Hallo allemaal, Ik heb even een vraag waar ik niet uitkom, misschien willen jullie meedenken. Vandaag ben ik 5,2 weken zwanger en wilde voor de foto graag een 3+ test van clearblue. In de beschrijving staat dat je voor een juiste termijnindicatie ochtendurine moet gebruiken. Nu wil het dat ik 's nachts 2à3 keer er uit moet om te plassen. Nou heb ik zelf een theorie dat als je niets drinkt dat dat voor de concentratie HCG in je urine van de plas erna niet zou moeten uitmaken. HCG wordt er tenslotte door je nieren aan toegevoegd lijkt mij en gaat zich niet vermeerderen als het langer in je blaas blijft zitten zoals bacteriën misschien wel zouden doen. Voorbeeld van mijn theorie: je plast om 2 uur 's nachts en om 4 uur 's nachts maar drinkt de hele nacht niets. Dan is de concentratie HCG om 2 uur ongeveer hetzelfde als 4 uur. Helaas kwam uit de test vannacht om 4 uur (nadat ik om 2 uur ook had geplast) nog steeds 2-3 weken. Zou de concentratie HCG dan toch hoger zijn geweest als ik bijvoorbeeld 6 uur lang niet had geplast? Ik vind het altijd leuk om dit soort dingetjes te begrijpen, maar kom er helaas met google niet uit. Misschien willen jullie meedenken?
Ik zou gewoon een paar dagen wachten. Met 5.2 zit je net wel net niet op de goede termijn. Het heeft niet alleen met de concentratie urine te maken maar met de aanmaak van hcg. De een maakt sneller aan als de ander.
Ik heb precies hetzelfde. Zit ook op de grens en vanochtend 2-3 weken. Had zelf nu ook 3+ verwacht. Over twee dagen weer een testje doen.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik maak me niet zo heel erg zorgen over de 2-3. Bij het uit elkaar halen van de testen zag ik wel dat het lijntje opgelopen was. Ik ben zeker van mijn eisprong i.v.m. IUI. Ik vroeg me alleen af hoe het zit met concentratie HCG in urine.