Ovulatiepijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sweety28, 12 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Dit is mijn 3e ronde sinds ik gestopt ben met de pil.
    Nu heb ik ook voor de 3e maand op rij ovulatiepijn.
    Opzich handig want je weet precies wanneer je ei springt.
    Anderzijds is het zo'n vervelend/pijnlijk en zeurderig gevoel.
    Ik ben daarom benieuwd of er meer dames zijn die dit hebben.

De dagen voor m'n eisprong voel ik af en toe al lichtjes een zeurend gevoel in m'n (linker of rechter) eierstok. De dag van eisprong word dit gevoel veel erger en is het ook echt hinderlijk! Alsof het eitje letterlijk op knappen staat zoveel spanning staat erop. Tot het eitje gesprongen is.. Dan is de pijn gelijk over/de druk/spanning eraf. :(

Ik lees ook op internet dat eventueel verklevingen pijn kunnen geven. Dan maak ik me toch wel weer een beetje zorgen.
    Ben dus benieuwd wie dit herkend!

2. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Hier ook last van. Ene maand voel ik niks, soms heel lichtjes en heb ook soms een eisprong waar ik echt last van heb, laatst dagenlang achter elkaar. Zeurend, echt het gevoel dat het follikel op knappen staat (wat ook zo was, loop bij de gyn). Heel hinderlijk, maar als ie gesprongen is, is de pijn weg. Hopelijk springt je ei snel! :D

3. Linn81

Linn81 Bekend lid

12 okt 2014
    753
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Altijd veel ei-groeipijn gehad. Zover ik weet hebben best wel wat vrouwen dit, dus het lijkt me niks om je zorgen over te maken ☺️

4. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Hier ook! Ook dagen ervoor al..

5. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hier ook hoor. Geen zorgen! Goedkopere ovulatietest heb je niet ;)

6. Memommy

Memommy Actief lid

10 dec 2016
    209
    2
    18
    Heel normaal hier ook

7. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Fijn om te horen dat het toch wel vaker voorkomt.
    Kon zo even geen (recent) topic hierover terug vinden.
    Haha en inderdaad er zijn geen goedkopere ovulatietesten.
    Dat is wel handig.. maar fijn is anders! ;)

8. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    ik heb het ook altijd, maar dan gewoon 3 á 4 uur kromliggen van de pijn zo'n 2 dagen voor mijn eisprong daadwerkelijk plaatsvind

9. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Vaak is de pijn nog van de groeispurt op het einde en niet van de eisprong zelf

10. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Klopt inderdaad, en ga er zelf vanuit dat zodra de pijn/druk weg is dat het eitje dan gesprongen is. Dan zit ik inmiddels al over de 24 uur heen na een positieve ovulatietest. Om het helemaal zeker te weten zou ik nog moeten temperaturen maar dat hoeft voor mij niet. Was alleen benieuwd of er meer vrouwen zijn die zo'n pijn hebben. De laatste uren deed zo'n pijn dat het gewoon hinderlijk was! Goed om te horen dat er veel meer vrouwen zijn die dit hebben en dat het dus niet iets geks is. M'n vriendinnen keken me namelijk vragend aan toen ik vertelde zo'n pijn te hebben. Zij voelen helemaal niks rondom de ovulatie.

Deel Deze Pagina