14 jaar en misschien zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by 156584, Apr 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 156584

156584 Lid

Apr 17, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 156584, Apr 17, 2014
    Last edited: Apr 17, 2014
    Hallo allemaal,
    misschien geloven jullie het niet maar het is echt waar! Ik ben misschien zwanger... ik ben in januari 14 geworden en mijn vriend word 14 in november... ik weet dat we nog heel jong zijn en het waarschijnlijk niet te geloven is dat ik misschien zwanger ben... aankomende zaterdag (19april) zijn mijn vriend en ik 5 maanden samen... vorige zaterdag is het allemaal begonnen (12april)... we hadden niet echt seks maar het was gwn... hij had 2x ongeveer zijn piemel erin gedaan... en het klinkt misschien raar maar hij weet niet zeker of hij is klaargekomen... ik ben 4 april voor het laatst ongesteld geworden en moet het dus ongeveer 2 mei weer worden... ik weet niet ongeveer wanneer mijn ovulatie is/was maar is volgens mij deze week... ik weet niet wat ik moet doen want ik heb al vanaf maandag de hele tijd buikpijn, vaak misselijk, heel snel moe en er is pas nog kramp en hoofdpijn nog bij gekomen... ik heb ook veel stemmingswisselingen en kan niet zo veel hebben... ik weet nu niet wat ik moet doen en denk elke dag er heel veel over na... wat vinden jullie ervan? (Het is echt waar, niet dat jullie denken dat ik dit allemaal verzin...) wat moet ik nou doen? Als t zo is, houden of abortus? Kunnen jullie tips geven?

2. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Nou wat dacht je van een test? Lijkt me een slimme start.

3. 156584

156584 Lid

Apr 17, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar... ik ben ook nog niet over tijd... dan is de test ook niet zeker toch?

4. Marijcha

Marijcha Actief lid

Mar 5, 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Testen....

5. Hero87

Hero87 Actief lid

Jun 23, 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    En een gesprekje met de huisarts. Die kan je helpen, de juiste voorlichting geven en misschien kijken of het tijd is voor de pil?
    Dus bel je huisarts :) die heeft geheimhoudingsplicht en mag dus niks vertelken tegen je ouders als jij dat niet wilt.

6. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Ik zou ook een test doen, niet nu meteen want dat heeft geen zin maar over een paar dagen. En daarna nog voor de zekerheid een week later nog eentje. Ik neem aan dat je op school op deze leeftijd wel al seksuele voorlichting hebt gehad, dus dat je wel weet dat je zonder anticonceptie zwanger kunt raken. Dus wel een tip: gebruik ALTIJD anticonceptie ook als hij hem er 'alleen maar' insteekt. Wat ik er voor de rest van denk zal ik niet zeggen, want dat zal je waarschijnlijk wel begrijpen.

7. 156584

156584 Lid

Apr 17, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okeyyx dankjewel, maar ik ben bang en durf dat ook niet...

8. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik zit nu wat beter naar de data te kijken.
    Da's 8 dagen na je menstruatie. Ben je regelmatig?
    We zitten nu 5 dagen na die dag.. Lijkt me erg vroeg om nu al kwaaltjes die door een zwangerschap veroorzaakt worden te voelen. Ik denk dat het komt omdat je je zo druk aan het maken bent..
    Wat overigens niet betekent dat je niet alsnog zwanger kunt zijn!

9. 156584

156584 Lid

Apr 17, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okeyyx maarja ik weet t niet

10. Hero87

Hero87 Actief lid

Jun 23, 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Niet bang zijn. De huisarts heeft hier een goede dure opleiding voor gevolgd :). Maar eerlijk houd het niet voor je en zorg dat of je ouders of de huisarts weet dat je seksueel actief bent..

11. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Zie dat je iets extra's in de OP hebt geschreven.
    Wat betreft houden of abortus: Daarover kan alleen jij beslissen. Ik persoonlijk vind het alleen acceptabel in geval van ernstige ziekte van moeder en/of kind en bij bijv. verkrachting, niet bij dit soort dingen, maar dat is slechts een mening en moet dus absoluut niet ter harte genomen worden. Je kunt ook eventueel kijken naar adoptie? Lijkt me erg moeilijk, zo'n beslissing op die leeftijd. Maar eerst maar eens afwachten of je überhaupt zwanger bent!

Ik blijf je even volgen, laat je het ons weten als je meer weet?

12. 156584

156584 Lid

Apr 17, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okeyyx dankjewel, weet gwn niet... mijn vriend en ik nemen vooral geen risico's...

13. 156584

156584 Lid

Apr 17, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    okeyyx dankjewel, ik zal zeker zeggen als ik iets meer weet... ik ben een ding vergeten te melden! Ik heb al een iets opgezetten buik??? Heel raar want zo snel gaat t niet toch?

14. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    1,712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Allereerst denk ik niet dat je nu al kunt weten of je zwanger bent, sterker nog, als je een gemiddelde cyclus hebt, dan heb je je eisprong waarschijnlijk pas gisteren, vandaag of morgen. Als je al zwanger bent kun je dat nu echt nog op geen enkele manier voelen.
    Dat gezegd hebbende, ik zou wel heel erg aanraden om hoe dan ook voorbehoedsmiddelen te gaan gebruiken! Een zwangerschap ik meestal wel te voorkomen, en als je ze niet gebruikt heb je er jezelf mee, want dan zit je straks iedere maand 2 weken in spanning of je misschien zwanger bent...

15. lina lina

lina lina Actief lid

Nov 3, 2012
    164
    0
    0
    Wacht maar even af tot je mag testen. Ik denk dat de kans dat je zwanger bent heel klein is, maar zou voor de zekerheid toch testen.
    Als hij niet weet wat er is gebeurd en jij hebt niks gemerkt, dan zal er wel niets gebeurd zijn.
    Verder ben je nog erg jong en zou je misschien toch even moeten bedenken of een kindje wel verstandig is, of dat je toch maar aan de pil of ander voorbehoedsmiddel moet. Het is niet niks namelijk, je kunt je leventje wel vergeten. Niet meer last minute met vriendinnen de stad in, geldproblemen, geen opleiding, enz.
    En ik denk dat de ouders van jou en hem ook niet erg blij zullen reageren.

16. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Opgezette buik kan wel, maar dat kan dan niet van een eventuele zw komen. Ik had altijd rond mijn eisprong een paar dagen last van een opgezetten buik, misschien komt je eisprong eraan?

17. Hero87

Hero87 Actief lid

Jun 23, 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Maar dit risico hebben jullie al opgelopen ;). Je kan maar beter ,als de testen negatief blijven, je ouders vragen om de pil dan uitleggen dat er een baby komt.. je vriend kan eventueel ook condooms halen of zelfs bestellen op internet. Het hebben van sex is heel natuurlijk, alleen moet je goed weten waar je aan begint. Dus ja kans op baby's, kans op soa's ed. Ik las je eerste post nog eens en ook met advies voor arbotus of houden kan je bij je huisarts terecht. Ga niet zelf de keuze maken, maar overleg dit goed met ouders, huisarts en vriend.
    Maak je niet te druk want daar kan, zoals gezegd, je klachten ook van komen.

18. xSimone

xSimone Niet meer actief

+1 en van voorkocht kan je ook zwanger raken..
    En inderdaad raar dat je vriend miet weet of hij is klaargekomen, dat lijkt me namelijk toch wel duidelijk bij een man!

19. Humtum

Humtum Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    1,046
    30
    48
    Noord Brabant
    Spannende tijd voor je maar aangezien je vruchtbare dagen ongeceer 2 weken voor je ongi zitten denk ik dacht de kans klein is dat je nu zwanger bent.
    Ga iig naar de huisarts voor anticonceptie want nu zwanger worden is niet wat je wil! Ga eerst maar genieten van jullie verliefdheid!

20. 156584

156584 Lid

Apr 17, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okeyyx tot nu toe al bedankt voor alle reacties

Share This Page