Hoi, Dit is de eerste keer op deze site. Ik ben totaal niet handig met computers dus ik hoop dat ik het goed doe. Maar ik wilde graag reageren op dit berichtje! Ik ben inmiddels 33 jaar. IK ben begonnen met de pil toen ik 15 was omdat m'n menstruatie heel onregelmatig was. IK ben 17 jaar aan de pil geweest. Afgelopen januari ben ik gestopt met de pil. Ook ik had gehoord dat als je al zolang de pil slikt dat het een hele tijd kan duren voordat je zwanger kan worden en ook omdat ik heel onregelmatig was. Dacht ik ook echt dat het heel lang zou duren. In januari was ik dus gestopt. En je raadt het nooit in februari was ik dus zwanger geraakt. Ik stond er echt van te kijken! Hartstikke blij waren we natuurlijk. Inmiddels moet ik nog maar 9 weken en dan is het dus zover! Zo zie je maar weer, dat het echt allemaal niets zegt over hoelang je aan de pil bent geweest. Omdat het bij ons allemaal zo snel ging en idd bij een heleboel andere stelletjes wat minder snel. Vond ik wel dat ik mee moest doen aan moeders voor moeders. Ik had daar wel een heel goed gevoel bij! Ook omdat vrienden van mij al jaren aan het proberen zijn, voelde ik me ook wel een beetje schuldig! En zo had ik toch het idee dat ik andere hiermee kon helpen! Ik wens je in ieder geval heel veel succes! Groetjes Jacqueline
ik heb ook lang de pil geslikt, femodeen. Nog maar 1 keer gementrueerd sinds gestopt met de pil. NU wacht k al 69 dagen op de volgende menstru. Heel irritant het ontpillen, maar hoort er bij!
@Helma85: Ben je niet toevallig zwanger dan? is al wel een hele tijd zeg dat je niet meer ongi bent geweest
heb 2 weken terug een test gedaan en was negatief. Misschien dat k van het weekend een test doe. 3 weken terug ben k bij de dokter geweest omdat ik in het verleden (vorig jaar) infectie had aan mn eileider ( word namelijk goed in de gaten gehouden, gelukkig). Uit de bloedtest kwam toen uit dat ik in de foculaire fase zat. K denk zelf steeds dat het door ontpillen komt. En vorige week ben k 2 dagen wat bruin bloed verloren met licht rood tussen door.
14 jaar Microgynon geslikt en na het stoppen een vrije nette cyclus van gemiddeld 29 dagen (geloof ik) en in de vierde ronde al zwanger. Na de bevalling eerst begonnen met Cerazette ivm BV, 6 mnd geslikt, daarna nog iets van 3 mnd Microgynon. Toen gestopt voor de vervulling van kinderwens nr 2. Weer een vrije nette cyclus en weer in ronde 4 zwanger. Ben nu net aan strip 4 van de Cerazette begonnen.
Ik had de pil (microgynon 30) een jaar of 10 geslikt, toen ik er op m'n 35e mee stopte. Ik kreeg gelijk een keurige cyclus, van 27-28 dagen. Na 4 maanden zijn we helemaal met anticonceptie gestopt. Na nog eens 2 maanden was ik zwanger van de oudste. Ik heb echt totaal geen last van ontpillingsverschijnselen gehad.