Ze wil geen fles meer...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toet, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hoi,

Sophie heeft weer wat nieuws...ze wil geen fles meer,vooal de fles van 19.00 een paar slokken en dan slaat ze hem weg,maar als ik het op een lepel geef moet ze het wel en is die 210/7 met 3 scheppen rijstebloem zo op...iemand een idee wat ik kan doen?

Groetjes,

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij Justin ook al! :confused: :( gisteren de laatste fles maar 30 cc bambix gehad (een uurtje daarvoor wél 60 cc bambix als toetje gekregen) maar werd vanochtend gewoon net als altijd rond 6 a half 7 wakker. :confused: En net dus ook maar 60 cc ofzo.. Betekent dit dat ze dwars zijn of dat ze geen fles meer nodig hebben?

3. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Dat vraag ik mijn nou dus ook af...!
    Ben benieuwd...zijn wel van ongeveer de dezelfde leeftijd...

Groetjes,

4. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Bink wil bijna helemaal geen fles meer en het "vaste" eten gaat ook met moeite. Op het CB van de week vertelde ze dat Bink zeker 600 ml opvolg melk nodig heeft! Dat haalt hij echt nooit ... misschien zo'n 200 cc maar meer niet.
    Ik maak me er ook niet druk om .... Niet eten? Dan niet! Zorg wel dat hij genoeg vocht binnen krijgt.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat is apart Toys, want ik had juist begrepen dat ze nu nog maar máximaal 600 cc opvolgmelk mogen hebben.

Hier hetzelfde verhaal trouwens, die avondfles gaat er nog maar moeilijk in, met een beetje geluk de helft maar meer lukt echt niet meer.
    Is ook wel logisch denk ik, aangezien ze steeds meer vaste voeding krijgen en de melk niet meer de hoofdvoeding is (ze zitten hier ook wel goed vol van het avondeten en dan past er natuurlijk niet veel melk meer in)

6. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hier net zo, Cecile wil haast niks meer weten van de avond fles.
    Het gaat er met moeite in en het gaat ook niet op.
    Ze begint wild nee te schudden en te huilen als ik weer met de fles kom, snap het ook niet helemaal waarom ze het niet meer eens wil. Een paar slokjes en is ze er ook alweer flauw van.

7. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hier thuis nog maar 2x melk ('sochtends pap 210/7 en bambix, en bij de boterham 150/5) Op het kdv krijgt ze 'smiddags nog 150/5 extra. Maar aangezien ze thuis niet taalt naar die '3e'fles wil ik nu sap bij het brood geven en dan 's middags melk en een koekje.

Ik denk dat het gewoon weer een regelperiode is, gewoon in meegaan als ze verder goed eten. Fayley is een vreetbuil: 1,5-2 broodjes, 1-2 stuks fruit, avondeten met de pot mee zo'n 3-4 opscheplepels en (veel) yoghurt/danoontje.

8. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    @Caithlin79

Inderdaad! Maar ik vind het toch raar. Maximaal 600 cc, maar wat moeten ze minimaal aan opvolgmelk binnen krijgen op deze leeftijd?

Ach ... ik zie het wel. Als hij geen melk wilt dan niet. Ga er geen drama van maken. Hij wilt zelfs de pap niet... heb het idee dat alles waar opvolgmelk in zit hij niet wilt.

9. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    TOYS kan ook inderdaad zo zijn dat hij echt de opvolgmelk niet lekker vind. Had mijn oudste dochter ook. Die wilde er helemaal niks van weten. Dus ben ik overgstapt na de volle melk en verse yokidrink.

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Was het niet minimaal 300 cc melk en minimaal 500 cc vocht?
    Ik weet het niet zeker hoor.

11. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    @AnnaS

Ja zou kunnen maar de eerste maand ging het erin als koek ... Zal wel heel raar zijn als hij het na een maand opeens niet lekker meer vindt.
    Ik kijk het nog even aan. Hij is ziek geweest en ligt het daaraan ..... of het is een periode.

Geef jij naast de volle melk en Yokidrink nog vitamine D?

12. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik gaf inderdaad vitamine D naast de melk en de yokidrink.

Wat ik mij afvroeg he? Cecile krijgt dus smorgens bambixpap moet ik dat ook als een fles mee rekenen? Ze eet niet alle pap op, laat staan dat ik heel zo,n bordje op moet eten zit ik ook propvol. Maar ze laat ongeveer een kwart staan.

13. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ja een bord pap telt ook als fles.
    Ik maak altijd een bord pap van 180/6 opvolgmelk. Dit is ook de hoeveelheid die hij normaal krijgt, dus gewoon melk uit de fles.
    Maar dat Cecile drie kwart op eet vind ik knap hoor, helemaal niet slecht. Anders geef je sochtends alleen melk als ze de pap niet wilt?

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij hebben besloten om Justin nu iig s avonds gewoon fv te geven zonder bambix.. Hij komt ook net aan t minimale (=idd 300) ;) voor de rest eet hij als n wolf hoor..

15. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    meiden

tamer had dat ook. Rond de 9 mnd wilde hij geen fles meer. heb zelfs een dag gehad dat hij alleen maar risjtebloem wilde hebben met een lepel en dat had hij zo op. ROnd de 10 mnd ben ik gestopt met de fles, over gegaan op een fles met rietje en pap gegeven met een lepel en dat gaat tot nu toe perfect. Ik had echt alles geprobeerd. Maar hij bleef koppig zijn.

16. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ben ik weer :( ze wil nu ook de middag fles niet meer,die fles is totaal niet meer interessant...en als ik het met een lepel geef blijf dat mondje maar open gaan...maar dat is volgens mij ook niet de oplossing :(:

Ze krijgt nu

s'ochtends 180/6 met 6 scheppen bambix ( bordje pap dus ) deze is zo op!

s'middags boterham ( gaat nog niet altijd geweldig ) en dan maak ik nog 150/5 fles ( met moeite gaat ie redelijk op :( )

Rond 15.00 fruit

Rond 17.00 100-200 gram groente ( vaak een potje ) met toetje 50-100 ml

Rond 19.00 210/7 en 3 schepjes rijstebloem vanille ( slurpte ze altijd zo op,nu dus niet meer :(

Iemand een idee? hoe verder?

Groetjes,

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Probeer dan s de avondfles met gewone fv te doen ipv met nutrix oid.. Justin dronk deze wel voor ruim de helft weg. Ik denk omdat ze idd al zoveel eten, dat ze weinig trek over hebben..

18. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik denk zelf ook dat Sofhie zoveel binnen krijgt dat ze al heel duidelijk aangeeft dat ze echt niet meer moet.
    Vaste voeding vult veel meer dan wat vloeibaar is.
    Ik denk dat gewoon zo moet laten en gewoon voor zorgen dat ze dan wel voldoende drinkt.
    Ik had net zo met mijn oudste dochter ik dacht dat ze niks at maar als je eigenlijk alles bij elkaar opteld wat naar binnen gaat op zo,n dag dan is dat voor zo,n heel klein maagje al heel erg veel!
    Maar goed en de fles was altijd al een dram bij de oudste en Cecile drinkt nauwlijks een fles leeg en ze leeft nog hoor! :D En groeit ook gewoon lekker goed! Vocht is het belangrijkst wat ze nodig hebben. Als ze een jaar of twee zijn krijg je een leeftijd dat ze echt werkelijk waar op lucht leven en alleen maar de lekker dingen willen. Echt heel frustrerend.

19. christina

christina Niet meer actief

Hier nog een die om 18.30u de fles niet meer wil. Ik bied dan 200 aan (180+6), de ene keer drinkt mijn dochter er 100 cc van en dan maak ik van de rest een papje met Nutrix. De volgende keer houd ze de kaken stijf op elkaar en draait haar hoofd weg. Wel laat ik haar zien dat ik de baas ben en na enig aandringen eet ze toch wel van de lepel. Het rare is dat ze wel water drinkt als ik het aanbied. Ben er wel van bewust dat vroeg of laat die fles er toch afgaat. Ze eet wel goed de boterham en de warme hap. Warme hap een heel potje en nog een smikkeltoetje van AH. Ik heb ook bij het CB gevraagd hoeveel melk maximaal, er werd mij toen gezegd maximaal 600 cc aan melkprodukten, dit is inclusief toetje! Ik maak me er niet druk om. Als ze honger heeft geeft ze het vanzelf aan. Mijn dochter is nu 9 maanden.

Deel Deze Pagina