Heet bad en (misschien) zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angel Eyes, 13 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Gewoon ff een vraagje. Ik ben gek op een lekker heet bad. Maar nu heb ik weleens gelezen/gehoord dat als je net pril zwanger bent dat je dan beter niet in een heet bad kunt zitten omdat dat een miskraam op zou kunnen wekken. Eerst dacht ik dat dat wat overdreven was, maar ik hoor het steeds vaker.

Hoe gaan jullie daar mee om als je bijvoorbeeld twijfelt of je zwanger bent en je wilt in een heet bad.

Ik heb overigens vandaag lekker in een warm bad gezeten alleen niet zo dampend heet als normaal.

2. kelly26

kelly26 Actief lid

28 jul 2006
    166
    0
    0
    gelderland
    he angel,

volgens mij is dat omdat de vrucht zijn of haar eigen lichaams temp nog niet kan regelen dus als je te warm in bad gaat wordt het vruchtje te warm, ik weet alleen niet of dit tot een mk kan komen ik denk het haast wel
    xx

3. Angel Eyes

ik heb ff gegoogled en kwam dit tegen
    http://www.zwangerstraks.nl/saunasenhitte.php

Sauna’s, hitte en zwanger worden

Hete baden en sauna´s zijn schadelijk voor de manlijke vruchtbaarheid. Hitte remt de spermaproductie. Vandaar dat de zaadballen in een zak buiten het lichaam hangen. Het houdt ze koel: zo´n 33 tot 34°C. Dat is nodig voor een goede zaadaanmaak.

Vrachtwagen- en taxichauffeurs hebben een verhoogde kans op onvruchtbaarheid doordat hun zaadballen niet vrij hangen maar op de warme stoelzitting tussen de benen liggen te broeien. De temperatuur van de balzak is zo voortdurend te hoog. Dat remt de zaadaanmaak.

Voor vrouwen is oververhitting ook niet goed, maar vooral na de conceptie, in het begin van de zwangerschap. Er zijn aanwijzingen dat bijvoorbeeld koorts de kans op een aangeboren afwijking verhoogt. Ook door saunabezoek kan de lichaamstemperatuur oplopen. Daarom is het voor manlijke én vrouwelijke kinderwensers om niet langer dan tien minuten in de sauna te blijven.

4. Franca

Franca Lid

19 jul 2006
    65
    0
    0
    drogiste
    Noord-Brabant
    Hoi hoi

Ik heb er toevallig wat informatie van dus bij deze:
    Als je in bad gaat, laat de tempratuur dan niet hoger zijn dan 37 graden.
    Dit omdat hogere tempraturen je bloeddruk verlagen en niet ideaal zijn voor de baby.
    De volgende badolieen kun je beter niet gebruiken omdat deze de menstruatie kunnen bevorderen en het samentrekken van de baarmoeder kunnen opwekken nl:
    basilicum,laurier,salie,kruidnagel,kamfer,venkel,jeneverbes,majoraan,
    mirre,roos,rozemarijn,tijm. Dit geldt ook voor massageolie.
    Probeer ook in het begin van de zwangerschap kamille en lavendel te mijden, zeker als je als eens een mk hebt gehad.
    Dus gewoon lekker in bad gaan met een amandelbadje ofzo!

Veel liefs Franca

5. Angel Eyes

Franca dank je wel voor je info.
    Het is me duidelijk. Ik heb gewoon douchegel erin egdaan, en niet te heet gemaakt. Maar in bad gaan is gewoon zo vreselijk lekker af en toe, dus ben blij dat het gewoon kan.

6. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hay Angel Eyes,

Goed idee trouwens, even lekker in bad.
    Even proberen te ontspannen in deze spannende tijd.

Voor jouw nog 2 dagen hè, dan kan je testen! Spannend!

Voor mij nog iets langer, maar ik kan aan bijna niets anders denken. Mijn vriend zegt te "voelen" dan ik zwanger ben. En het gekke is... na alle kwaaltjes van afgelopen maanden (en steeds loos alarm), voel ik deze keer juist helemaal niks...... :(

Succes.
    XXAnna

7. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    oh dat heb ik nooit geweten :confused: (dan hebben wij ook geen bad)
    :) :) :) :)
    maar zo zie je maar
    we leren hier ook nog

liefs samantha

@ angel eyes spannend en ik duim mee voor een positest [-o<

8. Angel Eyes

Nou Anna, mijn vriend is dus nu ook voor het eerst echt overtuigd van het feit dat ik zwanger ben :rolleyes: Ikzelf heb al twee keer eerder de overtuiging gehad.
    Ik heb al gezegd ga daar niet vanuit dan valt het alleen maar harder tegen. Hij zegt ik voel het gewoon. Maar ik heb mezelf net leeg gespuugd na het eten, had vanmiddag een roze bloeding en krampen welke beiden verdwenen zijn.

