Dit is mijn 3e ronde sinds ik gestopt ben met de pil. Nu heb ik ook voor de 3e maand op rij ovulatiepijn. Opzich handig want je weet precies wanneer je ei springt. Anderzijds is het zo'n vervelend/pijnlijk en zeurderig gevoel. Ik ben daarom benieuwd of er meer dames zijn die dit hebben. De dagen voor m'n eisprong voel ik af en toe al lichtjes een zeurend gevoel in m'n (linker of rechter) eierstok. De dag van eisprong word dit gevoel veel erger en is het ook echt hinderlijk! Alsof het eitje letterlijk op knappen staat zoveel spanning staat erop. Tot het eitje gesprongen is.. Dan is de pijn gelijk over/de druk/spanning eraf. Ik lees ook op internet dat eventueel verklevingen pijn kunnen geven. Dan maak ik me toch wel weer een beetje zorgen. Ben dus benieuwd wie dit herkend!
Hier ook last van. Ene maand voel ik niks, soms heel lichtjes en heb ook soms een eisprong waar ik echt last van heb, laatst dagenlang achter elkaar. Zeurend, echt het gevoel dat het follikel op knappen staat (wat ook zo was, loop bij de gyn). Heel hinderlijk, maar als ie gesprongen is, is de pijn weg. Hopelijk springt je ei snel!
Heel herkenbaar. Altijd veel ei-groeipijn gehad. Zover ik weet hebben best wel wat vrouwen dit, dus het lijkt me niks om je zorgen over te maken ☺️
Fijn om te horen dat het toch wel vaker voorkomt. Kon zo even geen (recent) topic hierover terug vinden. Haha en inderdaad er zijn geen goedkopere ovulatietesten. Dat is wel handig.. maar fijn is anders!
ik heb het ook altijd, maar dan gewoon 3 á 4 uur kromliggen van de pijn zo'n 2 dagen voor mijn eisprong daadwerkelijk plaatsvind
Klopt inderdaad, en ga er zelf vanuit dat zodra de pijn/druk weg is dat het eitje dan gesprongen is. Dan zit ik inmiddels al over de 24 uur heen na een positieve ovulatietest. Om het helemaal zeker te weten zou ik nog moeten temperaturen maar dat hoeft voor mij niet. Was alleen benieuwd of er meer vrouwen zijn die zo'n pijn hebben. De laatste uren deed zo'n pijn dat het gewoon hinderlijk was! Goed om te horen dat er veel meer vrouwen zijn die dit hebben en dat het dus niet iets geks is. M'n vriendinnen keken me namelijk vragend aan toen ik vertelde zo'n pijn te hebben. Zij voelen helemaal niks rondom de ovulatie.