niet overtijd.
Ik was 4 jaar geleden ook 2 weken overtijd. Op de 14e dag overtyd had ik opeens een lichte positieve test. Achteraf bleek dat ik mijn ei 2 weken later heb gehad, terwijl ik altijd een regelmatige cyclus had. Dus de dag dat ik positief testte was dus gewoon 14dpo
Hoi allemaal, dankje voor alle reacties. Mijn cyclus is vanaf ik stopte met de pil gelijk al 28/29 dagen. Ja ik heb gelijk een ovulatietest gebruikt. Mijn eiersprong was op dag 15, toevallig 13e ook geklust en 16e 18e en later ook nog een paar keer. Ik drink best weinig in verhouding want ik moet te vaak plassen. Ook heb ik vage zijsteken ene keer links andere keer recht. En ik ben moe. Ik kan de hele dag wel slapen.
Als je klachten hebt van een zwangerschap dan maak je hcg aan en dan zouden je testen positief moeten zijn. Denk dat je nog aan het ontpillen bent
+1 En een positieve ovulatietest is geen garantie dat je eisprong ook echt plaatsvindt. Het kan dus best zo zijn dat je een cyclus overslaat of dat je eisprong toch later is geweest. Bij 14 dagen overtijd had je in het geval van een zwangerschap al echt wel een duidelijke positieve test gehad.
Klopt. Een positieve ovulatietest geeft ook niet de eisprong zelf weer, maar slechts een LH-PIEK welke de eisprong in gang gaat zetten. Maar dat hoeft dus niet perse te gaan gebeuren. Het wil ook voorkomen dat een eisprong niet plaatsvindt na een positieve test. Dan volgt er vaak een tijd later opnieuw een LH-PIEK. En inderdaad, bij zwangerschapssymptomen moet je al dusdanig veel HCG aanmaken dat dit zichtbaar is op een zwangerschapstest.
Helaas zijn er meerdere meiden, waaronder ik, bij woe een ovulatietest positief kan worden zonder dat er daadwerkelijk iets springt. Als het echt zo is dat je zolang overtijd bent en vage steken in je zij hebt dan zou ik dus eerder aan een persisterende follikel denken (lees: dominante follikel die niet springt maar een cyste is geworden). Verdwijnt vanzelf weer.
Negatieve Test en Toch Zwanger..???... & bloedtest negatief, maar toch zwanger? wie heeft dit mee gemaakt? | Babybrabbel Hier zitten zelfs vrouwen die nooit een positieve zwangerschapstest hebben mogen ervaren, maar toch echt zwanger waren, maar dit komt echter wel heel weinig voor. Hier wat handige links, met bewijs dat het zeker voor kan komen helaas. Ik zit momenteel in het zelfde schuitje, waarschijnlijk heb ik een late eisprong gehad en ben ik toch zwanger volgens de dokter of een miskraam, als het over 2 weken nog het zelfde is dan gaat de huisarts een bloedtest doen.
Ga je nu zelfs met een miskraam gooien zonder dat je ooit een positieve test hebt gehad? Triest! Van een miskraam spreek je pas als je een positieve test hebt gehad. Maar blijf er vooral in geloven dat je zwanger moet zijn, dan praat je je vanzelf een schijnzwangerschap aan. Want zo te lezen zoek je van alles om maar te "bewijzen" dat je zonder positieve test en met een negatieve bloedtest toch zwanger moet zijn en zelfs een miskraam kunt hebben. Met andere woorden: als de dokter een bloedtest zou doen en die blijkt negatief, dan geloof je nog dat je wel zwanger moet zijn ofwel een miskraam hebt gehad. En dat van je huisarts vind ik erg vaag. Als hij ook meent dat je zwanger bent, had hij je al lang doorverwezen naar een verloskundige. Maar het feit dat hij dat niet doet, duidt erop dat ook je huisarts niet gelooft dat je zwanger bent en dat hij daarom zegt dat je nog maar twee weken moet wachten. Jij wenst volgens mij echter niet te horen dat je nog niet zwanger bent, dus maak jij er van dat de huisarts ook gelooft dat je zwanger bent.... Ik zou een afspraak maken met een verloskundige als je zo zeker weet zwanger te zijn. Wat houdt je tegen? Je krijgt dan ook een echo en kunt dan met eigen ogen zien wat er in je lichaam al dan niet gaande is. Een echo moet je wel geloven.
Whaha wat een apart verhaal.. Je hebt t over een miskraam terwijl er geen zwangerschap is vastgesteld. Enig idee wat je jezelf aandoet? Je hebt duidelijk geen idee waar je t over hebt.. En je huisarts heeft je met een smoes weggestuurd om t nog even asn te kijken.
Posts op een ander forum zou ik als wetenschappelijk opgeleid persoon nou niet direct "bewijs" willen noemen . Zonder positieve test (urine of bloed) zou ik er gewoon vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Als de HA echt zou denken dat je zwanger bent is er geen enkele reden om pas over twee weken een test te doen en niet gewoon nu... Dat geldt overigens ook voor TS, is er bij jou nog nieuws? Het valt mij hier op het forum wel vaker op dat sommige vrouwen bijna graag een miskraam "willen" hebben. Ik vind dat altijd heel vreemd... bij het minste of geringste wordt er al geroepen vroege MK of biochemische zwangerschap. Dames ik kan jullie vertellen, ik heb een BBZ gehad en als ik de keus had was ik in de 19 maanden dat we nu actief bezig zijn liever nog nooit zwanger geweest hoor! Het is geen trofee ofzo om een positieve test te hebben "ook al gaat het mis". Ik heb er psychisch in ieder geval echt een klap van gehad.
Erg he.. Ze hebben geen idee waar ze t over hebben. Het is geen troffee die je in je kast zet. Het maakt je met de grond gelijk. Maar ja blijkbaar praten mensen zichzelf graag iets aan. Iets met aandacht of zo..
Boy the wat een miskraam heb je volgen mij met een positieve test op of na nod. Veel zeggen ook een miskraam bij positieve est voor nod
Lieve mensen, ik geef alleen aan wat de huisarts mij heeft meegedeeld, Ik denk namelijk zelf niet dat ik een miskraam heb en daarbij ook niet dat ik zwanger ben. De vraag was ook aan de dokter of dat het gewoon een overgeslagen cyclus is of is er meer gaande (met betrekking onvruchtbaarheid of minder vruchtbaar zijn), zij zei tot mijn verbazing het vorige. Ik ben niet bezig met zwanger worden, zoals vele van jullie, als het komt is het welkom. Daarbij zou ik zeker nooit een miskraam willen ervaren en wens het ook echt niemand toe.
Haha jij bent ook niet helemaal oordeel loos. Ik ben niet (zoals jij waarschijnlijk was) bezig met zwanger worden. Ik hoef ook zeker nog niet zwanger te zijn, mijn vraag aan de dokter was dan ook waar mijn symptomen vandaan komen omdat ik niet zwanger ben. Ik had graag een bloedtest gewild omdat er dan op verschillende dingen kan worden getest en juist dingen zouden kunnen worden uitgesloten. Maar oordeel gerust verder!