hallo wie kan mij vertellen vanaf hoeveel weken je naar de verloskundige mag. ik weet het niet! bedankt
Hangt af van je VK. Meestal rond de 8 weken i.v.m. eventueel prenataal onderzoek. Vaak vinden ze het wel prettig als je op tijd belt zodat zij hun planning kunnen maken.
Dat verschilt per VK. De ene wil de intake al met 8 weken houden, zodat je geïnformeerd kan worden over prenataal onderzoek. De ander wil dat je pas met 10 weken belt. Kijk even of de VK die je op het oog hebt een site heeft, daar staat het vaak wel op. Of bel gewoon, dan kun je het vragen.
even bellen, en ook naar je huisarts, het is wel handig als ze je naam vast weten en je huisarts weet dat je zwanger bent in verband met medicijnen die hij eventueel voor wil schrijven als je ziek wordt. Ik moet bekennen; Ik zelf ga donderdag beiden eventjes bellen, dan is de dame van moeders voor moeders geweest (die mogen pas testen met 5 weken) en heb ik weer dat extra zekerheidje, dat ik toch ECHT zwanger ben hoewel de testen duidelijk waren hoor
zou het niet weten ik ga morgen naar de gynaecoloog en vermoed dat ik lang niet zo lang zwanger ben als mijn banner zegt i.v.m een bloedinkje 3 weken geleden.vorige keer was ik 5 weken zwanger bij mijn eerste inwendige echo
gewoon nu al bellen om een intake afspraak te maken, dan hoor je gauw genoeg hoe jouw vk "werkt"... succes
Ik heb zelf met 5 weken gebeld en mocht met 10 weken voor een intake komen. Meestal rond de 9 of 10 weken dacht ik maar ik zat in de vakantietijd. Een week later, met 11 weken had ik een echo. Succes!