Dus logischerwijs zegt ie net " zie je nou wel" :)

Ik ben heel benieuwd

Dus inderdaad superspannend.

9. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Angel, wat is dat toch met die mannen? Ik loop elke maand te zenuwen en mijn vriend houdt me met beide benen op de grond. Nu weet hij zeker dat zijn baby in mijn buik zit!!?? Hij zegt dat hij heel sterk dat gevoel heeft. En ik zeg hem steeds dat hij me niet gek moet maken, dan ben ik straks zo teleurgesteld!

En jij hebt net gespuugd?? Dan ga je toch verder denken hè?
    Ik voel helemaal niks. Alleen af en toe wat krampjes in mijn buik en het valt me op dat ik nog helemaal geen bruinverlies heb. Dat heb ik normaal vrij snel na de eisprong. Nu blijft het helder wat eruit komt......

Ik zal voor je duimen meis.
    XXAnna

10. Angel Eyes

Nou hier dus precies hetzelfde. die twee keren dat ik zo overtuigd was, hield hij mij met beide benen op de grond. Nu moet ik dat met hem doen.. hahaha

Maarre ik heb al ruim een week af en toe ongi achtige krampjes in mijn baarmoeder, de laatste paar dagen dik wit slijm, en ik ben darmpatient en mijn darmen zijn altijd aanwezig maar ik heb de afgelopen week ELKE DAG onwijze pijn gehad. normaal heb ik elke dag een beetje pijn. Ontlasting komt gewoon niet op gang ofzo......

verder zijn de buitenkanten van borsten een soort van beurs ofzo.

tsja of mijn lichaam houdt me voor de gek, binnenkort weet ik meer.

ennuh ik zal ook zeker voor jou duimen..

11. Floor

Floor Actief lid

21 apr 2006
    355
    0
    0
    Angel Eyes, ik hoop voor je dat je mannetje gelijk heeft!
    Een bad is altijd lekker hè. Zo ontspannend, ik kan er volop van genieten.
    Nu helaas even niet ivm een tattoo, maar zodra het weer kan neem ik een duik :p

12. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Goh, van dat hete bad wist ik helemaal niet. Bij mijn eerste zwangerschap ging ik soms 2x per dag in een heet bad. Het eerste dat ik deed nadat ik een positieve test had was lekker badderen!

Maar goed, mijn VK zei wel dat een miskraam (als het eenmaal is ingenesteld) niet zomaar opgewekt wordt. Als het goed zit moet je wel hemel en aarde bewegen om het eruit te krijgen, dus zou ik wel voorzichtig doen met te heet badderen (vooral rondom een eventuele innesteling), maar er wel gewoon lekker van genieten!

13. droom

droom Actief lid

25 jul 2006
    353
    0
    0
    Heel fijn deze info. Ik wilde namelijk net een lekker warm bad gaan nemen. Heb de knop maar even naar 38 terug gedraaid. Ja je weet het nooi toch??

Gr Droom

14. droom

droom Actief lid

25 jul 2006
    353
    0
    0
    Vond het warme water helemaal niet lekker, echt iets nieuws voor mijn.... Heb al een tijdje last van mijn buik en in bad werd het erger.

Ik heb trouwens net even op het onderdeel gekeken van de vk en daar staat dat je best in een heet bad mag of in de sauna. Je kunt hier GEEN miskraam van krijgen!!!!

Gr Droom

15. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    dat dacht ik ook. Het is wel slimmer als je nog nooit naar een sauna bent geweest om dan voor het eerst te gaan. Maar was laatst nog in de sauna en kwam daar een dame tegen die 6 maanden zwanger was. Denk dat veel dingen negatieve invloed kunnen hebben maar als je daar allemaal op moet gaan letten dan heb je geen leven meer denk ik. Gewoon lekker doen waar je zin in hebt en wel met mate zoals alles. Ik heb nog geen bad, maar ga wel lekker douchen (nog geen thermostaatknop dus ik weet niet hoe warm ik douch).

Deel Deze Pagina